Noin kaksi viikkoa sitten rutiinitarkastuksessa paastosokeri kahdeksan. Reseptiä oli lääkäri kirjoittamassa,
mutta kieltäydyin ja sanoin kokeilevani ruokavaliolla ensin. Pitkin hampain tuo siihen suostui ja "antoi" vähän
armonaikaa.
Aihealue on todella uusi minulle, en edes tiennyt mikä on normaali verensokeri, ennen tuota verikoetta.
Välittömästi aloitin vhh:n joka on tuttu kaikin puolin vaikka siellä väärällä puolella olenkin tallustellut 1,5 vuotta.
Kovasti olen lukenut ja koittanut sisäistää asioita, mutta kai se aikansa kestää ennenkuin tietoa on tarpeeksi.
Kuukkeli on kaveri, mutta kaipaisin enemmän tietoa ihmisiltä, jotka ei lääkitse tai lääkitsee vähän.
Ehkä tuo nyt oli huono kriteeri, mutta etsiessäni tietoa, löydän aina lääkkeiden säädöstä, enkä ruokavaliota
noudattavia juuri lainkaan. Uskosin, että heitäkin on.
Olen nyt muutaman päivän ottanut vs-lukemia aika usein, jopa yhden paastosokerin.
Ruokailun jälkeiset 2h sokerit on aika tarkkaan 5,5 paikkeilla, yksi paasto 6.5 ja muut aamuarvot on olleet 6.6.
Vähäisillä tiedoillani olen päätellyt, että sokerien tasaisuus olisi hyvä, mutta nuo aamuarvot, pitäisikö ne saada alemmas?
Hiilareita en oikein voi vähentää kun ovat alhaalla jo nyt, päinvastoin olen hieman nostanut ja se ei ole vaikuttanut tulokseen.
Alkutaipaleella olen ja meinaan tehdä ihmiskokeita jonkin verran.
Jos on hyviä vinkkejä millä suhteilla voisi kokeilla saada tuota aamuarvoa alaspäin niin kiitollisuudella otan vastaan.
Kaikki muutkin vinkit on tervetulleita