miksi ei onnistu??

Yleistä keskustelua vähähiilihydraattisesta elämäntavasta

Valvoja: MahaTar

irkku.irkku

miksi ei onnistu??

ViestiKirjoittaja irkku.irkku » 24 Tammi 2011 20:38

Morjes kaikille hiilaritietoisille, olen sit? min?kin yritt?nyt olla v?hill? hiilareilla, ehk? 50 g/vrk, mutta..mutta kuukausi mennyt eik? kiloakaan ole poistunut. Ylipainoa semmonen 20 kg. Joka p?iv?, siis v?h. 6 kertaa viikossa sauvak?velen 5 km lenkin. Polvien tekonivelten ja lonkkakuluman vuoksi matka ei nyky??n ole pidempi, joskus kahdestikin p?iv?ss?, kun on oikein hyv? p?iv?. :roll: Aamun aloitan puolittamalla pekonipaketin puolisoni kanssa ja parilla paistetulla munalla ja v?h?n tomaattia ja kurkkua. P?iv?ll? lihaa tai kalaa voissa paistettuna ja vihre?? salaattia, parsa- tai kukkakaalia. :mrgreen: Sill? meneekin sitten jo ehtookaffeeseen, jonka kanssa kermarahkaa, v?h?sok.jogurttia tai vihanneksia. En k?yt? pastaa, riisi?, perunaa enk? sipsej? tai olutta. Ei sokeria, suklaata, ei mit??n jauhoja, enk? leip??k??n. Juotava yleens? vesi tai rasvaton maito :P . Miehen paino kyll? pudonnut jonkun kilon, tietysti!! :evil: Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja RR-tauti. Kaikki vihjeet ovat hyvin tervetulleita. :shock:

Saaristolainen
Site Admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saaristolainen » 24 Tammi 2011 20:57

Uskon ett? paino alkaa pudota kunhan saat elimist?si kuntoon. Kilpirauhasen vajaatoiminta vaikeuttaa painon pudotusta. K?rsiv?llisyytt?! T?rkeint? on varmaan ett? elimist?si voi nyt paljon paremmin kuin aikaisemmin.

San Martino

Re: miksi ei onnistu??

ViestiKirjoittaja San Martino » 24 Tammi 2011 22:40

irkku.irkku kirjoitti:Morjes kaikille hiilaritietoisille, olen sit? min?kin yritt?nyt olla v?hill? hiilareilla, ehk? 50 g/vrk, mutta..mutta kuukausi mennyt eik? kiloakaan ole poistunut. Ylipainoa semmonen 20 kg. Joka p?iv?, siis v?h. 6 kertaa viikossa sauvak?velen 5 km lenkin. Polvien tekonivelten ja lonkkakuluman vuoksi matka ei nyky??n ole pidempi, joskus kahdestikin p?iv?ss?, kun on oikein hyv? p?iv?. :roll: Aamun aloitan puolittamalla pekonipaketin puolisoni kanssa ja parilla paistetulla munalla ja v?h?n tomaattia ja kurkkua. P?iv?ll? lihaa tai kalaa voissa paistettuna ja vihre?? salaattia, parsa- tai kukkakaalia. :mrgreen: Sill? meneekin sitten jo ehtookaffeeseen, jonka kanssa kermarahkaa, v?h?sok.jogurttia tai vihanneksia. En k?yt? pastaa, riisi?, perunaa enk? sipsej? tai olutta. Ei sokeria, suklaata, ei mit??n jauhoja, enk? leip??k??n. Juotava yleens? vesi tai rasvaton maito :P . Miehen paino kyll? pudonnut jonkun kilon, tietysti!! :evil: Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja RR-tauti. Kaikki vihjeet ovat hyvin tervetulleita. :shock:

Mitens on vy?t?r?mitan kanssa? Onko l?htenyt senttej?? On toi 1 kuukausi kyll? aika lyhyt aika odottaa tuloksia....
Onko kolesteroli -ja verensokeri-arvot tarkistettu l?hiaikoina? Niit? kannatais seurailla heti n?in dieetin alussa...

