Nyt puhaltavat uudet tuulet(timet)

Oman elämänsä asiantuntija heppoisin perustein, brändi, guru, rekkamies kaukana tiestä, Yksisilmäinen sienestäjä. Piru merrassa.

Valvoja: MahaTar

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 12 Syys 2012 18:40

Näin minä itse ajattelin, että ensin korjataan pahimmat mokat tuon myrkyn avituksella. Sen jälkeen siirrytään näihin syömisen suvereeneihin, viimeisteltyihin syömissessioihin.
Ei aiheuta pahoinvointia, mikä on hyvä, pientä ripulinpoikasta, mutta sen kestää kyllä. Joskus, hyvin harvoin on syönnin jälkeen yrjöttävänyököttävä olo.

Olen sitä mieltä, että aika pitkälti voin päättää, mitä teen...itseni kanssa. Olenhan oman itseni kyseenalainen asiantuntija. :mrgreen:
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

Timo Kuusela

ViestiKirjoittaja Timo Kuusela » 12 Syys 2012 20:05

Niin, ja voit samalla pitää mielessä muutkin ponnistelijat - neuvomalla.
Ei se intervalli-hoito ihan mäntti idea ole, kun kertyy kokemusta intervalleista.
Eikö lääkkeistä vapautuminen ole ihan positiivinen lähtökohta?
Vai pitäisikö ajaa lopunikäisillä lääkkeillä niin kuin tapaa olla diabeetikoilla ja muillakin metaboliasairailla?
Niinhän se nähdään huumeriippuvaisten korvaushoitokin.
Vanha ei enää ymmärrä kupletin juonta. Ei vissiin tarvitsekaan.
Itsellä menee ihan tyylikkäästi. Mutta ei se mitään, antaa mennä vain. Kolmatta vuosikymmentä taistellaan melkein normaaleissa arvoissa ja paljon paremmilla kuin tavallisella kansalla. Se vähän havettää.
Timo Kuusela, LKT, radiologi, eläk.

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 12 Syys 2012 20:11

Jees, jees, tässä kun kokemukset karttuvat, laittelen niitä vaivihkaa ylös. Lisäravinteet yhdistettynä lääkkeisiin on saanut kyllä nyt jo ihmeitä aikaan. Alan nyt pikkuhiljaa lisätä tässä lisäravinteita, ja toivottavasti saan vähennettyä myös lääkkeitä.
Otan tässä kohta pyrähdyksen tuon liraglutidin kanssa, max. annoksella, ja jos sillä saa taas toisen 10kg pois, niin kohtahan sitä on enää ihan ihmismäinen määrä pudotettavaa, joka lähtee varmasti syöpöttelemällä järjellisesti.

Sitä odotellessa. Blogissa ilmestyy ihmettelyjä. Ja jahka tässä matkoilta taas kotiudun, niin jatkan jurnuttamistani. Nyt vaihdettiin sopivampi pitkä inska, lyhytvaikutteista en käytännössä käytä lainkaan. Metformiinia menee 1000mg päivä. Entisen 3x850mg sijasta.

Toivoa on. Trit Tolonen ja Kuusela ovat olleet tässä suurempana apuna kuin tietävätkään. ;)
Massu, joka on kiitollinen jokaisesta tiedonmurenasta, jonka saa.

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 09 Loka 2012 11:42

Kerran kuussa, toinen maassa.
Olen näämmäs laiminlyönyt velvoitteeni kokkikouluani kohtaan, ja siellä onkin ammottavia aukkoja..voi herranjestas sentään.

Täytyy tilanne korjata pikimmiten.

Kiva huomata, että blogissa on ollut ihan kivasti vilinää, onhan se perustettu jo 2009, semminkin on saapunut näitä toimittajavetoisia himphamppublogeja kisoinensa ja muine hehkutuksineen, kuinka on sitten tuo VHH ihana asia pusipusi ja sydänsydän, eikö ne elä ollenkaan tavallista elämää, ne bloggaajat. Ihmettelen vaan.

Ja niille sitten tulee tämä hämärä kannattajahurraajakunta, jotka hakevat mallia arjen tuolta puolen. Ei kuulkaa nyt, syöminen ja ruoanlaitto tarkoittaa, että eletään ihan oikeasti, eikä vaan hilluta blogeissa tykkäämässä jostain sörsselikuvasta, et 'voi,ku on ihanannäköstä ruokaa' vaikka kuva herättäisi halun lähinnä oksentaa. Mikä se on tämä ilmiö. En tiä.

HERÄTKÄÄ, ELÄMÄ ON TEIDÄN KEITTIÖSSÄ.

