Lisää valoa risukasaan:
Minä tein SEN:
Menettely:
1. Kirjaudu
www.virtavalmennus.fi -> klikkaa Virta 360 -> vireitä alaspäin (Virta 360) -> voit ostaa itsellesi, lahjaksi, lahjakorttina veritukimuksen HINTAAN 79 €. -> Päättäessäsi ostaa, klikkaa OSTA. Kysytään sähköpostia tms (itse merkkasin sähköpostin). -> Saat välittömästi sähköpostin ilmoittamaasi osoitteeseen, jolla aletaan maksaa se 79€ (Itse kortilla).
Omalla kohdalla sivu aukesi englanniksi. Sivun oik. alalaidassa saa (?) suomeksi ( en testannut).
Maksun jälkeen saat Nimellesi kirjoitetun LABORATORIOPASSIN.
2. Raahaa tietokoneesi passeinaan Aavan Kampin lääkäriaseman laboratorioon (pääaulasta suoraan rappuja alakertaan, laboratorioon ja jonotuslappukoneelle). Fiksu siirtää maksetun passin älypuhelimelle. Miksi? Se on ainoa dokumentti, jolla tositat kaupan (lab.ssa ei ostotietoa). Lisäksi tarvitaan kuvallinen henkilökortti. Miksi? Yksilöä ei enää ole, vain somekollektiivi.
3. Odotusaika oli n 5 minuuttia. Verta kupattiin kyynärpäästä 5 ml.
4. Ja siinä se.
5. Tulos luvattiin s-postiini muutaman päivän kuluttua.
6. Kerron lisää, kun saan tulokset.
Tutkimus on erittäin potentti verrattuna nykyisiin ”kolesteroli”-kokeisiin (saas nähdä onko). Hinta on todella edullinen odottamaani löydös-”saaliiseen” verrattuna.
Todellinen ongelma on löydöksen tulkinta. Osaajia on tosi harvassa ja nekin muutamat ”kolesteroli”-opista pahan tartunnan saaneita. Joskus kuitenkin peli pitää viheltää alkaneeksi ja toivotan Nightingalelle menestystä. Sissisotaa tämä on ja sissi yllättää aina.
Harkitkaa viisaasti, vaikka joululahjaksi.
Timo Kuusela, LKT, radiologi, eläk.