Haavainen paksusuolen tulehdus ja hiilihydraattitietoinen rv

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 29 Elo 2009 9:58

L??kekuurihan t?m? ei ole. Onko selvitetty, ett? mist? t?m? haavainen paksusuolentulehdus johtuu? Onko jotain sellaisia ruoka-aineita, jotka selke?sti ?rsytt?v?t suolistoa?

Mik??n ei est? kokeilemasta. Omalla vastuulla tietenkin, lienee selv??. Itse puhuisin mielummin HIILIHYDRAATTITIETOISESTA EL?M?NTAVASTA. En pid? t?t? kuurina.
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

WiLLeX

ViestiKirjoittaja WiLLeX » 29 Elo 2009 21:53

Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Minulla ainakin on auttanut samankaltaisiin vaivoihin. Joo, ja t?m?h?n on El?m?ntapa! :)
Kuva

*P*

ViestiKirjoittaja *P* » 03 Syys 2009 13:15

Kirjassa "suolisto kuntoon ruokavalion avulla" (Paula Heinonen) mainitaan, ett? LCHF - ruokavalio auttaa monissa suolistovaivoissa. Ko. kirjassa runsasrasvaista ja v?h?hiilarista tosin suositellaan k?ytett?v?ksi viimeisen? keinona, koska kirjan linja on perin virallisterveellinen.
"Totuuden soihtua on vaikea kuljettaa tungoksessa niin, ettei jonkun parta kärvenny." - Mauri Sariola

"Besides, everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten. Don't be a pussy, save the kittens. Squat deep."

Siperia

ViestiKirjoittaja Siperia » 15 Syys 2009 16:15

Minulla on/oli tuo diagnoosi. Oireet, joihin l??kkeist? ei ollut apua, h?visiv?t karppaamalla muutamassa p?iv?ss?! :shock: Siit? en voi olla varma, onko juuri hiilareiden m??r? oleellista. Luulen, ett? omalla kohdallani t?rkeint? on viljattomuus. Oireet ovat pysyneet pois pian kolme vuotta ja nyt pystyn satunnaisesti sy?m??n my?s (v?h?kuituisia) viljatuotteita. :) Suolistosairauksien hoitoon on kehitetty SCD-ruokavalio, mutta itse tosiaan tervehdyin huomattavasti l?ysemm?ll?kin linjalla.

Paluu