Karppauksen vaikutus psyykeeseen

Yleistä keskustelua vähähiilihydraattisesta elämäntavasta

Valvoja: MahaTar

Malla

ViestiKirjoittaja Malla » 15 Helmi 2008 9:28

Ei v?syt? 8) Mik? on minun kohdallani hieno juttu, koska v?syneen? mielialani painuu v?kisinkin alakulon puolelle.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 15 Helmi 2008 10:33

Karppaus tasoittaa mielialoja, jos aiemmin on k?rsinyt verensokerin heilahteluista (ja sen seurauksena mielen ailahteluista).

Syntym?hulluutta se ei paranna, pahentaa vain :mrgreen:

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 15 Helmi 2008 10:56

Varpu kirjoitti:Karppaus tasoittaa mielialoja

No ei se kyll? aina keskusteluissa n?y. :)

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 15 Helmi 2008 11:58

Anja kirjoitti:
Varpu kirjoitti:Karppaus tasoittaa mielialoja

No ei se kyll? aina keskusteluissa n?y. :)

:jes:
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 15 Helmi 2008 12:10

Niin, kuten totesin, syntym?hulluutta se ei paranna. ;) Eik? ilkeytt?, fanaattisuutta tms.

pete

ViestiKirjoittaja pete » 06 Maalis 2008 17:50

Yleisesti ottaen pysyy parempana

mutta jos oikein nopeasti heitt?? tosi korkeilta hiilareilta liki nolla linjalle saattaa pari p?iv?? olla ?rtyis?kin olo.

Anja
Viesti:

Re: Karppauksen vaikutus psyykeeseen

ViestiKirjoittaja Anja » 06 Maalis 2008 22:27

Marru kirjoitti:Onko kell??n tietoa karppaamisen vaikutuksista mielialoihin?
Parannunko kenties hulluudestani ::loel:: ???eh...

Syntym?hulluutta ruokavalio ei paranna, mutta mielialoihin vaikuttaa kyll? - monellakin tavalla.

Verensokerin pysyess? tasaisempana, ?rtymyst? on v?hemm?n, samoin erilaisia mielitekoja.
Sy?misest? ei tarvitse k?rsi? huonoa omaatuntoa. Pala runsasrasvaista juustoa voi sy?d? hyvill? mielin. Ruoka-annokset ovat herkullisia. (Hyv? ruoka - parempi mieli ;) )
Runsas kasvisten, marjojen ja hedelmien sy?nti takaa riitt?v?t vitamiinit ja flavonoidit.
Rasvan saanti on riitt?v?? ja hiukset sek? kynnet ovat hyv?ss? kunnossa. Sekin pirist?

Mimmi

ViestiKirjoittaja Mimmi » 07 Maalis 2008 0:09

T?n??n viimeksi pohdin sit?, ett? aikaisemmin n?lk? tuli kiljuen ja siit? oli oksat pois, jos minulle tuli n?lk?. :oops: Sukulaisetkin tiesiv?t, ett? Mimmille on saatava ensimm?iseksi ruokaa ja sitten muille. Uusi el?m? toi kuitenkin uudet tavat. Esimerkiksi t?n??n meni t?iss? kevyesti salaatilla ja kahdella munalla sek? oliivi?ljyll? puoli kahdesta iltaan asti, s?in seuraavan kerran vasta puoli kymmenelt?. Laihtunut en ole yli kuukauteen, mutta onpa kivaa, kun ei tarvitse raahata t?ihin miljoonaa kiloa ev?it? ja yritt?? jossain v?liss? niit? sy?d?kin. Heikottaa kyll?, jos ei ehdi sy?d?, mutta energiavajeesta huolimatta olen ihan siedett?v? ihminen koko ajan (ainakin omasta mielest?ni) ::loel:: .

Eli vaikkei kaikenlanen "syntym?hulluus", niuhotustaipumus tai muu ehk? karppaamalla parane, niin niuhotanpahan ainakin iloisemmalla mielell? :blissysmile: .

kulkuri

ViestiKirjoittaja kulkuri » 09 Maalis 2008 3:31

Luulisin ett? min?kin olen miellytt?v?mpi ihminen nykyisin, ei v?syt? niin ja olo on niin energinen, just' sopivasti, en k?y ylikierroksillakaan. Mulla on ollu nyt hiilarit aika pienell?, painokin tippunu kuusi kiloa, en olisi ennen uskonnu jos joku olisi sanonut jotain t?m?n suuntaista, sy?n eritt?in hyvin ja maukasta..teh?n sen jo tied?ttekin..aina oppii uutta..miehell?, t?n ik?isell? (52) ei kai? noi hormoonit niin paljon "rassaa" kuin naisella..En tied?...Vaimoni on pidemm?n aikaa noudattanut v?h?-hhiilarista ruokavaliota eli dieetti?, H?n on ainakin yht? ihana ja mielialansa...joo ehk? ei vaihtele..ei kyll? H?n on ollut tasainen luonteeltaan ja mielelt??n aina..minulla ainakin se on tehnyt paljon my?nteist?, en ehk? ?rsyynny pienist? asioista..ik?kin varmaan tekee sen. ::loel:: ::loel:: ::loel::

*P*

ViestiKirjoittaja *P* » 10 Maalis 2008 9:16

kulkuri kirjoitti:..miehell?, t?n ik?isell? (52) ei kai? noi hormoonit niin paljon "rassaa" kuin naisella..

Itse asiassa tutkimusten mukaan miesten hormonitasot heittelehtiv?t P?IV?SS? enemm?n kuin naisilla kuukaudessa. :)
"Totuuden soihtua on vaikea kuljettaa tungoksessa niin, ettei jonkun parta kärvenny." - Mauri Sariola

"Besides, everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten. Don't be a pussy, save the kittens. Squat deep."

Paluu