krisuP

miksi ei onnistu

ViestiKirjoittaja krisuP » 25 Tammi 2011 14:45

Hei, olen nyt v?ltellyt hiilareita n. 6kk painoa l?htenyt 1,5g ja olen siihen eritt?in tyytyv?inen, mutta mik? viell? parasta, olen p??ssyt kaikista l??kkeist?ni eroon: beetasalpaajat,-verenpainel??ke, nexium, happosalpaajal??ke. Niin ja statiinit j?tin kuukauden j?lkeen, olen nyt menossa t?n viikon lopulla kolesteroli mittaukseen, alle puolen vuoden on ihan turha mittauttaa, tulokset vasta kork. 6kk, mutta uskon, ett? vaatii koko vuoden mittaisen ajan, sitten vasta n?kee parannukset, t?m? on minulle siis el?m?ntapa ei mik??n kuuri, paluuta ei hiilarimaahan ole, ei ole haluakaan. TSEMPPI?. ::loel::, Niin ja painosta viell?, ett? olen l?hes ihannepainossani, toinen puolitoista kg viell? niin riitt?? mulle, kyll? se l?htee sultakin ja viell? oikein rytin?ll

sienestäjä

yksil?llist

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 25 Tammi 2011 15:07

Toinen n?iden palstojen tohtereista Timo Kuusela muistutti "veteraaniurheilijan sivuilla", ett? sopeutuminen t?h?n ruokavalioon on yksil?llist?, toiselle riitt?? muutama viikko, toinen tarvitsee kuukausiakin.

krisuP

miksei onnistu

ViestiKirjoittaja krisuP » 25 Tammi 2011 17:46

Korjaan viell?, ett? tulen oikein ymm?rretyksi. Tarkoitin siis kolesteroliarvioita, niit? ei kannata, kuin 6kk- 1 vuosi. ::loel::
Muu sopeutuminen on todella yksil?llist?..

Kani

Re: yksil?llist

ViestiKirjoittaja Kani » 27 Tammi 2011 13:55

[quote="sienest?j?"]Toinen n?iden palstojen tohtereista Timo Kuusela muistutti "veteraaniurheilijan sivuilla", ett? sopeutuminen t?h?n ruokavalioon on yksil?llist?, toiselle riitt?? muutama viikko, toinen tarvitsee kuukausiakin.[/quote]

Ja onko se sitten viel? niin, ett? sopeutuminen on tehokkaampaa ensikertalaiselle?

Timo Kuusela

ViestiKirjoittaja Timo Kuusela » 27 Tammi 2011 15:14

Vai johtuisiko se siit?, ettei samalaisia sormenj?lki?k??n taida olla toisia - ei edes identtisell? tuplavahingolla.
Timo Kuusela, LKT, radiologi, eläk.

sienestäjä

sopeutumisesta

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 27 Tammi 2011 15:14

Kanille
Tietoa minulla ei ole, mutta luuloa kyll?kin. Luulisin sen vaikuttavan enemm?n, mit? ruokaa on aiemmin tullut sy?neeksi

lis?ys: kappas vaan, Timo K ehti samalla minuutilla vastaamaan ensin ::loel::

Kani

ViestiKirjoittaja Kani » 27 Tammi 2011 21:17

No minullahan on siis sellainen tilanne, ett? kun ensimm?isen kerran el?m?ss?ni karppasin, niin paino putosi tosi nopsasti. Kun sitten olen vedellyt hiilarim?tt?? ja nyt t?ss? ensimm?ist? kertaa vuosiin ollut jo kuukauden niin hyvin ruodussa ettei tosikaan, ei tehoa. Kalorit ja kaikki on laskettu, mutta kroppa vaan ei reagoi.

sienestäjä

kun kes?ll? aloitin

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 27 Tammi 2011 21:49

Kes?kuusta hein?luun lopulle oli j?nn? tilanne : painoa ei mennyt mutta vy?t?r?st? l?hti liuta senttej?. Veteraaniurheilijan mukaan t?m? on tuttua muillekin.
No minulle tuli ahkeran sienestykseni (!) ansiosta hauikseen, pohkeeseen ja reiteen useita senttej? lis?? ja lihasmassahan painaa.
Kuukausi on minusta lyhyt aika- sitkeytt? vaan :)

irkku.irkku

miksi ei onnistu??

