Mimmi on täällä taas

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Mimmi

Mimmi on t??ll? taas

ViestiKirjoittaja Mimmi » 28 Elo 2010 11:48

Palstaa melko ahkerasti lukenut, mutta salasanankin jo v?lill? unohtanut Mimmi yritt?? palata ruotuun, j?lleen :roll: .

Viime k?ynnist? on aikaa, ja kiloja on sek? tullut ett? mennyt t?ss? v?liss? jonkin verran. Pituutta ompi noin 165, paino pahimmillaan helmikuussa 84 kiloa :shock: . Kokop?iv?ty? 80 kilometrin ty?matkalla, opiskelu ty?n ohessa (l?hip?ivi? 200 kilometrin p?ss? kerran - kolme viikossa), kaksi kouluik?ist? lasta ja taiteelliset ambitiot saivat kyll? unohtamaan kaiken, mit? tied?n hyv?st? ruokavaliosta. Mottoni oli: sy? aina kun voit. Ja min? kyll? s?in :oops:.

Pahimmasta on tultu alas l?hes 12 kiloa, mutta matkaa on viel?. Liikuntaa olen lis?nnyt rutkasti: uintia, py?r?ily?, h?lkk?? (juoksuksi sit? ei kannata kutsua), yl?m?kik?vely? ja kahvakuulailua. Meinasi menn? ylikunnon puolelle (jalat painaa kuin lyijy, vaikka k?velisi vain kolme rappua yl?sp?in), joten olen pit?nyt muutaman p?iv?n tauon. T?n??n olisi takoitus uida pari kilometri?, siin? ei jalkojen paino tunnu...

Nyt on painonlasku pys?htynyt parin viikon ajaksi, mutta en viel? ole saanut aikaiseksi pit?? ruokap?iv?kirjaa muutoin kuin parina p?iv?n?. Kalorit ovat j??neet usein jopa alle tuhannen, lieneek? siin? syy vai v??r?nlaisessa prosenttisuhteessa rasvojen ja proteiinien v?lill?, en tied?. Hiilarit ovat aika alhaiset. Jos ei t?m? t?st? kohta heilahda alasp?in, t?ytyy katsoa tarkemmin. Kyselen sitten teid?n kokeneempien neuvoja.

Mukava on ollut lukea teid?n ahkerampien palstailijoiden keskustelua. Yrit?n p??st? itsenkin mukaan useammin, kun ty?matka lyheni radikaalisti ja opinnotkin voin suorittaa melko suureksi osaksi et?n?. Taiteellisille ambitioille en ole mahtanut mit??n, muutama projekti huutelee allakassa, mutta muuten n?ytt?? aika paljon helpommalta kuin viime vuosi.

Tsemppi? kaikille!

T: Mimmi

Mimmi

ViestiKirjoittaja Mimmi » 09 Tammi 2011 20:03

Hei taas,

kuulun niihin Varpun kirjassaan mainitsemiin palstalla k?vij?ihin, jotka aina katoavat jonnekin. Olin elokuussa liikkeell? vakain aikein, mutta niinh?n se kiire taas tuli, kovempana kuin luulinkaan. Paino nousi, mutta jos jotain positiivista haluaa sanoa, niin painan 7 kiloa v?hemm?n kuin vuosi sitten, joten suunta on alasp?in.

Jos jotain olen oppinut, niin ainakin:

1. Olen tunnesy?j?. En sy? masennukseen enk? pahaan mieleen, mutta kiireess? olen mielest?ni ansainnut jokaisen herkun, jonka suuhuni laitan. Syksyll? meni v?lill? kolmekin p?iv?? viikossa niin, ett? pystyin sy?m??n vain ajaessani koulusta t?ihin kahden ja puolen tunnin matkaa. Siisp? s?in suklaata ja karkkia, kunnes marraskuussa p??dyin kirsikkatomaatteihin, babyporkkanoihin, kinkkuun ja juustoon suoraan paketista. Pystyin siis pieneen muutokseen, vaikka jouluna suklaa taas maistuikin...

2. Rakastan hyv?? ruokaa. Se on kodin peruja, meill? ei kyll?k??n k?ytetty ruokaa palkitsemiseen tai lohduttamiseen, mutta ruoka on aina ollut t?rke?ll? sijalla el?m?ss?mme. T?ss? HHT-ruokavaliossakin teen tosi hyvi? ruokia, vaikka itse kehunkin. Haluan sy?d? hyvin ja hyv??, ja vasta nyta alan uskoa, ett? minun on sy?t?v? sit? hyv?? v?hemm?n.

3. Osaan min?kin huijata itse?ni. En voi sy?d? juustoa ja rasvaa mielin m??rin, vaikka halusinkin niin itselleni uskotella. Nyt olen ehk? kyps? uskomaan my?s sen, ett? en voi m?ss?ill? voilla ja kermalla.