San Martino

ViestiKirjoittaja San Martino » 10 Loka 2012 10:56

MahaTar kirjoitti:

HERÄTKÄÄ, ELÄMÄ ON TEIDÄN KEITTIÖSSÄ.

Iloista Huomenta!

Kommentoin täältä keittiön baaritiskiltä. Katsoin juuri jääkaappiin...apua! se on lähes tyhjä? On lähdettävä kauppaan ja se masentaa?

Miksi?

On masentavaa katsella hyllyrivejä täynnä tavaraa, jota en koskisi edes pinseteillä! Käytän vain yhtä kävelymatkan päässä olevaa supermarkettia, josta valitsen aina samat tuotteet, joiden sisällöt tutkin suurennnuslasin kanssa puolen vuoden välein. Nyt on tullut uusia "epäilyttäviä" tuotteita ja on taas aika ottaa suurennuslasi mukaan...

Hyvää päivänjatkoa
San

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 02 Marras 2012 8:40

Olen ollut tovin aika hiljakseen. Suorastaan mykistynyt. Etten jopa sanoisi tyrmistynyt, hämmästynyt ja jopa iloinen.

Hyvät naiset ja herrat, saanko esitellä, UUSI, KIILTÄVÄ KELA-korttini ON SAAPUNUT MINULLE JO VIIKKO SITTEN. Siinä seisovat numerot 346, muiden lisäksi. Tappelu KELA - Massu on nyt tilanteessa 1-1.

Tähän saakka tapahtunutta. KELA teki hylkäävän päätöksen Victozan korvattavuudesta, muotoseikan vuoksi. EI TARPEEKSI SELVÄSTI KERROTTU HOITOSUUNNITELMAA JA SITÄ, ETTÄ TARKOITUS ON PÄÄSTÄ INSULIINEISTA EROON. Otto 2, menin ja valitin, eikun siis tein oikaisupyynnön. Kiirehdinkin vielä asiaa. Tyhmä minä. Kahdeksan päivää siitä, kun olin lippulappuset vienyt toimistoon, siirsivät asiani Sosiaaliturvan Muutoslautakuntaan. Kitisin kaikille mahdollisille tahoille asiasta, ja oho, 19.10.12 oli luettavissa sähköisestä asiointipalvelusta, että ON TEHTY VÄLIAIKAINEN PÄÄTÖS MÄÄRÄÄMÄTTÖMÄKSI AJAKSI LÄÄKKEEN KORVAUSOIKEUDESTA.

Nyt odottelenkin rahojani takaisin Kelasta, kun olen kesäkuun jälkeen ostanut vähillä rahoillani jo kaksi pakkausta täydellä hinnalla, kolmannen sain jo korvattavana ja ensimmäistä pakettiahan ei korvata...

Vähänkö on mummo ollut tanssituulella, vaikka arthroosi haraa vastaan. No, lisäravinteet ovat postissa. Että vähän tokenee noi toivottomat nivelet.
Ai hitsi. Painokin on pudonnut pahimmasta vaiheesta, ennen viisikymppisiäni mitatusta, jo vaivaiset 18 kiloa. Pistän enää 120 yksikköä pitkää, enkä käytä ateriainskaa enää ollenkaan, Januvia jätetty pois ja metformiinia pienennetty ja verenpainelääkkeitä puolitettu jo kahteen kertaan. Tämä siis tällä liraglutidilla, jota en tarvitse. HAH. :mrgreen:

muokkista.
Helmetti, jäi kertomatta semmoinen pikkuasia, että eräs ystävällinen henkilö on tukenut keittokirjakokoelmaani mm. ensimmäisellä suomalaisella keittokirjalla ja lähes neljälläkymmenellä muulla. Vanhimmat saamani kirjat ovat todellakin tuolta 1800-luvun alkupuolelta, på svenska, muttei se minua haittaa. Pitää laittaa vielä pari hyllyä noille kirjoille, ja varmaan viedä nuo aarteet pankkiholviin..eikä. Etsiskelen niistä repsettejä tuonne Kokkikoulun puolelle. Toivomuksia?

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

Re: Nyt puhaltavat uudet tuulet(timet)

ViestiKirjoittaja MahaTar » 20 Elo 2013 14:51

Mitä nyt:

Victoza vaihtui Byettaan, en ole vielä kokeillut. Se on kuitenkin kalliimpi myrkky kuin Victoza.

