Hyvä Nolon Keittokirja

Oman elämänsä asiantuntija heppoisin perustein, brändi, guru, rekkamies kaukana tiestä, Yksisilmäinen sienestäjä. Piru merrassa.

Valvoja: MahaTar

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

Hyv? Nolon Keittokirja

ViestiKirjoittaja MahaTar » 12 Maalis 2009 10:47

T??lt? t?n??n:

Koska kinttuni edelleen pist?? hanttiin reipastelun mm. juoksuharrastusten parissa, poistin itselt?ni mm. juoksuajan, juoksutossut ja muun juoksenteluun liittyv?n, sek? p??tin pysytt?yty? kinkkaamisessa, onnahtelussa, linkuttamisessa ja k?veleikselyss?.

Ostin k?velysauvat jo aikoja sitten Lidlin romutorilta. En ole meinannut saada niit? k?yntiin, koska virtalukko puuttuu. Semminkin kuin sauvak?vely? niihin maailmanaikoihin nimitettiin mm. dementiahiihdoksi. Nykyisin n?kee jo viisaampienkin ihmisten nytkyttelev?n menem??n sauvojen kera, ilman suksia. Olen opetellut min?kin. Varsinkin sen j?lkeen, kun kertoivat, ett? sauvat eiv?t ole polttomoottorik?ytt?iset, eiv?tk? edes s?hk?ll? k?yv?t. No, hyv? niin, s?hk?johto olisi loppunutkin jo alkumetrien kalkkiviivoilla. ;)

Suksien kanssa pakkaan yleens? suksimaan kuuseen, eli olen ymp?rist?lleni vaarallinen. Jos en muuten, niin hukattuani silm?lasit, v?hint??n hortoilen suksimien kanssa autoin alle. Reippaina k?ymme rekkain alle?auts. :-|

K?velen siis enimm?kseen hy?dyksi. Tai huviksi. Mielell??n kuitenkin p??st?kseni paikasta a) paikkaan b). Koska en omista rullaluistimiakaan. Varsinkaan moottoroituja. Jolloin siirtyminen tapahtuisi ilman sen kummempaa lihasvoiman hy?dynt?mist?. Hy?dynn?n k?velytapahtumaa siis lyhyemmill? matkoilla. :P

Sek? portaissa portaittain. Useampaa porrasta on kerralla vaikeampi nousta, koska vatsa ottaa pahasti reiteen kiinni. Muutenkin viel? toistaiseksi kaikki polvien korkealle nostelemista vaativa harraste on estynyt suorittumasta kyseisest? syyst?. Sek? siit? syyst?, ett? l?skini j??v?t tytisem??n ja hyllym??n moneksi toviksi moisen j?lkeen. Kuvitelkaapa minut vaikka nauhahieromakoneen j?lkeiseen tilaan! Eih?n naamaa erota siit? tytin?n keskelt?, ja ??riviivatkin haihtuvat olemattomiin. Lohdullista on, ett? n?yt?n silloin huomattavasti hoikemmalta. Harmi vain, etten omista nauhahieromakonetta. 8)

Kickbikea, omaa sukua Potkulauta, olen harkinnut. Sill? kun lekkasee menem??n pitkin tienpieli? kire?ss? py?r?ilyasussa, p??ss??n alienkyp?r?, niin johan varmasti p??see otsikoihin: ?Usean auton kolareita Etel?-Suomessa?. Miettik?? nyt, vatsa yms. paikat roikkuen mummu pistelee tikkujaloillaan vauhtia naurettavann?k?iseen vehkeeseen. Ja kirkuu alam?iss?: ?Pois alta! En l?yd? jarruja!? Iskulause ?Potki itsesi kuntoon? ei varmasti ainakaan paranna esim. potkulauta, -kelkka ja -py?r? harrastuneisuutta Suomemme maassa. Kun yleens? potkuista p??tyy pahaan kuntoon, jopa teho-osastolle asti. Sittenp? onkin tehokkuus huipussaan. :shock:

