Apua, siis miten syön?

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

hiilaritietoiset

ViestiKirjoittaja hiilaritietoiset » 14 Marras 2006 16:41

Tervetuloa joukkoomme, matilda97! :)

K?v?isep? lueskelemassa noita tietopankkijuttujamme, jos niill? p??sisi alkuun:

http://www.hiilaritietoiset.net/hiilihy ... aminen.htm

http://www.hiilaritietoiset.net/prodex.htm

http://www.hiilaritietoiset.net/syokasviksia.htm

ja tietopankkimme kokonaisuudessaan on t?ss?

http://www.hiilaritietoiset.net/tietopankki.htm

Min? olen pikku hiljaa sis?ist?nyt t?m?n el?m?ntavan, aluksi kaikki tuntui oudolta - ei oikein tiennyt, mit? sit? s?isi.

Pikku hiljaa opin, ett? ostan kaupasta kasviksia, lihaa, kalaa, munia, juustoja, voita, neitsytoliivi?ljy? ja maustamattomia jogurtteja, kermaa, rahkaa, hedelmi?, p?hkin?it? ja niin edelleen...

Ruokakorini on t?ynn? mahdollisimman v?h?n k?siteltyj? tuotteita, valmisateriat eiv?t en?? houkuttele. Juomana k?yt?n vett?. Kahvia ja teet? juon, molempia.

Kaikki sipsit, karkit, pullat, pikkuleiv?t, limut sek? useat kevyttuotteet saavat minun puolestani j??d? kauppaan. Einespakkaukset samoin. Sokeria ja kovetettuja rasvoja v?lttelen mahdollisuuksien mukaan.

Sanoisinko n?in: Puhdasta, mielell??n l?hiseudulla kasvanutta ravintoa - sit? se ravintoni on!

Tarkkoja ohjeita l?yt?? noista kirjoista, niit? ei ole pakko ostaa, voi esimerkiksi lainata kirjastosta. Pitk?lle p??see jo sill?, ett? korvaa kasviksilla aterian nopeat hiilihydraatit.

Toimin itse mm. t?ll? tavalla:
Sain t?ss? p?iv?n? muutamana eteeni sellaisen baariannoksen kanaa ja riisi?. Kauhistutti se valkoisen riisin m??r? siin? lautasella. :shock: Miksei sit? riisiosaa voi t?ytt?? kasviksilla? Siirsin riisit toiselle lautaselle ja k?vin lastaamassa salaattip?yd?st? tilalle kurkkua, tomaattia, fetaa ja oliiveja. Arvatkaapa, oliko paljon herkumpaa :P

tuomas

ViestiKirjoittaja tuomas » 16 Marras 2006 7:13

Minulla kyll? tuppaa olemaan n?lk?, kun olen j?tt?nyt ( vaimo ei anna sy?d?) perunan, riisin tai makaroonin lautaselta ja korvannut ne kasviksille. Liha tai kala, mit? vaimo tarjoaa, on aivan samankokoinen mit? ennenkin, ei ole sit? isontanut ja t?st? k?ymme kinastelua. Minun mielest?ni minun kuuluisi saada isompi pihvi, jos en saa perunoita enk? ruisleip?? aterialla, ei raavas mies el? kasviksilla.

Aamulla on pekonia ja munia. Mutta silloinkin kaipaan jotain kahvikupin kanssa, ennen se oli pullaa nyt en sit? sa, vaimo ei leivo. Laihtua pit?isi ja saada veriarvot kohdalleen. Mutta vaimon tossun alla el?minenkin voi ahdistaa, kun itse ei mit??n n?ist? p?per?ist? ymm?rr

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 16 Marras 2006 8:55

tuomas kirjoitti:Minulla kyll? tuppaa olemaan n?lk?, kun olen j?tt?nyt ( vaimo ei anna sy?d?) perunan, riisin tai makaroonin lautaselta ja korvannut ne kasviksille. Liha tai kala, mit? vaimo tarjoaa, on aivan samankokoinen mit? ennenkin, ei ole sit? isontanut ja t?st? k?ymme kinastelua. Minun mielest?ni minun kuuluisi saada isompi pihvi, jos en saa perunoita enk? ruisleip?? aterialla, ei raavas mies el? kasviksilla.

Aamulla on pekonia ja munia. Mutta silloinkin kaipaan jotain kahvikupin kanssa, ennen se oli pullaa nyt en sit? sa, vaimo ei leivo. Laihtua pit?isi ja saada veriarvot kohdalleen. Mutta vaimon tossun alla el?minenkin voi ahdistaa, kun itse ei mit??n n?ist? p?per?ist? ymm?rr?.

Kasviksille pit?? saada rasvaa ja lihaa pit?? saada riitt?v?sti, ett? n?lk? l?htee.

Tuo pekoni-muna-aamiainen on aika karppiklisee :lol: , itse en sellaista aamuisin saa alas. Minusta laihdutettaessakin on t?rke?, ett? jaksaa itsens? ja ruokavalionsa kanssa, niinp? sun pit?? mietti?, mik? voisi korvata aamuisen pullan? Onko jotain semmoista mist? tykk??t ja josta tulee hyv? mieli, joka ei oo pullaa? Mun tekee joka aterialla mieli jotakin makeaa, olen ratkaissut asian sill? ett? sy?n pari kuivattua viikunaa tai aprikoosia j?lkiruoaksi.

Ei ole ollenkaan hyv? juttu, ett? sinua ahdistaa! Ei toista ihmist? saa v?kisin mihink??n muottiin tunkea, vaikka vaimosi varmasti hyv?? tarkoittaakin. Sinulle her?? vain kapinamieli ja inho t?t? ruokavaliota kohtaan...

Ehk? muutos on tapahtunut liian ?kkki?? Mit?p? jos ehdottaisit vaimollesi v?h?n hitaampaa hiilareitten v?hent?mist?? Itse aloitin niin ,ett? vaihdoin valkoisen pastan tummaan ja v?hensin m??r?? tuntuvasti. Leiv?n suhteen samoin. N?in tein noin 4 kuukautta ja laihduin sin? aikana normaalipainoon. Vasta sen j?lkeen aloin kokeilla tiukempaa hiilareitten rajoitusta.

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 16 Marras 2006 10:42

Tervetuloa mukaan!

Tuossa aikaisemmissa viesteiss? saitkin jo paljon osviittaa, joten minulla ei ole muuta sanottavaa kuin t?m?:

Ole itsellesi armollinen.

Kilot eiv?t ole tulleet hetkess?, joten ei voi odottaa niiden sulavankaan hetkess?. Jos ei vaa'an viisari viuhu turbonopeudella taaksep?in, niin ?l? masennu ja ly? hanskoja tiskiin. Anna itsellesi aikaa, niinkuin vanha kansa sanoo: "hiljaa hyv? tulee". :D

Paluu