Millä voi korvata korppujauhot ?

Yleistä keskustelua vähähiilihydraattisesta elämäntavasta

Valvoja: MahaTar

minttukaakao84

Mill? voi korvata korppujauhot ?

ViestiKirjoittaja minttukaakao84 » 12 Syys 2010 10:28

Tosiaan onko hyvi? vinkkej? siihen mill? korvata korppujauhot jos vaikka paistaa pihvej?? :) itse olen ollut muutaman p?iv?n kokonaan ilman leip?? ynn? muita hiilareita ja on tosi hyv? fiilis :) olen huomannut ett? parempi olla kokonaan ilman leip?? koska siihen tulee riippuvuus..
ja sitten jogurtista, mik? on hiilaritietoiselle sopivaa? onko se maustamaton?
Usein ihmisillä on hyviä päiviä ( :

Timo Kuusela

ViestiKirjoittaja Timo Kuusela » 12 Syys 2010 11:30

Meill? siirryttiin jo vuosia sitten k?ytt?m??n mantelijauhoa aiemmin k?ytettyjen vehn? tai ruisjauhojen sijasta. Maku ei ainakaan huonontunut. Samalla tehostui hiukkasen VHH.
Timo Kuusela, LKT, radiologi, eläk.

Perenna

ViestiKirjoittaja Perenna » 12 Syys 2010 11:40

Jos tarkoitat kokolihapihvin leivityst? (joka kai sitten jo onkin leike eik? pihvi), en osaa sanoa mill? korppujauhot voisi oikeasti korvata. Toisaalta meneek? niihin nyt niin hirve?sti niit? korppujauhoja? Ravintolaleikkeess? on enemm?n leivityst? kuin lihaa, mutta ?lk??mme pyrkik? samaan!

Kokeilimme joskus leikkeen leivityst? p?hkin?jauholla, mutta se maistui aika vahvasti.

Jos tarkoitat jauhelihapihvi?, niin meill? kokki k?ytti ensin soijajauhoa vai -rouhettako se oli. Se kuitenkin maistuu meid?n mielest? pahalle ja nyt jauhelihataikinaan pannaan munia enemm?n, jotta pysyisi jotenkuten koossa. Edelleenkin kyll? minusta perinteinen jauhelihapihvi on mehev?mpi, mutta kaikkea ei kai voi saada. Tai sitten kokki ei osaa (mit? min? en usko).

Parta?ij?n nimeen jogurtinsy?j?karppaajat vannovat. Se on sit? miss? on purkin kyljess? partasuu turkkilainen, josta nousi ?skett?in oikeusjuttu kun kuvassa oleva KREIKKALAINEN mies sai tiet?? ett? h?nen kuvaansa k?ytettiin TURKKILAISENA mainoksessa. :D

P??asia tuntuisi olevan ett? jogurtissa ei ole lis?tty? sokeria ja ett? se on t?ysrasvaista. Ei kait ne muut mausteet mitenk??n pannassa ole.

Maitotuotteissa juustoa lukuunottamatta on tietenkin itsess??n maitosokeria jonkun verran.

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 12 Syys 2010 13:19

Jos tekee tavallisia lihapullia, korppujauhoja ei tarvita paljoa. En k?yt? itse lainkaan. Jauhelihana k?yt?n sekoituksia.
Pihvej? en leivit? koskaan. Miksi pit?isi?

Minusta parta?ij? on v?h?n turhan t?nkk??. Itse suosin ihan tavallista t?lkiss? olevaa maustamatonta jogurttia (ei rasvatonta) ja lis??n marjoja, hedelmi?, kurpitsansiemeni?, mantelirouhetta yms. sek? ripauksen intiaanisokeria.

Mimmi

ViestiKirjoittaja Mimmi » 15 Syys 2010 21:54

?itini laittaa lihapulliin/pihveihin fetaa ja oliiveja korppujauhon tilalla, jos haluaa karppia. Toimii ihan hyvin. Lapset tykk??v?t meill? feta-versiosta, oliivit saa kuulemma j?tt?? pois :D .