Jaha, ty?toiminta ymp?rill?ni vilkastuu, puhelin vilkuttaa ja pokasaha soi. Lienee parasta ruveta oikeasti t?ihin. :mrgreen:

Muokkaus, muutin otsaketta, koska luulen kirjoittavani t?ss? kohtsill??n ihan t?st? ruokahommeleiden siet?m?tt?m?st? keveydest?! iihhiihiiihiii....
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 28 Maalis 2009 11:54

Do diid, lievenev?n flunssan kanssa painittuani viikon p?iv?t, r?k? ei en?? vuoda n?ppikseen aiheuttamaan oikosulkuja l?pp?riini.

Palattuani taas ja j?lleen takaisin t?h?n v?hempien hiilihydraattien sy?ntiin, tulin toteamaan melko hassuhkoja ruokav??nt?j?.

Peruna
Ajoittain yltyv? himo kunnolla voilla h?ystettyyn pottumuusiin. Mik? lienee, mutta muussissa pit?? olla sitten saman verran voita kuin perunaakin. Peruja varmaan lapsuuden herkullisista ruokamuistoista, jolloin pisteltiin voitaperunaa ripsauksella suolaa. Ja perustukset D2:lle oli luotu, kuin taikaiskusta.

Leip?
Ei ihminen el? pelk?st? leiv?st?. Min? vaan kuvittelin niin! Phaa...leip?? aamulla, p?iv?ll?, iltap?iv?ll?, illalla...ja v?h?n joka v?liss? siin? ohessa. :P Upeeta, saatana. Leiv?lle sitten tyk?tarvetta meetwurstista kevytlevitteisiin. (Niinhin pahvinmakuisiin happorasvoihin en suostu en?? koskemaan) Nykyisin jos leip?? pistelen, katson ett? se t?ytt?? kaksi kriteeri?: raskiin leivottu ja 100%:n ruis raaka-aineena. Ei mit??n pullasuttuleipi?.

N?m? kaksi mainittua yhdess?:
Perunan ja leiv?n t?ydellinen liitto on sinet?ity, kun yll?t?t itsesi levitt?m?st? perunamuusinj?mi? tai perunaviipaleita, ripsauksen suolaa leiv?lle ja pistelev?si koko komeuden makoisiin suihisi, hyv?ll? halulla. Ja tovin p??st? kummastelet sit?, mik? sinuun oikein iski! Olo on, noh, melkein kaikki tiet??, millainen! Kamala.

T?ss? on n?m? kaksi veijaria, joiden kanssa saan varmasti v??nt?? ooooiiikeiiin huolella. Toisilla on suklaa, karkit, limut...
Minulla peruna, leip? ja sahti/olut, viini? lipit?n harvoin, koska se on kitker??. Ja sit? on tullut jo riitt?v?sti lipitetty?, punkkuun en koske, kuin jolloinkin, sill? usein saan siit? niin hillitt?m?n hedarin, ett? oksat pois mummun puujalasta. Ja kun kes? taas saapuu, niin sahdikeitto tihenee, ja mit?s muuta otraliemi sis?lt??k??n, kun itran rakennusaine hiilaria! Enemm?n kuin teollisesti tuotetut bulkkioluet...siksip? maistelemme v?h?n erikoisempia, koska bulkkiolut ei ole hyv??.

Jaha, josko menisi rakentamaan herkullisen munakkaan, ja sitten Ikeaan, leikkim??n ostoksia. :P Ostoshelvetti! AAArrrrgghh!! :stupid:

Kicca

ViestiKirjoittaja Kicca » 29 Maalis 2009 9:26

Voi hyv?n t?hden, miten tutunoloisia fiiliksi? olet kirjoitellut, varsinkin tuo liikuntajuttu oli kuin copypaste mun el?m?st?! Ei auta kuin jatkaa valitsemallaan polulla, katkeraan loppuun tai kullattuun kunniaan asti!

