"Lihaton tammikuu" Facebookissa.

Kerätään tänne ne oikeasti huonot laihdutusvinkit.

Valvoja: MahaTar

toni_pikkelsivaara

"Lihaton tammikuu" Facebookissa.

ViestiKirjoittaja toni_pikkelsivaara » 28 Joulu 2010 18:16

On tietysti ihailtavaa, ett? ihminen ei sy? el?imi? eettisist? syist? tai el?inrakkauden takia.

Lihaton tammikuu facebookissa tuottaa lis?ksi mit? h?mment?v?mpi? ajatelmia "kasvissy?nnist?" ja ravinnosta ylip??t??n. Lainauksia (boldaukset minun):

Itse olen juurikin se,ket? useimmat vegetaristit vihaa; rakastan lihaa ylikaiken. Mun el?m? perustuu lihalle. Olen jo vuoden omalla tavallani noudattanut atkinsinin dieetti?. Sy?n l?hinn? pelkk?? lihaa ja leip??. V?lill? tietenkin muutakin. Mutta, koska oloni ei ainakaan ole t?m?n ruokavalion my?t? parantunut, niin yrit?n nyt tosissani olla kuukauden kasvissy?j?. Lapselleni teen normaalia ruokaa,siit? en ainakaan viel? tingi.

Lapsille sent??n normaalia ruokaa, eli pelkk?? lihaa ja leip??? :roll:
¤ Leivättömän pöydän ääressä. ¤

inastasia

ViestiKirjoittaja inastasia » 04 Tammi 2011 2:48

"omalla tavalla" todellakin, miten ihmeess? leip? on atkinsia :roll: Mist?k?h?n sitten se kasvisruokavalio mahtaa koostua. Pelk?st? leiv?st? ja maitotuotteista?
asiat joita en voi muuttaa täytyy, vaan hyväksyä. Mutta paljo saa muutostakin, kun jaksaa yrittää.

toni_pikkelsivaara

ViestiKirjoittaja toni_pikkelsivaara » 04 Tammi 2011 11:05

Tosiaan. Moni puhuu "kasvisruuasta", ja suurin osa ruokavaliosta koostuu viljasta ja erilaisista lihaa j?ljittelevist? korvikkeista ja maitotuotteista. Kovassa huudossa on soija ja soijasta valmistettu tofu, joiden ekologisuus on v?hint??n kyseenalainen.
My?sk??n maailmassa paljon viljeltyjen t?rkkelyskasvien kuten riisi ja maissi ep?ekologisuutta ja osuutta k?yhien maiden riistoon ei voi kiist??.
No, on toki ihan kiva ja jokaisen oma asia ettei sy? lihaa, mutta moinen plasebo-ekologisuus on arveluttavaa. Fennovegaaneja, jotka sy?v?t vain kasvisper?ist? l?hiruokaa, on kuitenkin hyvin pieni osa ja harva niin tiukalle linjalle pystyyk??n.

Oma lukunsa on sitten se ?iti, joka on tehnyt alle vuoden ik?isest? lapsestaan kasvissy?j?n kielt?ytym?ll? sy?tt?m?st? t?lle mit??n el?inper?ist? ruokaa. Toivottakoon lapsen itsens? takia, ett? ei se proteiini, d- ja b12-vitamiinit niin t?rkeit? ole kuin v?itet??n. :shock:
¤ Leivättömän pöydän ääressä. ¤

Paluu