Mies laittoi Weetabixia. Ei ehk? ihan karppia, mutta aika hyv?? ::loel:: . Joskus olen laittanut niit? sokerijuurikashiutaleita, mik? niiden nimi nyt olikaan? Fibrex, kaiketi.

kirahvi

ViestiKirjoittaja kirahvi » 16 Syys 2010 12:14

Kaurahiutaleilla voi korvata korppujauhoja lihapullataikinassa. En tied? k?visik? fibrex siihen? Sitoo ainakin nestett

minttukaakao84

ViestiKirjoittaja minttukaakao84 » 17 Syys 2010 9:26

Tarkoitan ihan tavallisia pihvej?. Ei mit??n leivityksi?. Ollaan kokeiltu laittaa taikinaan enemm?n kananmunia. Ne pit?? hyvin kasassa taikinan.
Mulla on t?ll? hetkell? periaate ett? yrit?n v?ltt?? kaikkia hiilareita mist? pystyn. Feta juustosta en pid? mutta muut porukat varmaan tykk?is :)

Tuota partamies jogurttia t?ytyy ostaa. :)

Katsoitteko eilen a-talk ohjelmaa?, siell? oli aikamoinen rasva keskustelu :mrgreen:
Usein ihmisillä on hyviä päiviä ( :

Perenna

ViestiKirjoittaja Perenna » 21 Syys 2010 12:47

minttukaakao84 kirjoitti:Tarkoitan ihan tavallisia pihvej?. Ei mit??n leivityksi?.

Toi on meill? kokolihapihvi, hienoimmillaan sis?filett?. Rei'ille hakattu lehtipihvi on toinen pihvisortti. Leivitettyn? pikemminkin leike.

Jauhelihapihvi kulkee aina arkipuheessakin jauhelihapihvin?. Eih?n jauhelihapihvi? kai kellek??n p?lk?ht?isi p??h?n leivitt?

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 27 Syys 2010 14:16

Perenna, kyll? p?lk?ht??. Exty?maaruokalassa sen nimi oli Ministerin Leike. :P

Jauhelihapulla/mureke taikinaan lykk??n min?kin "korvikkeita", nyt sieni?. Ja Timon mantelijauho on ollut jo pitk??n ns. kovaa valuuttaa jauheliharuoissa. Joskus olen raastanut hienoksi kes?kurpitsaa ja sekoittanut sit? mureketaikinaan. Useamman kananmunan ja turkinjogun lis??minenkin pit?? jauhispihvin mehukkaana, tosin maustamisen kanssa saakin sitten mietti?, ett? mit?h?n kaikkea siihen lykk?isi!!

Ja mit? tulee pihviin, tai siis -???- leikkeeseen, niin yleens? sit? leivitysm?ss?? on niiss? liikaa. Paistaisin ihan au naturel. Voi-?ljy seoksessa. Ettei voi pala. :mrgreen:

Kokeileva keitti? vaan pystyyn! ::loel::
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

Kalekka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalekka » 29 Syys 2010 20:49

Anja kirjoitti:Minusta parta?ij? on v?h?n turhan t?nkk??..
Niin minustakin, sellaisenaan. Minulla on tapana pehment?? sit? kuohukermalla.

Perenna

ViestiKirjoittaja Perenna » 07 Loka 2010 12:24

MahaTar kirjoitti:Perenna, kyll? p?lk?ht??. Exty?maaruokalassa sen nimi oli Ministerin Leike. :P
Well, what do I know. Piti k?yd? kuukkelilla katsomassa. Reseteiss? (1, 2) sanotaan ett? ne "muotoillaan korppujauhojen avulla".

Oonhan m?kin joskus muinoin varmaan ministerinleikett? kuppiloissa sy?nyt. Ooh, himottaisi oikein kunnolla leivitetty leike ranskalaisilla. Ei satu nyt oleen keitti?ss? saatavilla.

MM

ViestiKirjoittaja MM » 16 Loka 2010 14:40

Jauhelihataikinaan en ikin? laita mit??n jauhoja, enk? varsinkaan munaa. Tekee taikinasta raakana liukkaan ja hajoavan, ja kypsennettyn? kuivan. Paaljon mehev?mpi tulee, kun laittaa vain voissa tai ?ljyss? freesattua, hienonnettua sipulia ja mausteet. Kuivattua sienijauhetta olen laittanut joskus my?s, tai porkkanaraastetta.

Ministerinleikett? meill? tehd??n aika usein. Sy?d??n viininleikkeen tavoin sitruunan, anjoviksen ja kapriksen kera. Sen leivitt?miseen olemme k?ytt?neet mantelijauhoa. Jos tekee t?ysleivityksen, voisi pohjalle kokeilla tattarijauhoa, riisijauhoa tai kahvihernejauhoa, sitten se munapy?ritys ja pinnalle mantelijauhoa.
Mirka

Paluu