Mielipidekysely kolesteroliarvoista(ni)

Palautteessa on toivottu osiota, jossa voi kommentoida tietopankissa olevia kirjoituksia. Käydäänpä sitä keskustelua täällä.

Itse tietopankki on poistettu.

Valvoja: MahaTar

Malla

ViestiKirjoittaja Malla » 07 Joulu 2008 12:31

Moi, itse painiskelen saman asian kanssa. Spartalainen dieetti ja juodut benecolit eiv?t tuntuneet miss??n. Mulla on taas puolen vuoden ruokavaliokokeilu, tuloksista ei siis viel? mit??n tietoa. Oma n?kemykseni on kuitenkin aika lohduton: jos korkea kolesteroli on peritty?, ei siihen vaikuta painon pudotus, liikunta eik? ruokavalio. Mutta, kokeilen siis viel? kerran. Liikunta sit? vastoin on hyv?ksi LDL:n partikkelikokojen kannalta (liikunta suurentaa niit?). Olen ymm?rt?nyt, ett? isot partikkelit eiv?t ole 'pahoja', sen sijaan pienet, hapettuneet tarttuvat helpommin verisuonten sein?miin. (Selitys saattaa ontua, olen t?ysi maallikko).

Sulla on tosi hyv? HDL arvo. J?t? helkutissa se tupakki pois?! :mrgreen: Ja kurkkaa tuonne Timo Kuuselan blogiin, siell? on montakin ketjua kolesterolista. Koko kolesteroliasia ei ehk? ole niin yksiselitteinen, kuin mit? terveyskeskuksissa annetaan ymm?rt?
Kurvit kohdalleen - liikunnalla!

Perenna

ViestiKirjoittaja Perenna » 08 Joulu 2008 12:35

Janne Toivola kirjoitti:Nuo triglyt on aiemmin mullakin k?yneet 0,7:ssa mutta nyt oli taas nousseet, lieneek? syyn? sitten maanantaiaamuna otetut kokeet,viikonvaihde kun meni laivalla kakkukahveja juoden
Triglyt nimenomaan nousee hiilareilla.
Timo Kuuselaa mukaillen: Epidemiologisten tutkimusten jälkianalyyseille näytään pantavan liikaa totuusodotuksia.

Kuva Toisaalta - mutta toisaalta.
Shit happens.

Paluu