...aamuterkuin Kicca - yh? naurusta tytisten :mrgreen:
Kuva

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 29 Maalis 2009 10:34

Mahtavaa, millaisia kirjoittajia meill? t??ll? onkaan.

MahaTar kirjoitti:Jaha, josko menisi rakentamaan herkullisen munakkaan, ja sitten Ikeaan, leikkim??n ostoksia. :P Ostoshelvetti! AAArrrrgghh!! :stupid:

Satun asumaan melko l?hell? Ikeaa, ja poikkean siell? silloin t?ll?in. Minulla on kehitetty strategia, miten sielt? selvi??.

1. Jos ei ole asiaa yl?kertaan, ?l? mene sinne. Ainakin Lommilan Ikeasta l?ytyy alhaalta ovi, jota ei ole mitenk??n merkitty, mutta josta p??see suoraan alakertaan.

2. ?l? noudata nuolien merkitsemi? reittej?. Oikoteit? on runsaasti. Reitti on tehty siten, ett? asiakkaaat kiert?v?t v?kisin koko liikkeen. N?in ei ole pakko tehd?. Joskus kuljen vastap?iv??n, koska siten on lyhyempi matka, v?lill? ihan periaatteesta (minuahan ei ohjailla... :))

3. Jos et ole l?yt?nyt mit??n, ?l? osta edes sit? yht? servettipakettia.

4. Jos ep?r?it hiukankin jotain ostosta, ?l? osta.

N?ill? konsteilla paikka tuntuu siedett?v?mm?lt?. Tietysti voi kysy?, onko pakko menn? ylip??ns?, mutta silloin t?ll?in tarvitsee koukkuja ym.

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 29 Maalis 2009 11:54

En min?k??n kaukana Lommilasta asusta, ja viel? ty?matkat p?ristelen siit? ohi...

Tosin k?ymme ko. putiikissa vain ??rimm?isess? h?d?ss?, sill? meist? on tullut siet?m?t?n ik??ntyv? pariskunta, joista kumpikin :mrgreen: vihaa kiljuvia kakaroita ja niiden k?yt?sh?iri?isi? vanhempia... (soli, ?lk?? ottako nokkiinne, t?m? oli v?h?n niikuin k?rjistetty juttu)

Tungoksessa on muutenkin ep?mukavaa... :roll:

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 29 Maalis 2009 18:32

M? olen viimeks k?ynyt Ikeassa 80-luvulla Ru?ttissa :mrgreen: .
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 29 Maalis 2009 22:18

M? en oo koskaan k?yny Ikeassa.
T?m?n viestiketjun mukaan ei tarvitse laittaa hymi?t? :oops:

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 31 Maalis 2009 6:22

Viime p?ivin? olen kipuillut j?lleen "piilohiilarien" kanssa. Kun ei aikuinen ihminen meinaa tajuta, ett? hunajassa ON hiilihydraatteja, tuli nimitt?in t?ss? flunssan :kipee: aikana litkitty? hunajateet?, ennenkuin ymm?rsin siirty? hunajan sijasta rommiin. :mrgreen:

Tuostapa sainkin oivallisen aasin- eli tolvanansillan p?iv?npolttamaan kysymykseen: mink? verran alkoholia mahtuu v?hempiin hiilareihin? Kori kossua p?iv?ss?? Pullo punkkua? (ja heti iski p??ns?rky...) Kerke?sti matkalaukullinen keppanaa? Villisti valkkaria? Vai liek? lainkaan, ollenkaan, yht??n? Ollako kuivin suin vai lipaistako l?rvilaatkollinen heti hetkess?? Lienee melko henk.koht. mutta kuitenkin! :justjuu:

T?ss? tulee samalla punnittua paheksumisindeksi, moralisointiympyr? ja huumorintajun rajat reilusti. ampuu:

