Kiitos palstalle pääsystä

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Suvih

Kiitos palstalle pääsystä

ViestiKirjoittaja Suvih » 29 Syys 2015 0:16

Löysin tällaisen mielenkiintoisen palstan ja ajattelin kirjautua. Mielenkiinnolla aion lueskella kirjoituksia. Se miksi minä olen tänne päätynyt, johtuu juurikin tuosta "oman terveyden omiin käsiin ottamisesta". Olen 38v nainen, paino 48kg, pituus 160cm ja gastroenterologi nosti ns kädet pystyyn ongelmieni edessä. Jatkuvat vatsavaivat sekä ruoansulatus/suoliston ongelmat. Viitteitä astrofisesta gastriitista Biohitin verikoetestissä. Keliakia, kilpirauhanen yms ok. Fod map dieetti auttanut paljon, mutta VHH eniten. Vatsavaivat loppuivat suoraan siihen. Vaikkakiaan en edelleenkään kestä omenaa, paprikaa kaaleja jne. Satunnaisesti vielä käytän piigeeliä.
Ongelmani on se, että liikun suhteellisen paljon ja paino meinaa herkästi lähteä tippumaan. Itseäni kuunnellen olen todennut että proteiinin tarve n 20-30%, rasvaa 40-50% ja hiilihydraatteja 20-30%. Haen vähän rohkeutta tyydyttäneen rasvan käyttöön.
Ympäristö tuomitsee ja pelkää, että sairastutan itseni. (Kärsin myös ADD tarkkaavuushäiriöstä ja VHh auttanut siihenkin-toiminnanohjaus, aivosumu ja muistiongelmat helpottaneet).
Syön tällä hetkellä n 2-3 luomumunaa päivässä, oman kourallisen kokoisen palan kanaa/kalkkunaa tai kalaa päivässä, voita n 40-50g, sekä oliiviöljyä ja kookosöljyä lisäksi. Syön myös 28% luomujuustoa, "mantelileipiä", pähkinätahnat, salaatteja, juureksia ja kasviksia, mutta myös 1-2 pientä annosta gluteenitonta viljapitoista hiilihydraattia esim tattari hapanleipää. Sekä suomalaisia marjoja.

Vointi on koko ajan parempi ja parempi. Kun syön tärkkelyksen ja proteiinin erikseen olen voinut lopettaa ruoansulatus entsyymien käytön.

Saaristolainen
Site Admin
Viesti:

Re: Kiitos palstalle pääsystä

ViestiKirjoittaja Saaristolainen » 29 Syys 2015 3:46

Tervetuloa mukaan!

sienestäjä

Re: Kiitos palstalle pääsystä

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 16 Loka 2015 8:46

Tässä loputtomat tietolähteteet sinullekin draxe.com ja greenmed.info

Paluu