Mietteitä ruoasta, tuntemuksista ja tunteista

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Malla

ViestiKirjoittaja Malla » 25 Maalis 2008 17:57

Moi Marru, sin? olet l?htenyt hyvin tieteelliselle linjalle, mik? on tietysti kunnioitettavaa. Itse en jaksa laskea mit??n. Olen lukenut Laihdu ilman n?lk?? kirjan, ja jonkun glykeemisest? indeksist?. Plus minulla on Hiilihydraattitietoista kotiruokaa. Niist? sis?ist?mill?ni jutuilla toimin.

Painoni ei ole pudonnut, mutta mitat ovat pienentyneet. Aloitin tammikuun alussa sy?d? ns. terveellisemmin ja v?h?hiilarisesti, mutta en p??ssyt alkuun eroon kekseist?. Niit? meni varmaan joka toinen p?iv?. Samoin s?in melko lailla p?hkin?it?. Mulla k?vi niin, ett? paino nousi kilon. Sitten kun aloitin punttijumpat, se nousi toisen kilon.

Kun nyt olen p??ssyt eroon kekseist? ja saanut p?hkin?itten sy?nnin kuriin, on paino alkanut putoamaan. Eli olen suunnilleen siin? mist? aloitin. Olen siis kaikin puolin huono - mutta varmaankin aika tavallinen - esimerkki. Kaikki k?y hitaasti - ja kasvattaa k?rsiv?llisyytt? :mrgreen: Mutta se on hienoa, ett? olen jaksanut liikkua suht s??nn?llisesti ja sy?nyt monta kertaa terveellisemmin ja monipuolisemmin kuin ennen.

Sin? liikut paljon, se on hieno juttu. Min? kehottaisin sinua lis??m??n hiukan hiilareita, ett? jaksat liikkua entiseen malliin. Ja v?hent?isin p?hkin?itten ja rasvaisten juustojen sy?nti?. Eli t?m?n sekavan sepustuksen tarkoitus oli antaa esimerkki siit?, ettei kaikki k?y niin supernopeasti. K?rsiv?llisyytt? kehiin. Ja luottamusta - hitaasti hyv? tulee! ::loel::

*P*

ViestiKirjoittaja *P* » 26 Maalis 2008 8:13

Jos yht??n lohduttaa, niin kyll? t?llaista sekasy?j??kin helposti tympii sy?minen, ainakin jos on yht? ronkeli ruoan suhteen kuin min?. Olen tullut siihen tulokseen, ett? sy?n leip??kin l?hinn? siksi, ett? se on niin helppoa ja neutraalia eik? tarvitse ajatella. Olen oikeasti tosi kyll?stynyt siihen, ett? joka jumalan p?iv? t?ytyy mietti? monta kertaa, ett? mit?s sit? s?isi. Kun mieliteot(l?hinn? se, ettei mit??n tee mieli), terveellisyys ja j??kaapin todellisuus eiv?t yleens? kohtaa.

Itse olen alkanut mietti?, ett? jospa yrit?n sy?d? liikaa, ja siksi ruoka niin usein "t?kkii". Punttisaikoinani nimitt?in sis?istin mantran siit?, ett? t?ytyy sy?d? paljon, erityisesti proteiinia, ett? lihas kasvaa jne. Tuo on sitten ns. j??nyt p??lle. Lis?ksi jossain kohtaa minulla oli aika paljon kaikenlaista huonovointisuutta, jonka tulkitsin johtuvan verensokerin heilahteluista, joten senkin takia olen tottunut melkein pakottamaan itseni sy?m??n. Ja sitten tietysti se n?k?kohta, ett? "t?ytyy sy?d? reilusti kerralla, ettei tule heti kahden tunnin p??st? n?lk?". Tuo karppi- ideologian kohta ei ainakaan sovi minulle yht??n.

T?m? itsetutkiskelu ei kyll? tainnut liitty? aiheeseen mill??n tavalla eik? auta sinua Marru yht??n. Huomaat kuitenkin, ett? meill? kaikilla on omat probleemimme. :) Luulen ongelman olevan siin?, ett? meill? on nyky??n liikaa vaihtoehtoja. Ennen ihminen s?i silloin kun oli n?lk?, sit? mit? oli tarjolla. Nyky??n on kaikki luonnolliset n?l?n ja kyll?isyyden tunteet h?vinneet, kell? mist?kin syyst?.

Kehonkuvajutuista en viitsi edes aloittaa, tai t?st? tulee romaani.
"Totuuden soihtua on vaikea kuljettaa tungoksessa niin, ettei jonkun parta kärvenny." - Mauri Sariola

"Besides, everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten. Don't be a pussy, save the kittens. Squat deep."

Malla

ViestiKirjoittaja Malla » 26 Maalis 2008 9:59

Min? en ole sy?nyt lihaa, en edes broileria liki 20 vuoteen. Mutta sy?n kalaa, mik? monipuolistaa minun proteiinil?hteit?ni.

Sy?tk? ollenkaan maitorahkaa, en huomannut sit? listassasi. Itse tykk??n saksalaisesta Ehrmann-merkist?, joka ei ole niin hapanta kuin kotimainen. Se on itse asiassa niin hyv??, ettei tarvitse makeutusta ollenkaan.

Raejuustosta teen usein salaattia: lis??n vaikka oliiveja ja hyv?n ?ljykastikkeen. Maku muuttuu huomattavasti, sellaisenaanhan se on aika mautonta. Kun itse olen nyt kolesteroliarvojen vuoksi julistanut ihanat rasvaiset juustot pannaan, on minun raejuustoon tyytyminen :mrgreen:

Monta kertaa on todettu, ett? niitten viimeisten kilojen karistaminen on tosi tiukassa - kaikilla. Joten tsemppi

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 27 Maalis 2008 0:56

Marru kirjoitti:Juu, mullakin on t?t? kasvissy?nti?(ja jopa vegaaniutta.el?v?? ravintoa ja ties mit?:D) takana parikymment? vuotta kohta...Nyt on kyll? kovasti tehnyt mieli kalaa. siis oikein kunnolla savustettua!

Minulla tuli mieleen jo aiemmin t?t? ketjua lukiessani, ett? ent?p? jos noin tiukka kasvissy?nti ei sittenk??n ole sinun juttusi. Jotenkin vain viesteist?si henkii se, ett? et ole sy?misiisi tyytyv?inen ja ilmeisesti kroppasi kertoo, ett? jotain tarvitsisi lis?? - kuten esimerkiksi savustettua kalaa. En ole esitt?m?ss?, ett? sinun pit?isi kasvissy?nnist? luopua, mutta olisi ehk? hyv? pohtia, mist? nuo mieliteot kumpuavat. Tiet??k? kroppasi jotain, mit? sin? et tied

Paluu