Tummasta suklaasta ja repsahteluista.

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Malla

ViestiKirjoittaja Malla » 25 Marras 2008 19:27

Luulisin ett? pari palaa tummaa suklaata/p?iv? on ok. Mulla ei pysy siin?, joten mun on parempi olla ilman ::loel::

Hiilarimaassa k?v?isyist?.... Jos nuo k?v?isyt johtavat ns. jojo-ilmi??n, se ei ole hyv? asia. Jostain luin, ett? kun ensin laihduttaa ja sitten lihoo nopeasti takaisin, kaikki se mik? tulee, on rasvaa - ei lihasta. Eli lopputulema on se, ett? kehon rasvaprosentti kasvaa - ellei sitten kuntoilulla/painoharjoittelulla pid? lihasmassastaan huolta. Lihasmassahan on se, mit? me tarvitsemme, koska lihakset polttavat lepotilassakin enemm?n kaloreita kuin rasva. Jos meni totaalisesti mets??n, oikaiskoot tiet?v?mm?t ::loel::
Kurvit kohdalleen - liikunnalla!

Ani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ani » 25 Marras 2008 22:05

moikka moi :)

jokunen pala ihan tummaa mahtuu kyll? ainakin mun ohjelmaani ihan hyvin. laihtumisen kannalta sill? ei ole ollut merkityst?. mutta eri asia on sitten se sokrupuoli. jos koukku tuntuu pit?v?n otteessaan, ja hiiliherkut huutelevat, ei sit? liekki? kannata lietsoa suklaalla p?ivitt?in. jos taas tumma suklaa toimii toisinp?n, eli autaa niitaamaan muut himot, niin sittenh?n se tepsii hyvin :)

kait se menee niin, ett? jos paino tippuu, on menetelm? kunnossa. jos taas lakkaa tippumasta, t?ytyy s??t?? lis??.

ja nuo hiilimaahan h?vi?miset ovat tuttuja t??ll?kin. kyll? se mulla ainakin on sitten v?h?n nihke?mp?? seuraavalla kerralla, joten kandeehan sit? koittaa v?ltt?? ihan siksikin mahdollisuuksien mukaan. t?ss? mun kokemuksen mukaan auttaa parhaiten se, ett? hieroo menetelm?ns? omaan arkeensa mahdolisimman sopivaksi ja kivuttomaksi.

jaahas, olipas nyt juupas-eip?s -neuvoja. olikohan mit??n apujakaan ::loel::

Mirri

Re: Tummasta suklaasta ja repsahteluista.

ViestiKirjoittaja Mirri » 26 Marras 2008 11:55

Nenne kirjoitti:Osaako kukaan sanoa millaisia m??ri? uskaltaa sy?d? tummaa (75-85%) suklaata jos ja kun aikoo my?s laihtua?

Sitten toinen asia mik? mietitytt?? on t?m? mun paha tapani aina sillon t?ll?n hupsahtaa takas hiilari-helvettiin. Siis tarkoitan t?ll?sin 1kk-3kk jaksoja.

Hei,

Olen huomannut, ett? 1-2 palaa tummaa suklaata 70-86% ei ainakaan minulla heilauta laihtumisprosessia. Aluksi s?in enemm?n, mutta kun ei ole ollut himotuksia, niin t?ll? hetkell? napsin tuon verran ehk? kolme kertaa viikossa. Usein se osuu kahvittelu/teetilaisuuksiin, jolloin luonani on vieraita. En pid? mit??n vierasvarapullia tai keksej? kotona, ne eiv?t meill? yksinkertaisesti vain mene. Suklaat ovat aina kelvanneet yll?tysvieraille mainiosti ja voin ottaa itsekin. :)

Tarkoitatko, ett? hupsahdat takaisin hiilarimaahan 1-3 kuukauden jaksoiksi? Minua sellainen h?mm?stytt??, nuo tuntuvat todella pitkilt? hiilarijaksoilta. Tai min? ainakin kokisin jo 1 kk:n j?lkeen, ett? en todellakaan en?? noudata mit??n dieetti? tai edes yrit? laihtua. Minulla l?htisikin paino varmasti nousuun saman tien. Mutta jos sinulla ei, niin hyv?h?n se on. En osaa muuta sanoa terveellisyydesta tai muustakaan.

Hmh... jos repsahtaisin (heh) niin saattaisin ehk? siet?? tilannetta korkeintaan viikon verran. Mutta t?m? on spekulaatiota. En ole viel? repsahtanut ja sittenh?n se n?hd??n miten minun k?y; miten heikko, voimakas, kesy tai itse?ni pett?v? ihminen olenkaan.... :)
- Mirri

* Syömiseen ei pety koskaan. *

Kuva

Paluu