Onko muita mummuja?

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

hiilaritietoiset

ViestiKirjoittaja hiilaritietoiset » 14 Elo 2008 9:12

Kyll?h?n t?m? on mummuille aivan erinomainen el?m?ntapa. J?tskin ja muun makean himot hellitt?v?t, kun sitke?sti jatkaa vaan eteenp?in eik? turhaan j?? suremaan sit?, ett? kompastui suklaat?tter??n kesken matkan.

Suosittelen t?t? el?m?ntapaa mummuik?isille - t?ss? pysyy mieli virke?n? ja rollaattoripotkujalka vauhdissa! Mummuik?isen kannalta n?it? oppeja on k?sitelty kirjassa Nainen parasta vuosikertaa. Vink.

Saaristolainen
Site Admin
Viesti:

toinen mummu

ViestiKirjoittaja Saaristolainen » 17 Tammi 2009 18:55

Heippa,

aloitin t?m?n el?m?ntavan lokakuun 6. viime syksyn?. Painoa on sen j?lkeen l?htenyt 6 kg, sit? ennen l?hti koiran ansiosta 4 kg.

Meill? on terveyskeskus hieman organisoinut toimintoja uudestaan, ja k?vin viime viikolla diabeteshoitajan luona mittaamassa verenpainetta ja punnituksessa. Kuukaudessa, joulun aikana, oli l?htenyt 2 kg, ja t?m? uusi tuttavuus kyseli miten olin sen tehnyt. Kerroin totuuden. H?n oli innoissaan ja halusi tiet?? aivan kaiken.
MUTTA kun kerroin ett? verensokerini on kauan ollut kuuden paikkeilla, ja kysyin mit? h?n sanoisi minulle jos minulle olisi tullut diabetes, h?n sanoi ett? rasvoja pit?? v?hent??, varsinkin el?inper?isi?, ja ett? h?n on hyvin huolissaan siit? ett? k?yt?n el?inrasvoja!

Merkillist? :cry:

Nelj?n lapsen iso?iti

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 17 Tammi 2009 21:44

Meill? hoetaan mantrana el?inrasvojen turmiollisuudesta meid?n terveydellemme. Varmaan moni muukin hoitoalan immeinen on iloinnut asiakkaiden puolesta, kun paino on pudonnut ja arvot joko ovat jo parantuneet tai ainakin muutosta parempaan on pikku hiljaa tapahtunut. Mutta sitten taas propaganda ottaa vallan ja sormi pystyss? herist?en kauhistellaan el?inrasvaa. Ei siit? kannata hermostua.

Kes?ll? kysyin nuorelta terveyskeskusl??k?rilt?, joka uhosi mulle el?inrasvojen vaarallisuudesta, ett? miten h?n kuvittelee, ett? homo sapiens kuunaan olisi en?? hengiss?, jos se reagoisi el?inrasvaan niin kuolettavasti, kun nyky??n v?itet??n. Jatkoin viel?, ett? esim. alueella, mit? nyky??n kutsutaan Suomeksi, on ollut asutusta niin kauan, kun viimeinen j??kausi suli ja vapautti tannerta esi-isiemme asuttavaksi. Jos n?m? esi-is?t olisivat sairastuneet SV-tauteihin el?imen rasvasta, niin ei meit? olisi. L??k?ri oli hiljaa, ei pystynyt vastaamaan mit??n.
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 17 Helmi 2009 12:41

En itse ole mummu, vaikka jo mummuik?inen, olen syntynyt 56.

Karoliinalle pikku vinkki: hanki luettavaksesi Varpu Tavin viimeisin kirja Laihdu!. Siit? saat takuuvarmasti paljon vinkkej? terveelliseen el?m??n, mink? sivutuotteena painokin putoaa.

Tervetuloa foorumille!

Varpu

ViestiKirjoittaja Varpu » 17 Helmi 2009 13:33

Aiheesta on k?yty keskustelua mm. t??ll?

http://www.foorumi.info/hiilaritietoise ... php?t=1735

(min?k??n en ole mummu, mutta vm 57 :))

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 17 Helmi 2009 13:50

::loel:: Mummuik?iseksi voi tulla varhainkin!

Kumma juttu, ett? esim. koirien ruokinnassa sanotaan, ett? koiralle ovat liha ja el?inrasvat ensiarvoisen t?rkeit?. Mikseiv?t sitten ihmisille? :shock:
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 17 Helmi 2009 14:50

MahaTar kirjoitti:::loel:: Mummuik?iseksi voi tulla varhainkin!

Kumma juttu, ett? esim. koirien ruokinnassa sanotaan, ett? koiralle ovat liha ja el?inrasvat ensiarvoisen t?rkeit?. Mikseiv?t sitten ihmisille? :shock:

Ihan perusero koiran ja ihmisen ruoansulatusj?rjestelm?ss? on, ett? koira on lihansy?j? ja ihminen on sekasy?j?. Toki koirakin on joutunut tottumaan muunkinlaiseen ravintoon, mutta ruuansulatusj?rjestelm? on lihansy?j?n, eli lyhyt ja tuhlaileva. T?m? ei kuitenkaan tarkoita, ett? koira s?isi vain ja ainoastaan lihaa. Kyll? koiralle ja sen l?hisukulaisille kelpaavat my?s saalisel?inten mahalaukut sis?lt?ineen.

Kun ihminen laihtuu nk. Atkinsin dietill?, niin koira lihoo samalla dietill?. Monenlaiset vihannekset taas solahtavat koiran l?pi niin, ett? tulevat toisesta p??st? t?ysin sulamattomina ulos.

Ett? kyll? niit? eroja on lopulta aika paljon ;) . Muttei t?m? kuitenkaan tarkoita, etteik? hyv?laatuiset ravintoaineet olisi t?rkeit? sek? ihmisille ett? koirille.

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 17 Helmi 2009 15:33

Olet tishmalleen oikeassa, Ksantippa!
Ilmaisen itse?ni joskus h?t?isesti, varsinkin n?in ty?p?iv?n kesken ollen, kun ei ikin? tied?, koska pomo keksii ?nget? selj?n taakse. :)
Anteeksi se suotakoon, mutta on onneksi tarkkasilm?isi? "kanssamatkustajia" t??ll?, jotka korjaileevat salonkikuntoon meik?l?isen s?hrimisi?. ;)

tarja-tuulikki

ViestiKirjoittaja tarja-tuulikki » 25 Heinä 2009 23:29

-Heippa !

Olen 60-luvun puoliv?liss? syntynyt ,kouluik?isen lapsen mummu.
_terkkuja vaan muillekin mummuille!

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 26 Heinä 2009 10:32

S??h?n olet ehtinyt! Meik?l?isen pojantyt?r on t?ll? p?iv?m??r?ll? tismalleen 26 p?iv?n ik?inen! :mrgreen:

Paluu