Kuukauden VHH:lla elänyt

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Ira

Kuukauden VHH:lla el?nyt

ViestiKirjoittaja Ira » 13 Touko 2010 17:11

Hei,
olen noudattanut VHH ruokavaliota noin kuukauden, ehk? v?h?n ylikin. Olo on mahtava. Kiloja on karissut 6. alukusi meni heti nelj? kiloa ja sitten paino j?i junnaamaan. Meinasin jo luovuttaa, ajattelin ett? minut on vain luotu olemaan lihava. Nyt paino on taas liikahtanut hiukan alasp?in... hyv? niin. Mutta tuleva kes? lomineen hirvitt??. kuinka t?ll? VHH ruokavaliolla voi matkustella? Tuntuu kuin kaikki "asiantuntijat" siis kokoit eiv?t t?st? mit??n tiet?isi. Kun yritt?? pyytt?? ruokaa jossa ei ole hiilareita niin naama ven?ht?? kysymysmerkiksi... Onko pakko kuljettaa omia ev?it? mukavana vai mit?? Onko teille konkareilla kokemusta matkustelusta...ihan t??ll? kotosuomessa?
Eilinen on mennyt, huomisesta en tiedä, mutta tänään olen tässä ja nautin tästä elämästä :)

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 14 Touko 2010 1:16

Hei Ira ja tervetuloa!

Parhaiten erilaisista tilanteista selvi??, kun ei tee ruokavaliostaan numeroa. Jos pyyt?? ruokaa, jossa on vain v?h?n hiilareita, niin taatusti osa ei tied? lainkaan, mit? haluaisit sy?d?.
Valitse ruokailupaikat ja ruokalajit sinulle sopivina. Pitseriasta on turha etsi? v?h?hiilarista.
Jos ei t?ysin sopivaa annosta ole. kysy, voitko saada perunoiden tilalle kasviksia jne. Yleens? se k?y.

Perenna

ViestiKirjoittaja Perenna » 14 Touko 2010 6:54

Me ukkokullan kanssa pist?ydymme usein kahvilassa kun on enemm?n asioita hoidettavana kyl?ll?. Emme me ole mist??n l?yt?neet mit??n vhh-naposteltavaa kahvin kanssa.

Ateriointi varmaan onnistuu paremmin. Onko kukaan kokeillut sit? mit? itse aion kokeilla, jos ulkona sy?mme emmek? vaan kahvittele: pyyd?n paistetun munan pekonin ja vihannesten kera? Ei sellaista yleens? listalla ole, mutta tekisiv?tk?h?n annoksen pyynn?st?? Pit?isik? olla hyvin hieno ravintola sit? varten? Isojen markettien kahviloissa sellaista ei varmasti teht?isi, siell? on standardiannokset joista ei poiketa, mutta yksityisen pit?m?ss? kahvilassa aion joskus kokeilla.

(Suomessa muuten myyd??n kaljakuppiloissa aivan kauheata juomakelvotonta kuraa kahvin nimell?.)

Ira

ViestiKirjoittaja Ira » 16 Touko 2010 22:13

Kiitoksia yst?v?t! niin se varmasti on, ett? numeroa ei kannata tehd?. Saa vaan turhaan selitell? ja siihen alkaa jo nyt kyll?sty?. Varmasti hyv? idea on vain pyyt?? perunoiden, riisien sijaan kasviksia, luulen, ett? se toimii parhaiten.

Iso haaste on my?s ty?p?iv?t jotka venyv?t pitkiksi, mutta niist? selvi?? omilla ev?ill?, joita tosin pit?? olla muovikassillinen. Vaivaa pit?? n?hd? mutta toivon ett? se palkitaan viel? joskus. Kovin kituliaasti paino on mennyt alasp?in. Mutta hyv? kun on mennyt. Onneksi olo on muuten erinomainen sen voimalla jaksaa junnata paikallaan jonkinaikaa :)

Hienoa on saada lukea muiden kokemuksia. Siit? saa itselleen voimaa jatkaa, joten kiitos kaikille kovasti! :)
Eilinen on mennyt, huomisesta en tiedä, mutta tänään olen tässä ja nautin tästä elämästä :)

Paluu