Neuvoja toivottomalle,

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Mimmeli

Neuvoja toivottomalle,

ViestiKirjoittaja Mimmeli » 01 Kesä 2010 8:28

olen yritt?nyt noudattaa hiilaritiesoista ruokavalioa jo pitemm?n aikaa, mutta, mutta. Mit??n ei tapahdu, paino ei laske. V?lill? olen kyll? lipsunut, koska mit??n tuloksia ei ole syntynyt. Olen v?lill? yritt?nyt kyll? laskea kaloreitakin ja viakka miinusmerkkiselle on menty, ei paino tipu. L?ski n?ytt?? olevan ikuista. Ajattelin, ett? jos pit?isi ottaa nyt yritt?? Varpun kirjassa neuvotulla aloitusjaksolla ja s?ik?ytt?? keho ihan kunnolla. (yritin tiukalla atkinsin aloituksella, mutta olo tuli niin huonoksi, ett? en sit? voinut jatkaa.) Nyt siis ajattelin Varpun aloitusta, jossa sy?d??n heraproteiinia ym. Tiet??k? kukaan, mit? heraproteiinia suositellaan? Kelpaako mik? vain urheilujuttu? Lis?ksi inhoan porkkanamehua ja tomaatille olen allerginen, joten mit? voin ottaa noiden tilalle?

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 01 Kesä 2010 12:23

En usko, ett? Varpu erityisesti suosittelisi mit??n heraproteiinia, koska tuskinpa niiss? suuria eroja on. Paitsi tietty, ett? niit? on maustamattomia ja sitten banaanin, mansikan, vaniljan ja suklaan makuisia. Kuinka vahvasti ne ovat maustettuja, en osaa sanoa, koska min? en ole koskaan k?ytt?nyt muuta kuin maustamatonta.

Jos porkka- tai tomaattimehu ei taitu, niin k?y katsomassa Biottan mehuvaihtoehtoja, heilt? pit?isi saada luomutuotteita. Voi olla, ett? n?it? mehuja olisi ehk? syyt? blandata v?h?n vedell?, en tied?. Ei ole nyt yht??n purkkia kotona, enk? jaksa tarkistaa niiden sis?lt?j?.

Mutta yleisesti ottaen vinkkin?, jos ei paino l?hde putoamaan, on pit?? ruokap?iv?kirjaa. Ja pit?? sit? tunnollisesti, jokainen suupala t?ytyy merkit? yl?s. Kun viikonkin pit?? ruokap?ikky?, niin se yleens? kertoo, mihin suuntaan omaa ruokavaliota tarttis viilailla, jotta tuloksia syntyisi.

Ja sitten tietty viel? t?rke? kysymys: mink? kokoinen olet?
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Mimmeli

ViestiKirjoittaja Mimmeli » 01 Kesä 2010 16:09

Kiitos tiedoista, mukava saada vastauksia. :)
Pit?? katsoa kauppareissulla, l?ytyyk? sielt? mit??n herajuomia, nimitt?in t?ysin outo tuote minulle, en ole koskaan k?ytt?nyt.
Olen pit?nyt ruokap?iv?kirjaa, tarkkaanikin. Kiloklubin ruokap?iv?kirjaan merkinnyt kaikki sy?miset ja juomiset. Siksi t?m? tuntuukin niin omituiselta, ettei mit??n tapahdu.
Pituus 167, paino 73. Liikun aika paljon, py?r?ilen ty?matkat noin 20 km p?iv?ss?, lis?ksi juoksen 3-4 kertaa, vaihtoehtoisesti sauvak?velen. Joten jotenkin nyt on t?ysin toivoton olo. Ikuisesti henkkakahvojen kanssako on oltava.

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 01 Kesä 2010 16:29

Sun tarttis saada "ravisteltua" kroppaasi tavalla tai toisella, niin, ett? se suostuisi luovuttamaan varastojaan. Mutta jos nyt toteutat Varpun pikastartin esim. viikon verran ja katsot, mit? se kropallesi tekee.

Heraproteiini on jauhetta, ei juomaa. Itse olen ostanut sit? terveyskaupasta. En tied?, saako sit? marketeista, varmasti jostain hyvin varustetuista sellaisista, mutta meid?n maalaismarketissa ei kyll? heraprotskujauheita ole. Eli jauhe sekoitetaan nesteen joukkoon itse. Yleens? sekottuminen tapahtuu helpommin hieman haaleaan nesteeseen, mutta olen kyll? vispannut sit? j??kaappikylm??n tomaattimehuun.
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Paluu