ViestiKirjoittaja irkku.irkku » 28 Tammi 2011 21:53

Niin, taitaa olla jo kuudes viikko meneill??n, samalla liikunnalla ja ruokavaliolla, eik? tapahtumia ole. :evil: Voisiko olla. ett? synteettinen kilpirauhashormoni toimii eri tavalla jos sapuskassa on rasvaa? Nimitt?in olen 20 vuotta k?ytt?nyt samaa annosta ja ruokavalio ollut Puskan malli, jotakuinkin p?rj?nnyt ok, mutta nyt samalla annostuksella voisin vaan istua koko p?iv?n, ett? on pakotettava itsens? liikkeelle. Annostustakin jo lis?sin yhdell? 0,1 mg tbl/p?iv?. Nyt 2,5 tbl Thyroxin/vrk. Aiemmin ulkoilu oli ilo ja el?m?ntapa, nyt tuntuu v?ltt?m?tt?m?lt? pahalta. En kyll? tunnista masennuksenkaan merkkej? itsess?ni, vaan monelaisia suunnitelmia on kev??ksi ja kes?ksi! :roll: Voidaan edelleen paksusti!

Ani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ani » 12 Helmi 2011 20:54

moikka,

Mulla on sama l??kitys, v?h?n pienemm?ll? annoksella. Vhh-ruokailija olen ollut kohta 8 vuotta.
Kilpparitouhut todella vaikuttavat paljon painoon ja sen pudottamiseen. Hidasta on ja t?it? vaatii. Itse pudotin ensin atkinsmaisesti ja samalla kovaa liikkuen. sittemmin lihoin takaisin, kun maistui tuo hiilih?tt? taas paremmin ja liikunta j?i. Nyt hallinnoin painoa kalorivajeella, runsaalla liikunnalla ja melko maltillisin rasvam??rin (en lis?? erikseen rasvaa, enk? k?yt? esim kermaa isoja annoksia. Paistan voissa, k?yt?n oliivi?ljy? ja sy?n tuotteeni t?ysrasvaisina, partajugua tosin en en?? sy?).

Yksil?llist?h?n t?m? on, mutta suosittelen pudottamaan rasvan ja kokonaiskalorien m??r?? ja lis??m??n reippaasti liikuntaa. Inhoan sit? faktaa, mutta mink? mahtaa - meid?n kilpparipulmaisten todella on teht?v? aika paljon hommia painon tiputtamiseksi.
Ruokaa, remppaa ja muuta arkista mutapainia: https://kokovartalofiilis.wordpress.com/

Kuva

irkku.irkku

ViestiKirjoittaja irkku.irkku » 08 Maalis 2011 23:41

Niin, jo muutama kuukausi kulunut v?h?hiilarisella ja liikuntaakin olen jatkanut entiseen malliin. Kilppariarvot n?yttiv?t paremminkin liikist?, ett? kuvittelisi ?kki? aineenvaihdunnan olevan vilkaskin, mutta kun ei..ei ja ei. Sokeri ja kolesteroli ovat v?h?n koholla, ei l??kityksi?. Kiloakaan ei ole painosta l?htenyt pois ja pulssi vaan hidastuu ja l?mp? on alle 36 asteen. Paleltaakin jatkuvasti. En rasvaakaan ylett?m?sti k?yt? vaan kohtuudella, on ollut opeteltava k?ytt?m??n sit?. :mrgreen: Paksuna aina vaan! :oops:

Ani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ani » 09 Maalis 2011 8:23

No voi harmi nyt sent??n :-|
ootko laitellut koskaan sy?misi?si yl?s mihink??n nettilaskuriin (esim. kalorilaskuri)? Musta se on kaikkein helpoin tapa seurata mit? tulee ruuasta saatua. Mulle kilpparivammaisena se kalorivaje ainakin on oltava ihan kunnollinen, ett? paino laskee.

Toivotaan ett? l?ytyy sulle oikea tapa noudattaa vhh:ta!
Ruokaa, remppaa ja muuta arkista mutapainia: https://kokovartalofiilis.wordpress.com/

Kuva

Paluu