Koska p??semme ns. peruskysymyksen ??relle: saako nainen juoda ja jos, niin vainko vett?? Koska suomalainen huumori k?sittelee melkoisen usein alkoholink?ytt?? ja k?nniss? konttaamista(englannissa nauretaan enemm?n miehille naisten alusvaatteissa), niin osaammeko nauraa itsellemme? Kun useimmat vitsit k?sittelev?t herrahenkil?it? koomassa, tokkurassa, k?nniss?, kankkusessa, laitamy?t?isess? ja muussa v?h?n kyseealaisessa tilassa... :jeah: Ja usein mukana on my?s "muija, vaimo, akka" tai muu parisuhde, kuten poliisi. :-|

Vai onko helpompi kadota sormi pystyss? kukkahattuilun taa ottamatta sen kummemmin kantaa? Meinaan siihen mik? on ylip??t??n kohtuullista!

Nyt p??sinkin ytimeen (taidan my?h?sty? t?ist?...):
Eli mik? on KOHTUUS? Sek? juomisessa ett? ruoan rajoittamisessa? Miss? menn??n mets??n? Siis tekev?tk? ihmiset itse itselleen liian jyrk?t ja kapeat rajat painonhallinnan suhteen, ett? jokotai vai mik? ihme se saa porukan ep?onnistumaan kerta toisensa j?lkeen?

Inhaa kyll?, vertaisin sy?p?ttely? jossain m??rin alkoholisimiin. Toleranssit kasvavat sit? mukaa, mit? enemm?n juot. Sama tapahtuu sy?dess?: jos j??t hiilihydraattipitoisesta ateriasta ensin helvetilliseen ?hkyyn ja tunnissa t?m?n j?lkeen iskee kammottava n?lk?, niin jossain t?ytyy olla ev?st?, ett? se n?lk? saadaan l?htem??n. Ja kas, lis?? hiilareita, v?h?n leip?? pikkun?lk??n, muutama kupillinen kevyjogurttia ja pottu ultrakevytlimsaa, niin vot! Kohta sama uudelleen.

Perk. jatkan t?t? rutinaa duunissa...n?yt?n olevan syv?llisell? tuulella, ainakin siihen asti, kunnes k?velen ty?paikan ovesta sis??n! Miksen voisi tehd? t?it? kotona!? Oi miksi! Antakaa minulle kotonateht?v? duuni, niin min? ... Valtakunta kotity?st

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 31 Maalis 2009 8:11

Juu, t??ll? taas k?n?t?n ty?paikalla ja jatkan m?risemist?. :blaa:

Onko joku muukin (varmasti) t?rm?nnyt siihen painoa pudottaessaan, ett? kun noudattaa "virallista" v?h?rasvalinjaa, ett? iho alkaa kuivua ja kutista? Pit?? rapata itseens? rasvaa litrakaupalla, ulkopuolelle! Kun saman voisi hoitaa sy?m?ll? sit? "oikeaa" rasvaa... :ruokaa:

Meinaan nyt, kun olen raksinut hiilareita pois sielt? t??lt? ja v?h?n tuoltakin, niin ei ole tarvinnut kulkea kosteusvoide takataskussa, toinen autossa, kolmas ty?p?yd?ll?, nelj?s keitti?ss?, viides saunanpukkarissa eik? sy?ksy? ostamaan kassillista ??tinki? ja pattirasvaa mist??n puljusta tai verkkokaupasta. :heheh:

Lis?sin valioruokaani, eikun ruokavaliooni, my?s "rasvaliukoisia" vitamiineja ja kala?ljyj? ja EPAA ja ja... p?? tuntuu ajoittain jopa toimivan. Meinaan paremmin. Vaikka ei uskoisi. :wass:

Verensokerien kanssa jatkuvaa painia k?yv?n? olen huomannut niidenkin tasoittuneen.

