Kun vaikuttaa silt?, ett? toistuvasti joudun tulilinjalle noiden tietopankkiin kirjoittamieni juttujen vuoksi, haluan nyt tehd? kuvion selv?ksi kaikille:
tietopankin artikkelit ovat n?k?kulmia ravitsemukseen, niiden ei ole tarkoitus olla tieteen viimeinen sana. Niiden tarkoitus on her?tt?? ajatuksia. Ja on ihan hyv? jos ne her?tt?v?t kriittisi? ajatuksia. Mik?li jotakuta lukijaa ihan hirmuisesti hiert?? esitt?m?ni ajatukset, niin estradi on vapaa kaikkien kirjoittaa niit?. Aina voi laatia vastakirjoituksen. Aivan samoin kuin hiilaritietoisten ruokapyramidien rinnalle voi laatia omansa, kuka aiheelliseksi katsoo. Ja t?h?n osioon voi ihan vapaasti ilmaista eri?vi? mielipiteit? ja perustella niit?. Mutta en pid? oikeutettuna vaatia, ett? min? osallistuisin joka v??nt??n. Minulla ei ole ty?nantajaa, jonka maksamalla ajalla voisin leikki? jotakin foorumibesserwisseri?.
Minun motiivini t?ll? foorumilla on hakea ja antaa tukea. Vastailen mieluummin k?yt?nn?llisiin kysymyksiin, autan niit?, jotka yritt?v?t l?yt?? sopivan laihdutus- tai yll?pitoruokavalion, ev?it? el?m?nmuutokseen jne. Minua ei kiinnosta v??nt?? rasvahappojen mutkista tai biokemian lillukanvarsista tai lihan sy?misen eettisist? kysymyksist? (kuten totesin, jokaisen ihmisen etiikka ja moraali on h?nen omansa, ei niiss? ole yht? ja absoluuttista ja totuutta) tai julistaa ehdotonta ravitsemustieteellist? totuutta, enk? koe ett? minun pit?isi biokemian kuvakirja syliss? ja ravitsemustieteen tutkimusl?hdehakemisto avoinna n?yt?ll? olla jokaisen v?nk??j?n k?ytett?viss? kaikki vapaahetkeni.
Jos n?k?kulmani ravitsemukseen ?rsytt?v?t foorumilaisia, sen kun ??nest?tte vaan niiden poistamisesta. Tai sitten kirjoitatte vastineenne t?nne ja kerrotte, miss? ajatukseni meniv?t p?in honkia.