Rasva-aapinen lisätty 5.10.2006

Palautteessa on toivottu osiota, jossa voi kommentoida tietopankissa olevia kirjoituksia. Käydäänpä sitä keskustelua täällä.

Itse tietopankki on poistettu.

Valvoja: MahaTar

hiilaritietoiset

Rasva-aapinen lis?tty 5.10.2006

ViestiKirjoittaja hiilaritietoiset » 05 Loka 2006 21:24

Lis?simme tietopankkiin t?n??n rasva-aapisen.

http://www.hiilaritietoiset.net/rasva.htm

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 06 Loka 2006 22:01

Her?ttelevi? on oikein osuva sana. Olen jo aiemmin miettinyt, miten voin tiet??, mink?laista oliivi?ljy? paikallisesta K-kaupasta ostan, kun hyllyss? ei ole ainuttakaan tuossa listassa mainittua.

Ja miettik??s sit?, kuinka moni "valveutunut" ihminen hokee Suomessa mantraa hyvist? kasvisrasvoista?
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 06 Marras 2006 11:19

Vaikutus oli "merkitt?v?", mit? se sitten k?yt?nn?ss? tarkoittaakaan... Tilastollinen merkitt?vyys on v?h?n h?m?r? k?site.

"With the exception of cancer mortality for women, individuals receiving more than 30% of their total daily energy from fat and more than 10% from saturated fat, did not have increased mortality. Current dietary guidelines concerning fat intake are thus generally not supported by our observational results."

Eli lyhyesti: tutkimustuloksen mukaan tyydyttyneill? rasvoilla EI ollut vaikutusta kokonaiskuolleisuuteen, mutta runsaalla rasvan kokonaism??r?ll? oli sy?p?? lis??v? vaikutus. Tarkempia tietoja minulla ei ole, kuinka runsasta tuo rasvan kokonaism??r? oli, ja mist? rasvoista se mahtoi koostua?

Anteeksi, ett? vastaukseni kesti, unohdin ihan yksinkertaisesti :oops:

Paluu