Sokerin poisjättö auttoi parempaan oloon

Kalakukko syntyi Kuopiossa kuten muutkin kalakukot. Elämäntyönsä hän teki merillä. Tässä osiossa Kalakukko pitää lokikirjaa karppimeren myrskyissä ja tyvenissä.

Valvoja: Kalakukko

Kalakukko

Sokerin poisjättö auttoi parempaan oloon

ViestiKirjoittaja Kalakukko » 02 Helmi 2017 20:00

MTV: RUOKAVALIO SOKERI LIFESTYLE > MAKUJA JULKAISTU 02.02.2017 07:25

Jenny jätti sokerin pois ruokavaliostaan kuukaudeksi – ällistyttävät vaikutukset

Popsugar-hyvinvointisivuston perustaja Jenny Sugar jätti ruokavaliostaan sokerin pois kuukaudeksi. Tulokset olivat hämmästyttävät.
Mitä tapahtuu, kun ruokavaliosta karsii kokonaan pois sokerin muutamaksi viikoksi? Toimittaja Jenny Sugar päätti testata, millaisia terveysvaikutuksia sokerittomuudella on. Sokeriaddiktiosta kärsinyt Sugar yllättyi hyvästä olosta, minkä sokerittomuus toi tullessaan.

– Menin lääkärille, koska kärsin erikoisista oireista: turvotuksesta ja jatkuvisdta mahakivuista. Olin varma, että minulla on joku lapamato. Minulle tehtiin verikokeita ja testattiin allergioita. Lääkäri väitti, että minulla on refluksi. Tiesin, että se ei ollut syynä ongelmiin, mutta otin lääkkeitä viikon ajan todistaakseni asian lääkärille. Lopulta kysyin lääkäriltä, voisiko kyse olla jostain aineksesta ruokavaliossani. Hän vastasi, että se minun täytyy vain kokeilla itse.

Ennen joulua Jenny tajusi, mistä oireet johtuvat. Hän oli juuri syönyt miehelle leipomaansa täyteläistä suklaakakkua roppakaupalla ja oireet pahenivat jälleen. – Oloni oli niin huono, että en voinut viiteen päivään syödä mitään sokeripitoista. Se oli joulun ihme, kun tajusin voivani hyvin. Sitten tein sokeripitoisia keksejä, joita söin 17 kappaletta, ja voin taas uskomattoman huonosti. Tajusin, että syypää on sokeri.

Sokerittomuudella ällistyttävät vaikutukset
Jenny päätti luopua sokerista kokonaiseksi kuukaudeksi ja syödä sitä seuraavan kerran vasta syntymäpäivillään. Hän karsi ruokavaliostaan kaiken sokeripitoisen. Hedelmät hän jätti ruokavalioonsa.
– En aio valehdella. Sokerittomuus oli kauheaa, erityisesti ensimmäisen viikon ajan. Mutta minulla oli äitini tukena, joka lähti myös mukaan kokeiluun. Soittelimme toisillemme ja valitimme sokerihimoa. Toisen viikon jälkeen oloni oli uskomattoman hyvä! Sen lisäksi, että turvotus ja mahakivut olivat tiessään, myös 12-vuotiaana alkanut akne oli yhtäkkiä poissa. Nukuin paremmin, olin energisempi eikä minun enää tehnyt edes mieli sokeria. En tuntenut myöskään nälkää enää samalla tavalla.

Jenny oli niin tyytyväinen tuloksiin, että aikoo jatkossakin pitää sokerin minimissään ruokavaliossaan.

Lähde: Popsugar

Kommentti: Pian pomppaa esiin gubben från lådan, Mikael, ja sanoo että höpöhöpö. Sokeri pitää aivot käynnissä ja laihduttaa eikä ainakaan koukuta limujätti Cokiksen tarkkojen tutkimusten mukaan. Mikael on siis agronomi eikä lääkäri ja hän jos kuka tietää.

Tällaisia "yksilötapauksia" silloin tällöin sujahtaa esiin. Sokeria pitää siis syödä runsaasti, enemmän kuin minkään muun kansakunnan, sillä suomalaiset ovat niin erilaisia. Tulee myös mieleen, että miksi eduskunta ei keskity puoskarihoitoihin juuri agronomien taholta, sillä he todellakaan eivät ole lääkäreitä eivätkä osaa edes haavaa sitoa. Jokin roti tässäkin valtakunnassa olisi tarpeen!

Kalakukko

Vittorio de Sika

Re: Sokerin poisjättö auttoi parempaan oloon

ViestiKirjoittaja Vittorio de Sika » 02 Helmi 2017 21:18

Jokin roti tässäkin valtakunnassa olisi tosiaan tarpeen. Optikot eivät saa sanoa, vaikka näkevät silmänpohjakuvauksessa kaihin, koska se olisi diagnoosin tekemistä ja diagnoosin saa tehdä vain lääkäri, mutta agronomit on nostettu lääkäreiden yläpuolelle määräämään mitä diabeetikon pitäisi syödä.

Tomppa

Re: Sokerin poisjättö auttoi parempaan oloon

ViestiKirjoittaja Tomppa » 02 Helmi 2017 23:43

Joo, tosiaan, "gubben från lådan". Hesari on täysi limbo, kun ei koskaan osaa muilta kysyä. Tasavallassa on kaikki hyvin, on vain yksi mielipide.

Paluu