4. Minun t?ytyy laittaa itseni ykk?seksi. My?s minun liikuntani ja jaksamiseni on t?rke??. Voin j?tt?? pyykit hoitamatta ja tehd? treenin. T?m? kohta on viel? teoria-asteella. Oikeasti on aika vaikea huolehtia my?s itsest?, jos aina on pit?nyt muiden tarpeita t?rkeimpin?.

Joten t??ll? ollaan, ehk? t?ll? kertaa pysyv?sti...

Mimmi

TP

ViestiKirjoittaja TP » 11 Tammi 2011 23:41

Mullakin v?h?n tota samantyyppist? tunnesy?j?n vikaa. T?ll? hetkell? en ole t?iss?, joten on aikaa panostaa itseen monella tapaa ja mietti? sy?misi??nkin. Pelk??n kyll? jo etuk?teen t?ihin menoa siin? mieless?, ett? unohtuuko sit? taas kaikki hyv?t ruokavalio-opit kiireen jalkoihin.

Kotihommissa tosiaan voi siirt?? ja ihan kokonaan j?tt?? tekem?tt?kin joitakin hommia ja antaa itelle sit? aikaa. Olen sit? mielt?, ett? monet ihmiset imuroi, pyyhkii p?lyj?, pesee ikkunoita, vaihtaa lakanoita ihan liian usein vaan sen takia, ett? joku on joskus heille sanonut, ett? n?in pit?? tehd? eik? sen takia, ett? olisi oikeasti tarve.

Mimmi

ViestiKirjoittaja Mimmi » 28 Tammi 2011 10:10

Nyt olen pysynyt jo kohta kuukauden ruodussa :) . Uudesta vuodesta on l?htenyt jo melkein (sataa grammaa vaille) viisi kiloa :blissysmile: . En ole jaksanut laskea prodexilla m??ri? kuin vain ihan alkuvaiheessa, mutta alun perusteella kalorim??r? on jossain tuhannen kieppeill?. N?lk? ei ole, ja sy?n tosi terveellisesti: paljon kasviksia ja kotimaisia marjoja, sek? satunnaisesti hedelmi?. Tietysti kananmunaa, lihaa, kalaa ja rasvaakin...

Nyt vain huolettaa, entisi? ep?onnistumisia muistellen, sy?nk? nyt liian v?h?n, ja keho jotenkin tottuu siihen, joten lopulta voin sy?d? en?? minimaalisesti. Eli voinko pilata t?m?n laihtumiseni sill?, ett? nyt sy?n ehk? liian v?h?n?

Olen kuitenkin enemm?n j?rjiss?ni kuin aiemmin ::loel:: . Sy?n v?lill? ihanaa itse leipomaani t?ysjyv?ruisleip??, ja yhten? aamuna jopa puuroa. Paino ei silti noussut. Kaksi kevytsiideri?kin olen juonut t?n? aikana. En ole hysteerinen ruokavalion suhteen, ainoastaan sokerille, puhdistetulle jauholle sek? perunalle sanon aina ei.

Kahvakuulailu on pelastanut liikuntani. Kiirett? on ollut (paitsi nyt t?n? aamuna, kun ehdin t?h?n kirjoittaa), mutta kuulalla voi kiireess? tehd? vain vartin, silti jotain tapahtuu (hiki ja heng?stys) ja tulee hyv? omatunto.

Vaikka on ollut kiire ja stressi ja ty? on v?lill? tuonut absurdeja painajaisiakin, en ole sortunut sy?p?ttelem??n. Tunnesy?misen hallinnan ensimm?inen testi on suoritettu onnistuneesti!

Tsemppi? kaikille,

Mimmi

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 28 Tammi 2011 13:36

Hienoa, Mimmi!

Ja olet arveluissasi aika oikeassa, koeta pikkuhiljaa lis?t? sy?misen m??r??. Kuulostele kroppaasi ja toimi sen antaman palautteen mukaan.

:huisku:

Mimmi

ViestiKirjoittaja Mimmi » 29 Tammi 2011 22:18

Kiitos kannustuksesta, Varpu!

Kroppa voi aika hyvin, tai ainakin jaksan ihan hyvin eik? ole n?lk?. En tosin ole liikkunut kovalla rasituksella, siin? ehk? paljastuisi, onko ravintoa sittenkin liian v?h?n.

Henkisesti on aika vaikeaa lis?t? ruuan m??r??... Ik??n kuin ei uskaltaisi ottaa riski? :roll: .

Yrit?n silti olla rohkea ja sy?d? v?h?n enemm?n ::loel:: .

