meetvurstin käyttö

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

sienestäjä

hiilarit

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 04 Huhti 2011 8:45

Noilla E"vitamiineilla"ei ole vaikutusta hiilareihin, mutta tutustu viel? vaikka "kemikalikimaraan" ja "kemikalikoktailiin".
Kaikki prosessoitu (ja paketoitu) sis?lt?? E-juttuja.
Jos esimerkiksi vertaat pakkauksia merkinn?ill? "naturell" ja "marinadi", huomaat, ett?
*marinoidussa on v?hemm?n lihaa, joten kilohinta on jopa 50-100% isompi. ?l? anna sen h?m?t?, ett? pakkauksilla on sama hinta - hinta pit?? suhteuttaa lihan m??r??n
*marinointiaine mustuu pannulla eik? tartu lihaan, eik? sit? kuonaa voi parhalla tahdollakaan verrata itse marinoituun

Niin - opettelua ik? kaikki

:mrgreen:

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 04 Huhti 2011 10:44

Itse k?yt?n silloin t?ll?in pakkasesta l?ytyv?? valmista kebablihaa, vaikka onhan siin?kin k?ytetty sellaisia "mausteita", mit? ei omasta kaapista l?ydy. Toki selke?sti v?hemm?n, kuin mit? eineshyllyn kebablihassa on. L?hden ruokafilosofiassani siit?, ett? kun p??asiallisesti meill? sy?d??n itse tehty? ruokaa ja slow food on kunniassa, niin joskus, kun on oikein kova kiire, eik? pakkasesta l?ydy en?? valmiita annoksia, niin joku pakastettu kebabliha on ihan paikallaan.

On ihan ok, ett? ruokaan ja sen puhtauteen on alettu kiinnitt?? huomiota, mutta jos t?m?kin vied??n ??rimm?isyyksiin, niin onko se en?? j?rkev??. Esim. E621 on l?hes pannaan julistettu, ja jos on herkk?uskoinen, niin juttujen perusteella me todella hehkumme vihre?n? joku kaunis aamu. Ja unohdamme samalla, ett? eritt?in terveelliseksi mainostetussa kauko-id?n keitt?iss? (kiinalainen, japanilainen etc.) natriumglutamaatti on ollut k?yt?ss? jo i?t ja ajat.

Eli tehd??n itse niin paljon ruokaa kuin vain pystymme, mutta pidet??n silti j?rki p??ss? eik? menn? kaikkeen koohotukseen mukaan.
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

sienestäjä

koohotus

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 04 Huhti 2011 11:23

Asia on kuitenkin niin, ett? vain itse selv?? ottamalla voit p??tell?, mik? on "j?rki p??ss?" ja mik? taas "kaikki koohotus"

Ksantippa

Re: koohotus

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 04 Huhti 2011 17:31

sienest?j? kirjoitti:Asia on kuitenkin niin, ett? vain itse selv?? ottamalla voit p??tell?, mik? on "j?rki p??ss?" ja mik? taas "kaikki koohotus"

Joo, pit?? paikkansa. Ainakin pystyy hahmottamaan sen polun, mit? itse haluaa kulkea.

Ode70

niin

ViestiKirjoittaja Ode70 » 04 Huhti 2011 23:17

ainakin lehdiss? lukenut ett? noista E:st? tullut liian suuri haloo

kyll? itse ollut ainakin siin? uskossa ja mix ei viel?kin ett? kaipa t??ll? kuitenkin ollaan aika tarkkoja mit? sy?tet??n (siis tarkkaillaan ja tutkitaan),l?hinn? noiden "kemikaalien" muodossa,vaikka varmaankin pienemm?tkin m??r?t voisi riitt??,en sano sit? mutta n?in uskon ett? pahemmin hohda pime?ss? ja kuulu huminaa kun k?si? heiluttaa 8)

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 06 Huhti 2011 12:20

En osaa ottaa kantaa, mink?laista j??t? Suomessa pidet??n elintarviketeollisuuden suhteen, mutta se mua surettaa ihan ?lytt?m?sti, ett? Suomessa olemme tilanteessa, miss? ruoan arvostus on ihan pohjamudissa. Nimitt?in jos ruokaa arvostettaisi, meill? olisi puolet v?hemm?n valmiita eineksi? ruokakauppojen hyllyill?. Tai viel? v?hemm?n.

Pilttien ?idit taivastelevat j?niksen kokoinen vaahtopallo suupieless?, ett? heid?n kullanmuruilleen tarjotaan koulussa huonoa ruokaa. Joo, pit?? paikkansa, se on aika huonoa, koska sit? varten olevat m??r?rahat ovat olemattomat. Mutta kun kotona tarjoillaan viel? huonompaa ruokaa, p??s??nt?isesti elintarvikkeita, niin her?? vain kysymys, mik? oikeus n?ill? ?ideill? on puuttua kouluruokaan. Mun filosofiani mukaan t?ytyisi ensin vaatia itselt?, vasta sen j?lkeen voi vaatia muilta.

Minua eiv?t heilauta E:t sinne eik? t?nne, kun k?yt?mme niit? niin ??rett?m?n harvoin. Mutta sen verran on tullut kuikuiltua kaupassa kanssaihmisten ostosk?rryihin, ett? olen huomannut olevani aika kummajainen kaupassa. Kukaan ei pakota meit? ostamaan E-elintarvikkeita, ilmankin tullaan toimeen.

Ode70

kyll

ViestiKirjoittaja Ode70 » 06 Huhti 2011 13:01

Tuo on aivan totta!

Muistan itse suht hyvin pikkupoikana kun tuolla Pohjois-Karjalassa aikojani viett?neen?,ihmiset tekiv?t ruuan siit? OIKEASTA ruuasta ja varmaan viel?kin,ne jotka ovat elossa-siis vanhemmasta porukasta

Nyth?n tuo "vakuumi" on vallannut alaa ja kiire tullut mukaan kaikkialle,kunhan saa jotain napaan ja tuo valmis on olevinaan niin n?pp?r

penax

Re: hei taas

ViestiKirjoittaja penax » 18 Loka 2011 11:28

Ode70 kirjoitti:
... vaikka meneeh?n tuo pekonikin nyt vaikka oli joskus hieman "rankkaa" sen rasvan suhteen

Pekoniin ei paljoa rasvaa j?? kun sen paistaa pannulla rapeaksi. Paketillisesta pekonia irtoaa l?hes desi rasvaa... :?

penax
- penax -

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 18 Loka 2011 14:42

Ja sen rasvan voi vaikka maustaa sipulilla/valkosipulilla tai pippuroida, ja vot, siin? on leiv?np??llist? tai paistorasvaa!
Mottoni onkin, ett? j?m?t hy?tyk?ytt??n. :mrgreen:
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

Paluu