Ei mit??n huimia heilahduksia, ei hypoja, eik? j?rjet?nt? nousua ruoan j?lkeen. Kun alkuarvo ennen sapuskaa oli ennen 5,7mmol se nousi "tavallisen" lounaan j?lkeen -badam- jopa 15,8 mmol:n! Jopa yli. :censored:

Ja t?m? kaikki sill?, ett? otin kaksi pient? perunaa, viipaleen "ruisleip??" ja salaattia sek? mit? milloinkin oli p??ruoaksi. Keittolounaalla temppuili viel? enempi. Ja wokit (nuo laittavat tuolla nuudelit valmiiksi wokkiin) tekiv?t my?s mielett?mi? kierroksia...sek? pasta! Wau!!! Pari kyn?? insuliinia. :crazy2:

Arvatkaa kerta, mit? tuo "kevytruokailu" teki diabetekselleni?!! :huisku:

Nyt on palattu kuuskyt?luvun alkuun ja mummon sapuskoille. Mutta v?hemm?ll? perunalla ja makaronilaatikolla. :blissysmile:
Jopa muutama tuttu on huomannut muutoksia olomuodossani. Sek? yksi ?rsytt?v? nuoleskelija..."ai, s? olet laihtunu..." ja m?tt?? toisella k?dell? samalla leivosta ja sokerikaakaota, suklaata ja muuta "herkkua" huuleensa. 8)

Itse asiasta luultuna:
Ajoittain, kun tulee SE HIRVE? hiilarin?lk?, annan palaa. Mutta tulen heti alas puusta ja jatkan v?hemmin hiilarein. 8)

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 31 Maalis 2009 8:50

Sulla n?ytt?? olleen filosofointivaihde p??ll?. Hyv?, hyv?! T?ytyy sit?kin tehd? n?in mustaa valkoisella.

Ensinn?kin noista alkoholin hiilareista. V?himmin niit? taitaa l?yty? punkusta, kuivasta valkkarista ja kirkkaista v?kevist?. Ja samaan henk?isyyn tarttee varoittaa, ett? v?hill? hiilareilla viina menee helpommin p??h?n, pysyy siell? ja tekee kunnon kankkusen. Kannattaa muistaa.

Ruotsalainen tri. Annika (kuten San Martino h?nt? nimitt??) ehdottaa mahdollisimman pid?ttyv?ist? linjaa alkoholin suhteen laihdutusvaiheessa. Maksa polttaa ensin alkoholin, sitten vasta rasvaa. Eli suht' pienikin m??r? jarruttaa laihtumista aika tavalla.

Ja t?st? mulla on rutkasti omakohtaista kokemusta. Luulen ja uskon, ett? olen raiskannut useamman painonpienent?misyritykseni liialliseen punaviiniin. Vaikka en alkuunkaan miell? itse?ni alkoholiongelmaiseksi, mihin olen saanut jopa vahvistusta ulkopuolelta. Mutta t?m? on toinen juttu. Lasillinen silloin, toinen t?ll?in ja joka viikonloppu muutama, niin takuuvarmaa mun kohdallani on, ettei paino tipu mihink??n.

T?m?n vuoden olen ollut todella v?hill? viineill? - ja kutistumista on tapahtunut. Ensimm?ist? kertaa olin tipattomalla tammikuulla ja senkin j?lkeen punkkulasilliset ovat olleet aika harvinaisia. Ei kokonaan pois, mutta selke?sti v?hemm?n kuin ennen.

Ja sitten n?ihin rasvauksiin. Allekirjoitan saman kuin sin?, iho pysyy sis?isesti nautittavilla luonnollisilla rasvoilla hyv?ss? kunnossa. On niiiin kiva n?hd? samanik?isten naisten ilmeit? - l?hes kaikki sy?v?t eritt?in v?h?rasvaisesti - kun joku ihastelee ihoni kuntoa, niin l?j?ytt?? siihen, ett? suun kautta sy?ty rasva, vihannekset ja ulkoilma ovat tehneet teht?v?ns?. N?m? on just niit? tilanteita, kun nautin suunnattomasti. En v?heksy geenieni merkityst?, mutta oman ?itini iho ei t?ss? i?ss? ollut n?in hyv?kuntoinen, vaikkei h?n ole koskaan k?rsinyt niin kuivasta ihosta kuin mit? mulla on koko el?m?ni ollut.
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 31 Maalis 2009 9:32

