Uusi tällä foorumilla

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Kev

Uusi t?ll? foorumilla

ViestiKirjoittaja Kev » 05 Joulu 2010 1:01

Olen alkanut noudattaa vhh-ruokavaliota uudelleen pari kuukautta sitten.
Karppasin joitakin vuosia sitten noin vuoden, ja huomasin sen vaikuttavan terveyteeni eritt?in suotuisasti. En ymm?rr? miksi ajauduin hh-helvettiin takaisin.
Viime kes?n lomakuvat olivat sellainen shokki, ett? ainoaksi vaihtoehdoksi j?i painonpudotus. Toki D2, verenpaine ym. pahoinvointi edesauttoivat p??t?st?. Aloitin v?hent?m?ll? sokerit ja suuren osan viljoista ruokavaliostani ja laskeskelin kaloreita. Paino putosikin ihan mukavasti.
Mieless? oli kuitenkin karppaus, koska se sopi minulle erinomaisesti.
Nyt olen p??ssyt viiden kilon p??h?n normaalipainosta. (l?htenyt on 14kg)
Koska olen sairastellut kolme kuukautta, en ole p??ssyt liikkumaan ja painoni on jym?ht?nyt paikoilleen.
En kuitenkaan anna periksi. Kunhan t?st? paranen ja p??sen liikkeelle alkaa taas tapahtua!

toni_pikkelsivaara

ViestiKirjoittaja toni_pikkelsivaara » 05 Joulu 2010 9:06

Tervetuloa. Min?kin olen uudehko t??ll?. Itse sovin kai l?hinn? ryhm??n hyv? karppi tms. eli nautin hillitysti hiilareita hedelmien, kasvisten ja maitotuotteiden muodossa.
Olen ollut ns. hiilaritietoinen jo vuosia, eli informaatiota olen ker?nnyt asiasta vaikka miten paljon, mutta el?m?ntavan toteuttaminen kunnolla oikeassa el?m?ss? on alkanut vasta viime aikoina.

Ei oo kovin kauheesti pizzapohjaa viel? ik?v?.
:)
¤ Leivättömän pöydän ääressä. ¤

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 05 Joulu 2010 13:11

Hei Kev - olipa mukava lukea mahtavista tuloksistasi. Pikaista paranemista.

Ja Tonille my?s tervetuloot palstalle. Sulla on hauska avatar.
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

San Martino

ViestiKirjoittaja San Martino » 05 Joulu 2010 15:25

Kaksi k?rp?st? yhdell? iskulla...anteeksi vertaukseni..

Tervetuloa minunkin puolestani Toni ja Kev!!

Meid?nh?n pit?isi perustaa ihan tervetulokomitea, kun uusia j?seni? tulee niin tiuhaan tahtiin? Laskurin mukaan syyskuun 1. p?iv?st? t?h?n p?iv??n on rekister?itynyt 85 uutta hiilaritietoista. Siis keskim??rin yksi uusi j?sen per p?iv?...

Olisi kiva tapa, jos jokainen uusi j?sen "toivotettaisiin tervetulleeksi...?"

toni_pikkelsivaara

ViestiKirjoittaja toni_pikkelsivaara » 05 Joulu 2010 23:15

^ Kiitos teille! :)

Hiilaritietoisuus on tosiaan ilahduttavasti yleistyv? ilmi?, joten ei ihme ett? foorumille tulee lis?? j?seni?.

On my?s hyv? tapa tulokkaille ik??nkuin esitell? itsens? alkuun vaikkapa juuri t?ss? Aloittelijat -osastossa, eli just niinkuin Kev t?ss?.
Itse en viel? tainnut huomata esitt?yty?k??n kummemmin.
¤ Leivättömän pöydän ääressä. ¤

inastasia

ViestiKirjoittaja inastasia » 06 Joulu 2010 0:16

Tervetuloa mukaan.

HH-helvettiin itsekin aina jautuneena tied?n ett? taustatuki on tarpeen (se kannustava). Olen varmaan jo 10 vuotta sitten ollut hiivasydroomadietill? ensim?isen kerran ja vuosien varrella ketokarppailusta-hh tietoiseen. Nyt pyrin hyv?karppiin/hh tietoisuuteen. Tavoitteena kun on en?? painonhallinta ja hyv? olo.
asiat joita en voi muuttaa täytyy, vaan hyväksyä. Mutta paljo saa muutostakin, kun jaksaa yrittää.

Pirjo V

Esittelisink? itseni?

ViestiKirjoittaja Pirjo V » 16 Joulu 2010 22:48

Aloitin v?h?hiilarisen elokuussa kun tiesin lomamatkalla joutuvani mahdollisesti olemaan v?hiss?kin vaatteissa.
Olen sairastanut keliakiaa jo vuodesta 1988 asti, mutta tuo niin hyv? vilja riisi oli meill? paljon sy?ty ja my?s muut gluteenittomat viljat, jotka on puhdistettu kuiduttomiksi. Ja opin juuri tekem??n niin hienoja t?ytekakkujakin ja suklaa mik? voisi voittaa tryffelisuklaan ja konvehdit?

No olinhan ollut sokerittomalla ja l?hes vilajattomalla kaksi vuotta kun sairastin pahaa crohnin tautia, silloin ei ruokavalio vaikuttanut mihink??n, mutta olinkin tosi sairas. Minut on sittemmin leikattu ja olen nykyisin v?h?oireinen.
Nyt muutos oli viimeinen pisara terveellisemp??n suuntaan sill? E-epa ym hyv?t aineet olivat jo ruokavaliossa. Nyt siihen oli motiivina vain ja ainoastaan laihtuminen-ensialkuun, kunnes minun piti puolustella ruokavaliotani muille aloin lukea lis??, sisareni on karpannut jo vuosia. Nyt n?en ett? kaikki sokeri ja E kirjaimet ovat turhia eik? niit? kannata sy?d? tarkoitan siis elintarvikelis?aineita. Olen sopeutunut yll?tt?v?n hyvin, entisen? sokerihiiren?.
Uudess? el?m?ss?ni on mukana paljon hyv?? eli paljon vihanneksia kyps?n? ja raakana ja s??dylliset m??r?t kalaa kanaa ja lihaa ja juustoa ja kananmunia.Hedelmi?kin ja puhdasta vett? sek? piim??. Potut eiv?t maistu en??.
Eli k?yn t?t?kin palstaa lukemassa ja yrit?n el?? tervett? ja reipasta iloista sokeritonta el?m?? liikkuen runsaasti ja nauttien muustakin kuin jatkuvasta mussuttamisesta. Hyv?? talven jatkoa kaikille hiilihydraattitietoisille!

San Martino

ViestiKirjoittaja San Martino » 17 Joulu 2010 16:07

Tervetuloa Hiilaritietoisiin...
ja Rauhallista Joulunaikaan Sinulle Pirjo V

Paluu