Onko päteviä neuvoja epäonnistujalle

Yleistä keskustelua vähähiilihydraattisesta elämäntavasta

Valvoja: MahaTar

Saaristolainen
Site Admin
Viesti:

Re: Onko päteviä neuvoja epäonnistujalle

ViestiKirjoittaja Saaristolainen » 19 Helmi 2013 0:27

Ruotsalainen Kostdoktorn Andreas Eenfeldt kirjoittaa painonpudotuksen vaikeudesta, ja toteaa sen esiintyvän erityisesti yli 40-vuotiailla naisihmisillä.

Veikkaan että sama kirjoitus ilmestyy pian englanniksi DietDoctor-blogiinsa. Sielläkin on hänen painonpudotusreseptinsä, jotka tulevat vielä täydentymään. Hän kehottaa erityisesti tarkistamaan kohdat 8 ja eteenpäin.
http://www.dietdoctor.com/how-to-lose-weight

Muudan

ViestiKirjoittaja Muudan » 23 Maalis 2013 15:29

Nyt voisin muuttaa tuota otsikkoa, koska vihdoinkin olen onnistunut, eikä tarvinnut turvautua mihinkään pussikeittoihin tai vastaaviin.
Otin käyttöön kaikkein äärimmäisimmän vhh-ruokavalion eli Atkinsin rasvapaaston. Mutta oli tiukassa elimistön vastarinta, joten noudatin yli viikon rasvapaastoa, ennen kuin alkoi tapahtua. Siitä olen sitten vähitellen laajentanut syömisiä. Tällä hetkellä syön n. 25 g hiilareita, proteiinia 50-65g. Rasvaa en laske, mutta kokonaiskalorit vuorokaudessa ovat siinä 1200. Painon laskeminen on 0,5 kg/vko.
Olen tehnyt myös huomioita mitkä ruoat ovat oikeita sudenkuoppia varomattomalle. Proteiinia ja hiilareita tulee esimerkiksi maitotuotteista aivan sairaasti, niiden kanssa pitää olla tarkkana. Hyvistä kasviksista saatavia hiilihydraatteja tulee syötyä lähes puoli kiloa päivässä, paitsi silloin pitää vähentää, jos on ollut paljon maitotuotteita.
Rankkaa tämä laskeminen on, mutta aika hyvin pystyn jo arvioimaan määriä.
Saa onnitella 8)

Saaristolainen
Site Admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saaristolainen » 23 Maalis 2013 16:04

No mutta tämähän on erinomaista! Onneksi olkoon!

Rasvapaasto on tarkoitettu vain lyhytaikaiseen käyttöön. Tiukka kalorirajoitus voi aiheuttaa ongelmia kilpirauhashormonien optimaaliselle muunnolle. Elimistö menee silloin säästöliekille ja kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet ilmestyvät.

Toivottavasti pystyt kohta nostamaan kalorimäärän normaalille tasolle.

Tämän artikkelin lopussa on puhetta Atkinsin rasvapaastosta. Se ei saisi kestää yli viikkoa.
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm

Ennen rasvapaaston aloittamista tulee olla ainakin (3-7 vrk) Atkinsin aloitus dieetillä hh alle 20 g/vrk. Rasvapaasto "testi aika" on 2 vrk, jos olo on hyvä voit jatkaa 3...5 vrk. Atkinsin suosittelee kuitenkin että maksimi aikaa 7 vrk ei ylitetä, vaan siirrytään sen jälkeen Atkinsin perus aloitus dieetille.

Atkinsin aloitusdieetti on siis induktiovaihe.

Muudan

ViestiKirjoittaja Muudan » 24 Maalis 2013 22:22

Ihan olen oikeaoppisesti pitänyt rasvapaaston ja siitä siirtynyt induktioon ja nostanut hh. Annika
Dahlqvistin jumitusohjeet ovat myös Atkinsiä. En tosin halunnut pudottaa proteiineja niin alas, vaan pyrin syömään vähintään 50g. Ja maitotuotteista hänkin varoittelee. Mutta tuon linkin muut ohjeet ovat aika hämmästyttäviä, varmaankin tarkoitettu urheileville miehille. Minä liikun maltillisesti, eikä rehkiminen kiinnosta, joten ei ole syytä alkaa tankata älyvapaasti hiilareita. Tuli mieleen ne moitteet "väärin sammutettu". 25g:n mahtuu paljon vihanneksia, enemmän kuin moni vt:llä oleva näkee viikon ruokalistallaan.
Onneksi en ole taipuvainen panikoimaan, joten pelottelut eivät pure, koska vointini on erinomainen. Enkä ole syömishäiriöinen. Jatkan näin, ja teen muutoksia kun siltä tuntuu.

Paluu