Tietopankissamme on juttu teollisista transrasvoista, joita ainakin aiemmin saattoi margariineissa olla mittavia m??ri?. Lukaisepa tuo aluksi. N?ihin asioihin perehtyneet palstalaisemme varmaan mielell??n kertovat lis??.

Valvoja: MahaTar
kmattila kirjoitti:Luulen, ett? netist? l?ytyisi my?s sellaiset sivut, joilla voinkin valmistusprosessia kauhistellaan. Pit?isi siis olla tasapuolinen perustelujen kanssa.
kmattila kirjoitti:Per??nkuulutin "virallista" karppaajien n?kemyst? rasva-asioista siksi, ett?
a) karppaajan ruokavalioon kuuluu paljon rasvaa
b) karppaajat suosittelevat ottamaan rasvat voista, kasvi?ljyist?, p?hkin?ist? ja siemenist?
c) t??ll? teid?n "virallisella" sivustollanne annetaan margariinista ja kasvi?ljyist? negatiivinen k?sitys (mm. "Voi on aina voita - mielipidekirjoitus voin puolesta", "Rasva-aapinen" sek? t?m?kin keskustelu).
kmattila kirjoitti:Tai sitten kannattaisi kielt?? karppaajia levitt?m?st? t?m?n sivuston linkki? keskustelupalstoilla tyyliin "karppaajien virallinen sivusto", "asiallinen karppaussivusto", "paljon (pitk?aikaistakin) tutkimustietoa sis?lt?v? sivusto", koska ainakaan t?m?n keskustelun osalta eiv?t ihan hirve?sti luottamusta her?t? n?m? ristiriitaisuudet.
kmattila kirjoitti:Hienoa silti, ett? sivustoa yll?pidet??n, jotta on paikka, josta lukea valtavirrasta poikkeavistakin tutkimuksista!
kmattila kirjoitti:Kirjoitteluni on koskenut enemm?n margariinin ja ?ljyjen tilannetta, josta itsekin olen niin pihalla, ett? t??ll? apuja kyselen. Olen t?h?n asti kausittain sy?nyt ja kausittain v?ltt?nyt margariineja.
kmattila kirjoitti:Margariinikausina perusteluni on se, ett? voi on niin paljon lihottavampaa (uskon kaloriteoriaan ja sy?n hiilareita).
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija