Mikä ihme apuun?

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

helena08

Mik? ihme apuun?

ViestiKirjoittaja helena08 » 09 Helmi 2011 21:39

Olen seurannut v?h?hiilarista ruokavaliota jo vuoden p?iv?t ja olen aloittanut alusta valehtelematta yli 10 kertaa. Voin erinomaisen hyvin silloin kun en sy? hiilareita vaikkakin koko ajan tekee mieli sy?d? ja vatsa kurnii. Mutta jostain kumman syyst? repsahdan AINA 2-3 viikon kuluttua ja sitten saan hiilarikierteen p??lle kunnes kroppa huutaa joka puolelta ja aloitan alusta.

Olen aina treenannut paljon, mutta nyt n?iden repsujen ymp?rill? treenihimo on kokonaan l?htenyt ja olen todella v?synyt koko ajan, enk? jaksa tehd? mit??n. Olen kokeillut eri hiilarim??ri? ja eri rasva- ja proteiinim??ri?, mutta mik??n ei n?yt? toimivan. Viime aikoina en ole saanut alas kasviksia miss??n muodossa, ne ottavat niin kovasti vastaan, ett? ne vaan j??v?t lautasella, olipa kastikkeena mit? tahansa.

Haluan t?m?n niin toimivan itselleni, ei niink??n laihtumisen kannalta koska olen normaalipainoinen, mutta rasvan polttamisen kannalta (selluliitit...) ja ennenkaikkea sen hyv?nolon kannalta.

Mit? vinkkej? teill? kokeneilla olisi?

Kiitos!

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 10 Helmi 2011 0:25

Miraakkelia saanet odotella, mutta olisikohan t?st? apua?

http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/viewtopic.php?p=27672#27672

Ja rakas Tietopankki on my?s lujana apuna.
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

Timo Kuusela

ViestiKirjoittaja Timo Kuusela » 10 Helmi 2011 11:31

Hiilihydraattiriippuvuudessa toimivat samat j?rjestelm?t kuin huumeriippuvuuksissa.
Joillekin oireisto on todella rasittava. Kerrasta poikki ja poissa pysyminen on toimiva ratkaisu. Paluuriski vaihtelee yksil?llisesti (vrt. tupakkalakko).
N?iss? huumekuvioiden hoidossa tipottain korjaaminen ei oikein toimi. "S??li on sairautta" ja "kerrasta poikki" on tehokkain tapa
Timo Kuusela, LKT, radiologi, eläk.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 14 Helmi 2011 8:30

Olen seurannut v?h?hiilarista ruokavaliota jo vuoden p?iv?t ja olen aloittanut alusta valehtelematta yli 10 kertaa. Voin erinomaisen hyvin silloin kun en sy? hiilareita vaikkakin koko ajan tekee mieli sy?d? ja vatsa kurnii. Mutta jostain kumman syyst? repsahdan AINA 2-3 viikon kuluttua ja sitten saan hiilarikierteen p??lle kunnes kroppa huutaa joka puolelta ja aloitan alusta.

jos vatsasi kurnii ja sinulla on n?lk?, ja ruokavalio aiheuttaa hiilarikierteit?, et ole l?yt?nyt itsellesi sopivinta versiota hiilaritietoisesta ruokavaliosta. Yrit?t v?kisin pakottaa kroppasi muottiin johon se ei sovi.

Olen aina treenannut paljon, mutta nyt n?iden repsujen ymp?rill? treenihimo on kokonaan l?htenyt ja olen todella v?synyt koko ajan, enk? jaksa tehd? mit??n. Olen kokeillut eri hiilarim??ri? ja eri rasva- ja proteiinim??ri?, mutta mik??n ei n?yt? toimivan. Viime aikoina en ole saanut alas kasviksia miss??n muodossa, ne ottavat niin kovasti vastaan, ett? ne vaan j??v?t lautasella, olipa kastikkeena mit? tahansa.

Paljon treenaava ihminen tarvitsee hiilareita jaksaakseen. TERVEELL? JA URHEILEVALLA IHMISELL? EI OLE YHT??N MIT??N SYYT? VET?? HIILAREITA MINIMIIN. Olen Timon kanssa eri mielt?: laadukkaita hiilihydraatteja ei ole mit??n syyt? verrata huumeisiin. Roskahiilarit toimivat elimist?ss? huumeiden lailla - MUTTA NIIN TOIMIVAT ROSKARASVATKIN.

Olet selv?stikin muokannut ruokavaliotasi kaikenlaisten nettiohjeiden varassa ja j?tt?nyt kuuntelematta oman kehosi viestej?.

Selluliitti l?htee roskahiilareita rajoittamalla JA pumppaavalla liikunnalla. Ja liikkua jaksaa kun sy? itselleen sopivan m??r?n hiilareita energiakseen.

helena08

ViestiKirjoittaja helena08 » 15 Helmi 2011 5:27

Kiitos teille kaikille vastauksista. Timo on ihan oikeassa verratessaan riippuvuuttani muuhun riippuvuuteen vaikken sit? koskaan niin ole ajatellutkaan.

Varpu - erityisesti kiitos sinulle vastauksesta! Oli todella rohkaisevaa kuulla, ett? se oikea sy?mistyyli karppaukseen liittyen voi l?yty? my?s minulle! Olen tosin kokeillut aika lailla eri tyylej?, pit?m?ll? hiilarit 20 grammassa (mik? ei todellakaan toiminut kun silloin jaksoin treenata sen 5-6 kertaa viikossa), t?m? oli siis ihan karppauksen alkutaipaleella. Olen my?s kokeillut 50g hiilareita ja n. 80g. Rasvaa ja proteiinejakin olen s??dellyt aika lailla. Yhdess? vaiheessa s?in n. 200-250g rasvaa p?iv?ss? ja silloin voin hyvin mutta siis repsahdin silti jo 3 viikon kuluttua aloituksesta. Silloin sain hyvin nesteet pois kropasta ja olo oli kevyt ja hyv?, ja ennen kaikkea vatsa voi hyvin, eik? mit??n s?rkyj? ollut. mutta.. sitten se repsahdus. ja rupesin taas etsim??n uutta tyyli? repsahdusten est?miseksi. N?ilt? sivuilta lukiessa olen huomannut ettei rasvan kanssa pit?isi "l?tr?ill?" ja mielest?ni tuo 200g on nimenomaan sit?, koska se on SUURI m??r? rasvaa. Joten nyt olen yritt?nyt pit?? rasvan alla 150g mutta on suunnaton n?lk?. En haluaisi miss??n nimess? luovuttaa sen oikean tyylin etsimist? viel? koska vointi on karpatessa niin mahtava. Toivon ett? l?yd?n sen oikean tyylin todella pian, koska t?m? repsahtelu vaikuttaa sek? psyykkisesti ett? fyysisesti.

Mit? tarkoitat pumppaavalla liikunnalla? treenaan l?hes t?ysist??n body-for-life tyylill?, eli kova koko ajan painoja nostava punttitreeni 2-3 kertaa viikossa ja intervalli (hiit) aerobinen treeni (20-30min) 2-3 krt/vko (paitsi siis nyt en jaksa treenata kuin n. 2 kertaa viikossa). Ihanaa kuulla ett? selluliitista voisin my?s p??st? eroon kunhan saisin sy?miset kuntoon!

Kiitos viel? kerran!

Paluu