Mimmi

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 31 Tammi 2011 14:24

Vinde, kiva kun t??ll? on taas tyyppej?, joita oli jo silloin kun min? pomppasin mukaan t?nne. :) Min? en ole kadonnut minnek??n. My?sk??n fyysisesti, mutta siihen(kin) on oma syyns?. Jossain vaiheessa homma on luettavissa blogistani. Mutta nyt eikun paremmalla faartilla itse kukin kohden uusia seikkailuja! :mrgreen:
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

Mimmi

ViestiKirjoittaja Mimmi » 03 Helmi 2011 9:25

Olen kovasti seuraillut MahaTar sinunkin kirjoituksiasi, vaikka en itse olekaan ollut kirjoittamassa. Katselin tuossa, ett? olen liittynyt t?nne jo vuonna 2008, mutta kauan on vienyt, ett? ajatukset ovat selkiytyneet siihen malliin, ett? t?st? ehk? vihdoinkin on tullut el?m?ntapa. Alusta asti olin sit? mielt?, ett? t?m? ei ole kuuri, mutta tosi hienosti sit? on lipsuttu aika korkeisiinkin lukemiin :roll: .

Ehk?p? t?m? palstalle "raportointi" on osaltaan kannustamassa eteenp?in. Edellisill? kerroilla hyvin alkanut pudotus on kariutunut jumiin. T?ll? kertaa aion olla t??ll? hakemassa neuvoja, jos ja kun paino taas jumittaa.

Ei kun innolla eteenp?in :D !

Mimmi

Mimmi

ViestiKirjoittaja Mimmi » 04 Helmi 2011 22:39

Pakko raportoida!

Lumit?it? on piisannut, kahvakuulatreeni on vaihtunut hyvinkin kokonaisvaltaiseen sek? lihaksia ett? aerobista kuntoa kehitt?v??n lumiliikuntaan ::loel:: . Tulokset vaa'assakin ovat ihan kivoja (se noin viisi kiloa), mutta n?kyy vaatteissakin. Jee!

Menin ohimennen vaatekauppaan ja tulin alle kymmeness? minuutissa ulos FARKKUJEN! kanssa :blissysmile: . Ja otin ensin sovitettavaksi liian isot :D , lopulta kokoni oli ... rummunp?rin??... 38! Siis ihan n?it? perinteisi? naistenkokoja, ei mit??n tuumia.

Toisenkin farkkumerkin koko 38 mahtui p??lle, mutta n?m? ostamani olivat mukavan joustavat ::loel:: . Minusta tosin tuntuu, ett? vaatevalmistajat ovat suurentaneet kokojaan, jotta minulle tulisi hyv? mieli, kun mahdun "pienempiin" vaatteisiin, mutta t?m?k??n tieto ei masenna. Farkut! Ensimm?ist? kertaa yli kahteen vuoteen. Ja lis?ksi ostin kaksi paitaa, joista toinen oli aika vartalonmy?t?inen ja n?ytin jopa hoikalta peilist?. Iso peppu ja paksut reidet, kyll?, mutta vatsa oli melko pieni.

Tsemppi? kaikille, iloitaan pienist? askeleista!

T: Mimmi, joka harmittelee, ettei voi menn? huomenna oopperaan niiss? farkuissa 8)

Mimmi

ViestiKirjoittaja Mimmi » 14 Helmi 2011 23:39

T?ytyneep? j?lleen pohtia tuota ihmisen mielensis?ist? problematiikkaa :roll: . Jos ajattelee j?rkev?sti, reilussa kuukaudessa viisi kiloa on hieno saavutus, ja niist? farkuista olen OIKEASTI iloinen. Mutta, mit? tehd?, kun p?? vaan vaatisi lis?? tuloksia ja niit? ei tulekaan ihan yht? nopeasti kuin alussa? Paino ei ole tippunut lis??, tosin enp? ole ehtinyt paljon liikkuakaan.

T?ytynee alkaa laskea prodex-pisteit? ja lis?t? sit? liikuntaa. Ja edelleenk??n en "uskalla" sy?d? enemp??, tosin en ole ihan varma, kuinka paljon sy?n. Koska paino ei putoa, jokin minussa ajattelee, ett? sy?n yh? liikaa. Ja sit?p? en voi tiet??, jos en mittaa. Lienee sitten syyt? alkaa mittailla...

T?ytyisi my?s jotenkin hyv?ksy? se, ett? t?ll? kertaa paino ei putoa samaan tahtiin kuin ensimm?isell? kerralla. On ymm?rrett?v?, ett? ik?kin tekee teht?v?ns?, ja toisaalta t?ytyy jotenkin nujertaa vaa'an ylivalta. Niinp? t?st? noustaan, kuvainnollisesti siis, painon t?ytyisi mieluummin tippua ::loel:: .

Parasta on kuitenkin se, etten joudu kitumaan, vaikka noudatankin t?t? ruokavaliota, joten vaikkei paino putoa, se ei ole maailmanloppu. Tosin aamuisin ?rsytt??, jos lukema on liian korkea :mrgreen: , joten kauniit puheet eiv?t ihan viel? ole p??sseet sis?istym??n asti.

Tsemppi? kanssakulkijoille,

Mimmi

Paluu