Tuloksia

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Mirri

Tuloksia

ViestiKirjoittaja Mirri » 29 Syys 2008 15:37

Kyll? nyt on alkanut t?m? dieetti purra. Ihanaa!

Mittanauhalukemat (jotka otan siis maanantaisin) osoittavat, ett? nelj?nnen viikon alussa on vy?t?r?lt? l?htenyt kuusi sentti? ja lantiolta kaksi.

Painohan oli varmasti jo alkanut aleta ennenkuin sain tuon vaakah?rp?kkeen, joka n?ytt?? painon 100 g:n tarkkuudella. Ravailen siin? vaa'alla ihan huvin vuoksikin v?lill?, mutta aamupainon (alasti) laitan yl?s... Eli nyt voi kyll? laittaa jo yhden kilon tippuneeksi tuohon tikkeriin.

:)

Ketoosi on melkoisen mit?t?nt?, mutta sit? n?ytt?isi olevan. Aloitin jo lauantaina lis?t? hiilareita aterioille; aamumunakkaan kanssa otin voileip?rouskutettavaksi kaksi paksua viipaletta tuoretta kukkakaalia. Ja vihanneksia olen haudutellut uunissa; nauriita, sipuleita ja aivan erityisesti rakastan uunissa paistettuja punajuuria.

Hassua kyll?, olen innostunut uudelleen ruuanlaittamisesta ja mieheni koko asiasta viel? enemm?n... meill? sapuskat vain paranevat. H?nelle ostan lis?kkeiksi my?s valmiita valkosipuliperunalaatikoita ja sen sellaista sek? leip?
- Mirri

* Syömiseen ei pety koskaan. *

Kuva

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 29 Syys 2008 18:20

Loistava alku sinulla. 6 sentti? vy?t?r?lt? on kunnioitusta her?tt?v??.

"Uunissa paistetut punajuuret". Kertoisitko v?h?n enemm?n, kiitos.
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 29 Syys 2008 21:16

Ksantippa kirjoitti:Loistava alku sinulla. 6 sentti? vy?t?r?lt? on kunnioitusta her?tt?v??.

"Uunissa paistetut punajuuret". Kertoisitko v?h?n enemm?n, kiitos.

Joo... siis vy?t?r? ja vy?t?r?, eih?n sit? oikeastaan olekaan; se on nyt tulossa n?kyviin, hitusen. Eli sit? l?skirengasta on ja se varmaan aika nopeasti t?ss? hupenee. Helpottaa!

Tuossa alla on tuo punajuuriohje... Se on herkku! Tosin min? olen laittanut mausteeksi ihan vaan kuivattua timjamia.

http://tinyurl.com/527gxb
- Mirri

Kuva

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 29 Syys 2008 22:57

Kiitos ja kumarrus!
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Mirri

Mirri ilmoittelee itsest?

ViestiKirjoittaja Mirri » 09 Loka 2008 8:02

Huomenta kaikille,

Nuhaflunssa on vaivannut ja on p??ll? v?h?n viel?kin. Dieetti on sujunut kyll? ihan mukavasti ja sortumisia ei ole tapahtunut; tarkoitan l?hinn? mit??n hiilariherkuttelua tai drinksuttelua - olen ollut suorastaan raivoraitis. Siin? tuo nuhaflunssa on ollut paikallaan, kun on puolikuntoinen olo, niin ei tee oikein mieli mit??n. Ei valitettavasti ole oikein ruokahalujakaan.

Paino py?rii edelleen tuossa 78 kg:n molemmin puolin; mittanauhatulokset osoittavat kuitenkin solakoitumista tapahtuneen. Samoin mieheni halatessaan totesi, ett? rouva on solakoitunut keskivartalon kohdalta huomattavasti... 8)

Uutta on ollut se, ett? haluan aamukahvin j?lkeen aikaisin aamulla sy?d? v?h?n parta?ij?? siementen ja muutaman p?hkin?n kanssa. Siit? on tullut selv? riippuvuus! Ja sill? tuntuisin p?rj??v?ni vaikka kuinka. Sy?n siis lounaaksi yleens? pekonimunakasta ja siihen lis?ilen joskus juustoraastetta ja melko v?h?isi? hiilareita, tomaattiviipaleita, kurkkua, salaattia jne.

Sitten on ruokahalu nollassa l?hes iltaan asti, mutta napsin jotain pient? iltap?iv?ll?. Tuossa kohtaa pit?isi olla ehk? jotain kunnollistakin eik? vain jokunen pieni juustonpala tms., en tied?, en oikein keksi. - Odottelen edelleen sit? Karpin keittokirjaani.

