Miten aloitit?

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 19 Elo 2006 10:45

Varmaankin riippuu paljon siit?, miss? tilanteessa itse on. Pudotettava m??r?, sy?misongelmat, nykyinen ruokavalio etc. Itse aikoinani aloitin hyvin perusskeptisen? - eih?n t?st? mit??n voi tulla! Olin sit? ennen ollut toista kuukautta hyvin kurinalaisella noin 1200 kalorin v?h?rasvaisella dieetill? ilman, ett? viisari vaa'assa v?r?hti mihink??n suuntaan. Joten olin aika kyps?? kauraa koittamaan jotain muuta. J?tin alussa vain varovaisesti pahimmat hiilarit ruokavaliosta pois huomatakseni, ett? vaaka nytk?hti - ei enemp??, mutta edes nytk?hti - alasp?in. Sitten alkoikin tutustuminen t?h?n v?h?n enemm?n. Joillekin sopii induktio, joillekin ei.

Mit? itse haluat, mit? tavoitteita sinulla on t?m?n projektin suhteen :?:
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Kukkahattu

ViestiKirjoittaja Kukkahattu » 19 Elo 2006 11:48

Kuule Kaija,

aloita lukemalla tuolta tietopankistamme jutut "Johdatus hiilihydraattitietoiseen ruokavalioon" jne. Kovin radikaaleja muutoksia ei sy?misiins? kannata tehd?, jollei tarkkaan tied?, mit? tekee. Joten kokeile ensin varovaista ja v?hitt?ist? muutosta, j?t? sokeri, karkit, leivonnaiset ja valkoiset jauhot ja perunat pois, v?henn? leiv?n sy?nti? palaan pariin p?iv?ss? jne.

Monesti l?hdet??n liian innokkaasti liikkeelle ja p??dyt??n vaan siihen, ett? olo on huono eik? painokaan v?ltt?m?tt? putoa... Siis jotta et pettyisi, vaan saisit ruokavaliostasi hoikkuutta ja terveytt?, etene pienin askelin ja ker?? tietoa ja kysele.
Tervetuloa joukkoon vain!

Kukkahatulla on ik?? jo sen verran, etten viitsi itse?ni laihduttamisella kiusata. Jossakin vaiheessa vain alkoi tuntua, ettei kaikki ole ihan kohdallaan, kun mahan kohdalle kasvoi kumpu ja heng?stytti aina. Aloin muistella, miten oma iso?itini opetti minua, miten pit?isi sy?d?. Oikeaa ruokaa ja vain silloin kun on n?lk?. Iso?iti sanoi my?s, ett? liika leip? ja pulla lihottavat. Noudatan siis iso?itidieetti?. Enk? niuhota sy?misteni kanssa, kunhan katson etten samoina p?ivin? sy? leip?? ja perunaa. Makeat olen j?tt?nyt vain sukujuhliin, mutta en ole koskaan j?rin perso makealle ollutkaan.

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 02 Syys 2006 19:03

Vesihiisi kirjoitti: Kattelin kun ?itee on ollut t?ysatkinssilla yli 30 vuotta

:shock: OHO! Taitaa siin? olla varmaan Suomen pisimp??n atkannut! Ja hengiss?kin viel?! :D Muistuta nyt kuitenkin ?iti?s, ett? n?in syksyn tullessa varoo liukkaita, j?isi? jalkak?yt?vi?. ;)

Paluu