Uusi esittäytyy

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

hyvään oloon

Uusi esitt?ytyy

ViestiKirjoittaja hyvään oloon » 03 Huhti 2007 9:57

Hei vaan kaikille!

Olen pian 39-vuotias perheellinen nainen ja nyt noin 1,5 kuukautta harjoitellut VHH:ta. Ylipainoa on PALJON!
Mieheni (liki normaalipainoinen) on puhunut hiilareiden seuraamisesta jo useamman vuoden mutta mulla on ollut tuo perinteinen vastalause: M? en voi el?? ilman leip?? :)
Lopullinen her?tys oli teini-ik?isen lapseni totaalinen riippuvuus makeasta ja mieheni kotiin kiikuttama kirja aiheesta. Hiihtolomalla aloitimme ja en voi muuta todeta kuin ett? miksi ihmeess? emme ole ryhtyneet t?h?n jo vuosia aikaisemmin!!!??

Olo on mit? parhain ja painoa on minulla tippunut jo yli 10 kiloa ja makeanhimo on tiess??n. Teinill? on paino pudonnut my?s liki 4 kiloa ja siihen kasvupyr?hdyst? p??lle... alkaa vatsa olla aika littee jo :)

Me emme ole mill??n kovin tiukalla ruokavaliolla, mutta sokeri on j?tetty pois (v?h?n sit? inkkarisokeria pahimpaan himoon) ja vaaleat jauhot on unohdettu kokonaan ja perunaa, pastaa ja riisi? ei ruokap?yd?st? en?? l?ydy. Lapset sy?v?t koulussa ja hoitopaikassa mit? tarjotaan, mutta kotona tarjoillaan VHH-ruokaa. Ja hyvin maistuu my?s lapsille. Eilen valmistin kukkakaali-jauhelihalaatikkoa NAM!
Teini paistaa aamuisin yhden munan munakkaan ja sill? pysyy n?lk? loitolla hyvin koululounaaseen asti.

On ihanaa huomata ett? kaupan karkkihylly ei ved? en?? puoleensa ylivoimaisesti vaan pystyn mainiosti ohittamaan sen vilkaisematta edes sinne p?in :) T?llaista tunnetta mulla ei ole ollut ikin?!!

Tosin ei mun suu ole tuoheksi muuttunut ja makea maistuu makealle yh?, mutta pakkosaada-tunne on h?vinnyt. Kyl?reissulla mulle kyll? hyvin maistuu kahvipullat enk? niit? ala vieroksumaan. Periaatteemme on ett? arkinen ruokailu on se joka ratkaisee ja juhlahetket on erikseen... eli t?? perinteinen ett? ei sill? niin v?li? mit? sy? joulun ja uuden vuoden v?lill? kunhan katsoo mit? sy? uuden vuoden ja joulun v?liss? :)

Painonvartioissa olen laihduttanut MONEEN kertaan ja ihan hyvin tuloksinkin. Parhaimmillaan pudotin 24 kiloa, mutta el?m? oli yht? mielitekoa ja tuskaa ja aina urakka j?i kesken.
T?m? VHH on tuonut niin hyv?n olon ja helpomman tavan tavoitella pienempi? vaatekokoja ett? olen aivan myyty :) Ja olen kyll? vienyt ilosanomaa eteenp?in innostaen pari yst?v??nikin ruokavaliomuutokseen :)

Mukava liitty? seuraanne!
nimim. Hyv??n oloon

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 03 Huhti 2007 12:00

Hienoa ja onnittelut uudesta hyv?st? ja keventyneest? olosta! Mik?s sen mukavampaa kuin odotella kes?? keventyneen? ja hyvinvoivana. :)

Tervetuloa mukaan!

Omega

Re: mahtavaa!

ViestiKirjoittaja Omega » 04 Huhti 2007 9:45

@lli kirjoitti:mutta en tosiaan halua viel? mit??n kilotavotteita asettaa. vai pit?isik??

Itse sen p??t?t. Jos haluat asettaa kilotavoitteen ja tunnet, ett? sill? lailla on motivoivempaa jatkaa laihduttamista, niin siit? vaan. Joku toinen taas valitsee tavoitteeksi vaikkapa lempifarkut, joihin haluaa j?lleen mahtua, Joku kolmas ottaa mittanauhan k?teen ja joku nelj?s taas tavoitteekseen pelk?st??n hyv?n, energisen, heng?stym?tt?m?n hyv?n-olon-painon. Tilanteen, jossa on hyv? olla.

Itse siis tavoitteesi asetat. P??asia, ett? itse olet tyytyv?inen. :)

hiilaritietoiset

ViestiKirjoittaja hiilaritietoiset » 20 Marras 2007 15:12

Tervetuloa, pulu. Kysy? saa kaikenlaista! :mrgreen:

hyvään oloon

ViestiKirjoittaja hyvään oloon » 31 Maalis 2011 19:54

T??LL? TAAS!!!
1,5 vuotta jaksoin karpata huolellisesti, sitten v?hitellen liukuminen takaisin pullamaahan ja nyt kolme viikkoa takana uutta yrityst?.

TOSI paljon hankalampi alku ollut, viikko kauheeta p??ns?rky? ja mielihalut hurjat. Ekan viikon en ajatellut mit??n muuta kuin suklaata, irtokarkkeja ja pullaa ::loel::

No ihan kivasti tulostakin tullut, eli nelisen kiloa poissa ja farkunkaulus ei kirist? en?? :)

Silloin 2007 osallistuin innokkaasti painonpudotuskampanjoihin ja yhden kisan t??ll? voitinkin :)
Yhteens? sain 23 kiloa pudotettua ennen sortumista vanhaan ja huonoon ja nyt olis samanverran urakkaa taas edess?. Hyv?ll? mielell? mukana taas!

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 01 Huhti 2011 9:37

Upeeta! Tervetuloa takaisin t?nne. Siin? mieless? t?m? on kiva ja mukava palsta, ettei t??ll? ammuta aamunkoitteessa, jos v?h?n lipsuu tai menee muuten huonosti. Aina voi selailla vanhoja kirjoituksia ja tilitt?? omia tuntojaankin kilvan. :mrgreen: Vertaistuki, mik? ihana tekosyy! ;)
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

hyvään oloon

ViestiKirjoittaja hyvään oloon » 04 Huhti 2011 18:02

Kiitos Maha Tar?lle tervetulotoivotuksista!

Tosi mukavasti sujunut taas viikko :) Nyt 5,5 kg poissa ja olo on taivaallinen!
Ihanaa kun l?ysin t?nne takaisin ja el?m?nsyrj?st? kiinni.

T?llainen olostaan huolehtiminen her?tt?? naisen minussa :) Taas on kynnet lakattu, naama ehostettu, tukka laitettu ja olo naisellinen.
Pullailuel?m?ss? on jotenkin ihan sama milt? n?ytt?? ja olo on maatiainen :)
Toivottavasti tuo mieskin pian huomaisi ;)

T?n??n tein ihanaa ruokaa, uunilohta, kylm?? katkiskastiketta runsaalla tillill? ja keitettyj? papuja. J?lkk?riksi kahvia ja suklaakakkua jonka reseptin l?ysin Karpin ateriakirjasta :)

tepu-53

ViestiKirjoittaja tepu-53 » 04 Huhti 2011 22:00

Kyll? sen joku mies lopulta huomaa, jos ei nykyinen, niin uusi...

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 06 Huhti 2011 12:23

tepu-53 kirjoitti:Kyll? sen joku mies lopulta huomaa, jos ei nykyinen, niin uusi...

:mrgreen:
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Paluu