ankkus esittäytyy

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

ankkus

ankkus esitt?ytyy

ViestiKirjoittaja ankkus » 09 Joulu 2008 13:36

Hei kaikille!
L?ysin tieni t?lle foorumille eilen ja olin ikionnellinen. T??ll? on tosi paljon tietoa v?h?hiilihydraattisesta el?m?ntavasta. Olen 32-vuotias nainen, jolla on monenmoista sairautta. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, hiivasyndroomaa (ei todettu), astmaa, tuki- ja liikuntaelinsairauksia sek? monenmoisia allergioita. Kroppa meinaa sanoa sopimuksen irti, joten p??tin tarttua itse?ni niskasta kiinni. Olen jo pitk??n kypsytellyt ajatusta ruokavalioremontista. Olen ollut 16 vuotta pullaa ja karkkia sy?v? lakto-ovo-vegetaristi. Nyt olen parin viikon ajan sy?nyt kalaa, pudottanut sokerin ja muutenkin pahat hiilarit mimimiin sek? lopettanut kahvin juonnin. Leiv?n sy?nnin pudottaminen 1-2 palaseen p?iv?ss? on ollut vaikeinta. Kahvista vieroitus tapahtui hiljalleen. Sit? en ole j??nyt kaipaamaan, sill? poden n?r?styst? kahvikupin j?lkeen. Olen saanut miehenikin mukaan ruokavalioremonttiin. H?nell? todettiin juuri korkeat kolesteroli-,verenpaine- ja sokeriarvot. Ajattelin alkaa pit?m??n ruokap?iv?kirjaa, mutta en tied? viel? miten sen toteuttaisin. T?ll? foorumilla n?ytt?? olevan ruokap?iv?kirjoja, joten saatan pian uskaltaa laittaa sinne omani. Tuntuu vaan, ett? en osaa ollenkaan viel? t?t? el?m?ntapaa, sill? min? olen tottunut sy?m??n paikkareiden pisteit?, mahdollisimman v?h?rasvaista ja paljon hiilareita. Varmaan ajan my?t? oppii t?h?nkin :) .

terveisin,
ankkus

Anja
Viesti:

Re: ankkus esitt?ytyy

ViestiKirjoittaja Anja » 09 Joulu 2008 14:38

ankkus kirjoitti:Olen jo pitk??n kypsytellyt ajatusta ruokavalioremontista. Olen ollut 16 vuotta pullaa ja karkkia sy?v? lakto-ovo-vegetaristi. Nyt olen parin viikon ajan sy?nyt kalaa, pudottanut sokerin ja muutenkin pahat hiilarit mimimiin sek? lopettanut kahvin juonnin. Leiv?n sy?nnin pudottaminen 1-2 palaseen p?iv?ss? on ollut vaikeinta. Kahvista vieroitus tapahtui hiljalleen. Sit? en ole j??nyt kaipaamaan, sill? poden n?r?styst? kahvikupin j?lkeen.

Aloitus on hyv?, turhat pois. Kalan lis??minen ruokavalioon on hyv? Kokeile jonkin aikaa, milt? tuo vaikuttaa.

ankkus kirjoitti:Tuntuu vaan, ett? en osaa ollenkaan viel? t?t? el?m?ntapaa, sill? min? olen tottunut sy?m??n paikkareiden pisteit?, mahdollisimman v?h?rasvaista ja paljon hiilareita. Varmaan ajan my?t? oppii t?h?nkin :) .

Taatusti oppii. Kannattaa ottaa asenne, ett? ansaitsee kunnollista, maistuvaa, ravinteikasta ruokaa, ei mit??n n?l?nh?vitysmassaa.

Paluu