Sosiaaliturvan Muutoslautakunta muisti kirjeellä: Minulle on myönnetty korvattavuus näihin mömmöihin. ;)

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 02 Huhti 2014 15:32

Byetta on hirveetä paskaa. Sitä oksennuksen ja pahoinvoinnin määrää! Olisin voinut vannoa olevani raskaana. :P

No SOPPA KIEHUU JA MINÄ MYÖS:

Suu napsaa, jalka kapsaa

aiijooo: painorintamalla selvää rimanalitusta 136-108 = 28. Tuo on siis 14 pakettia leivontamargariinia. Wohoo!!
Edith Piaf: Saaristolainen korjasi onneksi nolon mokani: Siis 56 pakettia!!

pete

ViestiKirjoittaja pete » 02 Huhti 2014 17:02

minä vetelen myös byettaa

alkuun hieman pahoinvointia ja mahahappoojen nousua yöllä jos otti pistoksen illalla.

vaatii hieman toteuuttelua ja däätämistä

eitosdiaankannata syödä kovin paljoa tuon kanssaa

mun ongelma on lähinna autoimmuuniset korkeat byetan vakutuksen loppusessa vs sattaa nousta esim 17 vaikkei olisi syönyt "mitään" koko päivänä tunnissa
Suomalaiset tykkäävät kun suomalainen menestyy...

kunhan menestyy jossain ulkomailla

(minä31.3.14)

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 02 Huhti 2014 21:59

Kiitos neuvosta, Pete. Mulla on kavereita, jotka eivät pysty käyttämään koko möhnää ja kavereita, jotka ovat kokeneet saman. Iltasella otettuna se ei juili niin kovasti, kuin aamummalla. Täytyy varmaan vähän katsoa, milloin sitä sitten tökkii nahkaansa. :mrgreen:

pete

ViestiKirjoittaja pete » 03 Huhti 2014 1:19

ai niin ja pitäis varmaan pistää ns tyhjään mahaan mikä mulla tarkoittaa ainakin yli 4 tuntia syömisestä

(minä31.3.14)

Timo Kuusela

ViestiKirjoittaja Timo Kuusela » 03 Huhti 2014 7:46

Kiva, kun kommentoitte lääkitystä. Jo sen vaikutuksia arvuuteltiin heti markkinoilletulon yhteydessä. Mitkä sitten lienevät tulokset vuosien käytön jälkeen.
Ainakin joillekin aiheutuu kallilla rahalla ostettua huonovointisuutta. Ja ihan kyseltyäniä aika monelle.

pete

ViestiKirjoittaja pete » 03 Huhti 2014 11:11

no insuliinia ei tarvitse niin kauan kuin vaikutus on päällä,mutta ainakin aluksi kts edellä.

(minä31.3.14)

Timo Kuusela

ViestiKirjoittaja Timo Kuusela » 03 Huhti 2014 12:52

Kannattaisiko perehtyä, mikä kasvattaa insuliinin tarvetta?
Eri ruokien vaikutuksen voi mitata. Tutkimuksen hyvyydestä huolimatta tällaisia mittauksia on vaikea saada.
Vielä en ole törmännyt tilanteeseen, jossa muutosta ei tapahdu hyvään suuntaan, kun tietää ruoka-aineiden vaikutuksen itseensä.

Ehkä ortopedi-Antti kertoo jotakin uutta uunituoreessa kirjassaan. on täälläkin vielä lukematta.

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 03 Huhti 2014 19:23

Niiin joo, olen jättänyt tuon ateriainskan tyyten oman onnensa nojaan. Sitä on kyllä varalla ääritilanteita varten, muttei ole jokapäiväisessä käytössä.
Byettan kanssa tulen lähinnä kiukkuiseksi. Jos tuo jäsen peten mainitsema "tyhjään vatsaan" pitää paikkansa, niin niini niini, taitaa mennä hankalaksi. Pitää pistää heti aamulla. Syödä aamupala. Ja odottaa mitä tuleman pitää. Sen perästä hetimiten koulusta/töistä tullessa toinen piikki. Se ehkäpä saattaisi toimia. Kokeillutta ei laiteta.

Victoza vei sen karmivan näläntunteen, mitä tämä EI vie. Ainakaan minulta. Tosin pahoinvoinnin pelko hillitsee kivasti syömisiä, mutten kestä tuota juilintaa vatsalaukun vaiheilla, ja autonratista ei naisinehmo kirmaa mettään tahi siltapilarin taakse kuss..pissalle. Meinaan vaan, että joku kuitenkin kehottaa juomaan vettä tai jääteetä. :)

Siitä olen äärityytyväinen, että paino on vajennut ja ainoa lääkitys on nyt Oramet Hexal 850mg+Atacand 8mg. Propralia syön migreenien estolääkkeenä, enkä sitäkään joka päivä. Kun minulla on migreenin ensioireina sydämentykytys ja näkökentän kapeneminen. Joku 400mg ibuprofeeni yhdistettynä tuohon Propraliin katkaiseen kehityksen siihen. