Sivu 1/1

uusinta uutta, toivottavasti l?skit l?htee

Lähetetty: 06 Tammi 2011 16:51
Kirjoittaja Pläski
eksyinp? min?kin t?nne. :) kaverit on niin paljon t?m?n puolesta puhunut ett? pakkohan kokeilla. kun nyt vaan olis sitten itsehillint?? kyl?illess? kielt?yty? p?ytien herkuista. kotona ei ole ongelma kun en muutenkaan ostele herkkuja. toki t?h?n asti olen el?nyt leiv?ll? melkein. j?t?n siis pois leiv?t, perunat, makaronit ja riisit, sek? tietysti herkut, karkit, pulla jne. siit? l?hdet??n. pit?k??h?n peukkua.. millaisia tuloksia muilla? eli mit? odotettavissa? ja kuinka PIAN? =)

Tervetuloa

Lähetetty: 06 Tammi 2011 17:35
Kirjoittaja sienestäjä
Niin - tervetuloa joukkoon ahkeraan - ja onnea matkaan!

Minulta l?hti kes?ll? ensin senttej? vy?t?r?lt? ja vasta my?hemmin kiloja; silloin suli sit? vaarallisinta rasvaa eli viskeraali...

Lähetetty: 06 Tammi 2011 18:15
Kirjoittaja Pläski
mit? s? s?it sitte? ja mit? teit? liikuntaa kovasti? mulla on menny el?m? katon kautta ymp?ri, enk? oo liikkunu koko syksyn?/talvena... :( pit?is saada nyt itteens? niskasta kiinni pikkuhiljaa..

mit? tein

Lähetetty: 06 Tammi 2011 19:55
Kirjoittaja sienestäjä
V?hensin: peruna, valkoiset jauhot =vaalea leip? +makeat, makaroni, riisi

Lis?sin: kananmunat, pekoni; n?m? erityisesti aamulla; liha, VOI !! ruisleiv?lle, emmental 30 %; kalaa; lis?ravinteet - E-EPA, karnosiini, D-vitamiini, sinkki, magnesium, berberiini, ubikinoni

T?ll? vartalolla on liikkuminen rajattua; talossa on kuntosali - mutta ei sovi minulle. Onneksi on kes?ll? mets? ja sienet: 2-4 tuntia parhaina p?ivin?; vapaaherra kun jo olen. Talvella k?vely on v?h?isemp??, mutta juuri mittasin pohkeet, reidet ja hauiksen. Kes?ll? tulleet LIS?sentit ovat pysyneet

Diabeetikkona voin olla tyytyv?inen n?ihin: verenpaine heti her?tty? (ei koskaan ongelma) luokkaa alle 120/75, syke 60, hba1c eli pitk? sokeri 6.1, d-vitamiinista S-D-25 184, jota tohtori Tolonen t??ll? pit?? hyv?n? arvona.

N?it? sivuja lueskeltuani olen huomannut ett? liikunta ei ole jumalansana, jota ilman ei laihdu. Hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla voi laihtua v?hemm?ll?kin liikunnalla.

Suosittelen googlaamaan "Veteraaniurheilija", loistosivut

Lähetetty: 06 Tammi 2011 20:34
Kirjoittaja Pläski
voinko sy?d? esim ruispalaa kuinka usein tai paljon?
mik??n ei nimitt?in oo niin hyv?? kun laittaa ruispalan p??lle voita ja j??salaatin lehden.. :)

onko t??ll? muuten yht??n mets?st?v?? ihmist? linjoilla?

Lähetetty: 06 Tammi 2011 20:56
Kirjoittaja Timo Kuusela
Ei ole hyv? isommin sotkea yhteen hiilihydraatteja (erikoisesti viljatuotteet) ja rasvaa. Saadaan vain aikaiseksi lihominen, kansantauteja ja verenkiertoon l??k?reidenkin v??rin kolesteroliksi kutsumaa lipoproteiinia (trigly, VLDL, LDL, HDL).
Kasvikset, vihannekset ja luonnolliset rasvat ei ole hullumpi valinta. Valkuaista tarvitaan my?s.

Lähetetty: 06 Tammi 2011 21:06
Kirjoittaja Pläski
ookoo.. t?nks. hyv?sti ruisherkku..

Lähetetty: 07 Tammi 2011 7:09
Kirjoittaja MahaTar
El?h? h?tt??le! Niin, ja tervetuloa joukkoon!

T?ss? ei ole kyll? tarvinnut k?rvistell? n?lk?? vastaan. Ainoastaan mielitekojen kanssa on ollut ns. mielenkiintoisia hetki?. Kerran kuussa. Toinen mielenkiintoinen seikka on ollut se, ettei meinaa kalorilaskurien mukaan saada sy?dyksi riitt?v?sti! Keho menee muuten "vikasietotilaan" eli s??st?liekille, jos energian saanti putoaa liian alas. :?

Kun nakkasin tunkiolle sokeristuvat hiilihydraatit, niin n?l?nhallinta on ollut helpompaa. Sit?paitsi ruispaloissa ei ruista ole kuin nimess?... :P Se on sekaleip?. :mrgreen: se, mit? Timo sanoi hiilareitten ja rasvan yhdist?misest?, pit?? paikkansa. Voisulaa valelen kukkakaalin p??lle tuntematta mink??n sortin omantunnontuskia.

Sen olen huomannut, ett? aamulla voin sy?d? hapankorpun tai pari, muttei en?? illalla. Iltasy?minen vaikuttaa aamusokereihin, jotka muuten pysyv?t v?lill? 4,0-6,5 mmol/l. Diabeetikko siis min?kin. Ja kuten ennen sanottiin, vanhuusi?n diabetes. Eli tyyppi 2. Korjasin ensin ruokailuani "vanhojen oppien" mukaiseksi, sitten luin Heikkil?n kirjan Diabeteksen hoito ruokavaliolla, josta sujuvasti siirryinkin lueskelemaan kaikkea muuta kirjallisuutta asian tiimoilta. Nyt minulla onkin varsin kattava k?sikirjasto. Varpun ja kumppaneiden teoksia on jostain syyst? kasautunut er?it?kin.

?itini innostui my?skin asiasta, ja nyt osa k?sikirjastostani on h?nell? lainassa. Ett? kyll? "vanhakin koira oppii istumaan". Ties vaikka tulisi joukkoomme keskustelemaankin! Veikkaan, ett? lukemassa kyll? k?y.

Mies on hiilihydraattisietoinen ja sy? enenmm?n hiilaripitoista ruokaa kuin min?. Asia on helposti ratkaistu, h?nelle aamupuuroa ja ruoan kanssa tummaa riisi? tai pastaa tms.

Summatirummati:
Kun tekee pohjaty?n hyvin, niin k?yt?nt??n soveltaminen onkin sitten jo lastenleikki?! ;)

ruista

Lähetetty: 07 Tammi 2011 14:53
Kirjoittaja sienestäjä
Mahatar oikoo nyt mutkia suoriksi. Kun V?in?m?isen palttoonnappien ja lahtelaisen luomuleiv?n pakkauksessa lukee "jauhot 100% t?ysjyv?ruista, lis?ksi hiivaa, suolaa ja vett?, ne eiv?t silloin ole sekaleip?? ::loel::

Sattumoisin Veteraaniurheilijan sivuilla on tuore "Ylipoppamiehen" kirjoitus. Luepa sielt? mm hiilist?; min? jatkan surutta v?in?n takin riisumista. kantoja t?h?n kun on kahdenlaisia, t?m? on minun :nod:

Lähetetty: 07 Tammi 2011 15:17
Kirjoittaja MahaTar
Kielt?m?tt? vetelen mutkissa suoraan vanhasta muistista. :)

Tuppaan nyky??n lueskelemaan tarkkaan n?m? tuoteselosteet, ihan sen takia, ett? elimist?ni hiivansietokyky on liki nollaa. Harvemmin tulee sy?ty? ruisleip??k??n en??, sit? on jo niin tottunut siihen, ett? sit? p?rj?? ilmankin. ;)