Noh.... Yksi, joskaan ei kaikkein t?rkein syy, ett? aloitin laihduttamisen ja t?m?n ruokavalion oli se, ett? halusin eroon kaljoittelusta. Siit? oli tullut ihan jokap?iv?ist?. Ja kun rakastan vain ja ainoastaan yli 6-prosenttisia tummia kaljoja, niin niit?kin meni parhaimmillaan 2-3 illassa. Siis ihan tissuttelua. Ja siivousp?ivien siivouskaljat jne.

Lueskelin jo ennakkoon t?st? ruokavaliosta ja olinkin ensimm?iset pari kuukautta ihan ilman alkoholia. Yht??n olutlasillisen puolikastakaan en ole sitten viime syksyn juonut eik? haittaa yht??n.

Mutta kun olen viisas ihminen, niin tarvitsen my?s viisasten juomaa. Konjakki ja viski ovat n?it? nyt; otan p?ivitt?in yhden konjamiinin, ty?p?iv?n p??tteeksi, ennen ruokailua ja aina yhdess? armaan ukkoni kanssa, en koskaan yksin. Se ei vain maistu eik? kuulu asiaan. Kuuluu asiaan (siis meill?) ottaa se yhdess? ja puida p?iv?n asiat siin?. - Ja jos konjakki on loppu, otetaan viski j?ill? ("jos leip? on loppu, niin sy?k??t pullaa"). Ja huom., n?m? pienet annokset p?ivitt?in eiv?t ole mitenk??n vaikuttaneet ketoosiin tai laihtumisvauhtiin hidastavasti; hidasta se minulla vanhalla eukolla on muutenkin. :)

Olutp?h?? en en?? ikin? halua takaisin! Ruokavalion aloitettuani hulahti 6 sentti? pelkk?? olutp?h?? keskivartalolta, loppujen kanssa on sitten edistytty hitaasti, mutta varmasti.

Lempparidrinkkini on aina ollut kapakeissa gin-tonic, ja nyky??n tilaan sen soodalla eli ei makeata tonicia p??lle. Jos otan kaksi drinksua alkaa jo tuntua, ett? riitt??. Eli viinap?? joka oli tosi hyv? h?visi johonkin. Ei sek??n ollenkaan haittaa minua vaikkakin huvittaa miest?ni suunnattomasti. :)

Jokap?iv?inen konjakki tai alkomahooliannos ei kuitenkaan ole mik??n s??nt?. Aika usein konjakkiaika menee muissa hommissa ja t?iss? ohi, joten ei sit? v?kisin oteta sitten my?hemmin. Min? varsinkaan en voi ottaa juuri ennen nukkumaanmenoa mit??n y?myssyj?, ne vaikuttavat heti niin, ett? uni ei tule pitkiin aikoihin.

Pointtini: join aikaisemmin aivan liikaa ja se ?rsytti ja harmitti, koska tiesin, ett? en ole koskaan ollut alkoholista riippuvainen - olin ilmeisesti tulossa siihen hyv?? vauhtia. Nyt hallitsen sen ja olen siin? suhteessa todella tyytyv?inen itseeni.

Saako nainen juoda? Saahan se. :)
- Mirri

* Syömiseen ei pety koskaan. *

Kuva

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 31 Maalis 2009 11:06

T?ss? ty?kaluja, joilla voi poistaa ruokavaliostaan alkoholin:

Valkoviini, ei voi juoda. Valkoviini valkaisee, siis vain nen?nvalkaisuun.
Punaviini, ei voi juoda, alkaa punoittamaan.
Shampanja, ei voi juoda, saa sammaltamaan.
Kuohuviini, ei voi juoda, siit? tulee kuohuksiin.
Katkero, ei voi juoda, se tekee katkeraksi.
Konjakki, ei voi juoda, se saa konkkaamaan.
Viski, ei voi juoda, se villitsee.
Lik??ri, ei voi juoda, se tekee likin?k?iseksi.
Cocktail, ei voi juoda, pyrst? kasvaa.
Sherry, ei voi juoda, she shaa sh?ssh?tt?m??n.
Madeira, ei voi juoda, siit? tulee oudoksi.
Sahti, ei voi juoda, siit? kasvaa tahti.
Gin, ei voi juoda, siit? tulee giniseksi
Vodka, ei voi juoda, se saa voivottelemaan.
Viina, ei voi juoda, se saa p??n vinkumaan.