Toisaalta, kun en ole pahemmin laskeskellut p?ivitt?in sy?m?ni hiilarien m??r??, niin luulen sy?v?ni nyt sen verran, ett? t?ll? tavoin paino pysyisi hyvinkin kurissa. Hedelmi? en ole viel? lis?nnyt mukaan; kielt?m?tt? kaipaan omenaa, joka on lempihedelm?ni. Marjoista mustikka on lempparini, mutta en ole viel? ottanut niit?k??n mukaan. T?ytyy nyt katsella rauhassa onko painosuunta kuitenkin alasp?in.

Olen lueskellut Nainen parasta vuosikertaa -kirjaa ja yht? sun toista aiheesta, toistaiseksi l?hinn? netist? ja mm. t?t? sek? Karppaus-palstan viestej?. T?ytyy sanoa, ett? on todella mielenkiintoista ja ihmeellist? ollut seurata t?t? kaikkea. En ole tajunnut, ett? vhh-dieetti? noudatetaan niinkin paljon... ja ett? se pit?? ik??nkuin "l?yt??" jostain, koska virallisestihan sit? ei suositella. Saapa n?hd? mit? jatkossa sill? rintamalla seuraa.
- Mirri

Kuva

Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12 Joulu 2008 10:26

Ksantippa kirjoitti:Loistava alku sinulla. 6 sentti? vy?t?r?lt? on kunnioitusta her?tt?v??.

29.9. tilanteesta: tuon 6 sentti? uskoin tuolloin - ja uskon edelleenkin - olleen pitk?n kaljaturvotuksen h?vi?mist?. Se oli paljon, mutta pelkk?? "tyhj??".

Siit? alkaen olen mitannut kerran viikossa vy?t?r?n, lantion, "rintaliivimitan", rinnanymp?rysmitan, k?sivarren ja reiden ymp?rysmitan.

T?n? aamuna, siis noiden varsinaisten mittanauhakonsultointien alkamisesta on mennyt reilut kaksi kuukautta; 29.9. - 12.12. Laskin nyt painonpudotuksen kokonaiskeskiarvon ja ymp?rysmitat.

Vy?t?r?: - 6 sentti? (!)
Lantio: - 3
Rintaliivimitta: - 2
Rinnanymp?rys: - 6 (!)
K?sivarsi: - 1
Reisi: - 2

Kokonaispaino/kg: - 2

-----------------------------

T?m? jos mik? mielest?ni osoittaa sen, ett? mittanauha osoittaa l?skin hupenemista vaikka vaa'an lukemat eiv?t tuntuisi liikahtavankaan. En kaikenkaikkiaan ole ollut suuresti huolissani vaakalukemista, koska olen noudattanut ruokavaliota mielest?ni kunnolla ilman sanottavampia repsahduksia ja mik? t?rkeint?, vaatteet ovat l?ystyneet. Olen voinut ottaa k?ytt??n mm. muutamat pitk?t housut, joihin en pariin vuoteen mahtunut ollenkaan.

Partiksen pois j?tt?minen - nyt on kaksi viikkoa mennyt - ei ole oikeastaan mitenk??n vaikuttanut painoon ainakaan. Viimeisten parin viikon aikana paino on pysytellyt l?hes samana. En kyll? en?? kaipaa sit? partista, mutta ajattelin kokeilla sit? j?lleen pirist?v?n? v?lipalana silloin t?ll?in.

N?ist? lukemista menn??n nyt samaan tyyliin eteenp?in, kohti joulua...

:kissa:
- Mirri

Kuva

Saaristolainen
Site Admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saaristolainen » 14 Joulu 2008 2:45

En ilmeisesti ole viel? kirjoittanut t?nne mit??n, vaikka olen lukenut t?t? noin kahden kuukauden ajan.

Aloitin karppauksen v?hitellen, koska olen yli 50-vuotias nainen ja k?yt?n l??kkeit?. Ensin noin kuukauden ajan pudotin v?hitellen hiilihydraattien m??r??, kunnes noin kuukausi sitten olin lukemissa 30 - 40 g p?iv?ss?. Joulukuussa olen lis?nnyt niit? 1-2 hapankorpun verran p?iv?ss?, jolloin olen jaksanut paremmin ulkoilla koirani kanssa.