:onnee:

Malla

ViestiKirjoittaja Malla » 31 Maalis 2009 11:44

Mulla on niin vahva syntym?humala, etten tartte naista v?kev?mp?? ollenkaan. Absolutisti voi olla vaikkei pipo hirve?n kiree?? oliskaan ::loel:: ::loel::
Kurvit kohdalleen - liikunnalla!

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 31 Maalis 2009 13:30

Absolutistit vet?? Absolutia... :D

Juu, ei tuota meik?l?iselle(k??n) ongelmaa pit?? hauskaa ilman viinaa, olutta tms. Senverran sekop??, hullu ja mielet?n olen. :) Toisaalta joskus sit? vaan tarvitsee p??l?rin jotain alkoholipitoista. Ei liian usein, muuten jos yritt?? hukuttaa huoliaan viinaan, ne perhanat oppivat vikkel?sti uimaan. :P ...ja kun p??ll? vaanii Damokleen miekka viel? niinkuin sukurasitteen muodossa, niin ehk?p? sit? yritt?? pid?tt?yty? aika ajoin suoritetussa huuhtelussa.

Eik? se mielest?ni tarkoita, ett? vaikkei k?ytt?isi mit??n alkoholia, edes hajuvett?, niin tarvisisi olla jotenkin tosikko. Ehei! Hauskimpia tapaamiani ihmisi? on ollut muuan pastori, joka ei ole aikuisi?ll??n k?ytt?nyt pappia v?kev?mp?? koskaan, ikin?. :mrgreen: Jope Ruonansuu luokkaa. Mutta v?hemm?ll? marinadilla.

Mutta kyll? tosikoitakin maailmaan mahtuu, itsekin sorrun v?lill? totisen tosikkouden tielle, mutta kapuan sielt? pian ojaan. :P

*P*

ViestiKirjoittaja *P* » 31 Maalis 2009 13:54

Karppaus tai mik? lie on tehnyt minulla sen, ett? en kest? alkoholia likik??n siin? m??rin kuin ennen. Jos ottaa yht??n, nukkuu huonosti, ja jos ottaa yht??n enemp??, tulee hyvin ik?v? krapula.

Tykk??n kyll? ottaa punaviini? ruoan kanssa ja hyv? konjakkikin maistuu. Ylip??ns? tykk??n kaikesta, mik? tuoksuu hyv?lt?. :) Minulla alkoholin k?ytt? liittyy nyky??n enemm?nkin tuohon kulinarismiin, persareihin ei ole ollut mielenkiintoa. Se ei tarkoita sit?, etteik? ty?tapaturmia voisi viel?kin sattua. ;)

Mutta tosiaan, karppikin voittaa, kunhan muistaa sen Ksantipan mainitseman pointin, ett? kun maksa polttaa alkoholia, se ei polta rasvaa.

Ja karppaus tosiaan kaunistaa ainakin ihoa. Se on hyv? se, min? ainakin olen todella laiska tekem??n kauneudenhoidollisia juttuja.

M? ainakin sitten pid?t?n itsell?ni oikeuden olla tosikko, alkoholilla tai ilman. JONKUN t?ytyy olla se ilonpilaaja. ;)
"Totuuden soihtua on vaikea kuljettaa tungoksessa niin, ettei jonkun parta kärvenny." - Mauri Sariola

"Besides, everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten. Don't be a pussy, save the kittens. Squat deep."

Paluu