Toissailtana innostuin tekem??n mutakakkua taloussuklaasta ilman lis?makeutusta (taloussuklaassa on paljon sokeria, eik? minulla ollut kotona riitt?v?n paljon muuta tummaa suklaata). Eilen s?in sit? liian paljon, seurauksena pahemmanlaatuinen sokerikrapula. Y?unet meniv?t, vatsa oli kipe?. T?n??n olen palauttanut itseni alhaiselle hiilaritasolle, ja verenpaine heittelehtii korkealla sek? pulssi on 45. Sokeri ei selv?sti ole minua varten! Loppuosa kakusta on piilotettu j??kaapin takaosaan odottamaan tuomiota.

Olin koiran ansiosta laihtunut vapusta lokakuun alkuun 4 kg virallisterveellisell? ruokavaliolla h?ystettyn? karkeilla. Sen j?lkeen on l?htenyt viel? yli 4 kg, ja vy?t?r?ni on laskeutunut oikeaan paikkaan, jonka ymp?rysmitta on kaventunut 14 cm. Muualtakin on l?htenyt paljon senttej?, ja ilokseni olen voinut k?ytt?? vaatteita joita optimistina olen tehnyt liian pieniksi (minulla on eritt?in lyhyt selk?, joten heti kun lihon olen omenalihava).

Parasta kaikessa on, laihtumistauosta huolimatta, ett? verenpaineeni on pysynyt kurissa (t?t? p?iv?? lukuun ottamatta) v?hemm?ll? l??kityksell? ja ett? olen jaksanut sek? liikkua ett? tehd? muutakin paljon aiempaa paremmin.

Aloitin tyyliin Annika Dahlkvist, LCHF, ja nyt tutkin Atkinsia. L?hinn? sit?, miten saisin painon taas putoamiskurssille, ja terveyteni kuntoon niin ett? voisin j?tt?? l??kkeet kokonaan pois, tyroksiinia lukuun ottamatta.
Viimeksi muokannut Saaristolainen 14 Joulu 2008 14:09, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 14 Joulu 2008 8:54

Saaristolainen kirjoitti:Aloitin tyyliin Annika Dahlkvist, LCHF, ja nyt tutkin Atkinsia. L?hinn? sit?, miten saisin painon taas putoamiskurssille, ja terveyteni kuntoon niin ett? voisin j?tt?? l??kkeet kokonaan pois, tyroksiinia lukuun ottamatta.

Min? olen onnekas varmaankin siin?, ett? minulla ei ole toistaiseksi ollut mit??n l??kityst? vaativia sairauksia. Itse l?hdin "vanhana atkinsilainena" t?lle vhh-dieetille, koska se kuitenkin paljon muistutti nuoruudenaikaista laihduttamistani. Atkinsissa aloitusvaiheessa menn??n l?hes nollahiilareilla, ett? rasvanpoltto ja kunnon ketoosi k?ynnistyy; nyt aloittaessani oli alusta saakka mukana sen verran salaatteja, juureksia ja muita hiilareita sis?lt?v??, ett? en ole oikeastaan ollut t?ysketoosissa kertaakaan, ehk? joku satunnainen p?iv?. Ja se on oikeastaan ollut hyv?kin, olenhan nyt jo i?k?s eik? minulla ole p??m??r??n? mik??n mallivartalo en??. :) Hyv? kun saisin 7-10 kiloa pois, ett? olo kevenisi - tokihan siin? mielikin kevenee samalla.

Min?kin olen lyhyt ja minulla on my?s muhkea omenavartalo. P?mpp?vatsa siis, ja tied?n sen olevan se kaikkein vaikein juttu - en suoranaisesti usko, ett? se mill??n dieetill? l?htisi ainakaan j?tt?m?tt? j?lki?. Mutta vajentunut se jo nyt on; helpottaa liikkumista, kyykistely? jne. - Liikunnan lis??misest? on t?ll? palstalla ollut kovasti polemiikkia ja tietenkin se on t?rke??. En ole yht??n liikunnallinen tyyppi, mutta tokihan se voi minullakin lis??nty?, koska laihtuminen sin?ll??n motivoi liikkumaan enemm?n. Mutta se tulkoon siten kuin on tullakseen ja mik? tuntuu hyv?lt?. Olen siis t?ysin kerettil?inen ja vihattava suomalainen, koska olemme suuri urheilukansa.... h???.... :)
- Mirri

Kuva

Saaristolainen
Site Admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saaristolainen » 14 Joulu 2008 14:36

Eilinen palautus auttoi! Verenpaine on laskenut ja voin paljon paremmin. Painokin nytk?hti!

Kuten Perenna kirjoitti muualla, eri ihmisten aineenvaihdunta toimii eri tavalla, ja jokaisen pit?? l?yt?? oma paras ruokavalionsa. Sen kanssahan pit?? itse el??.

Toivottavasti tikkeri n?kyy t?ll? kertaa.

Paluu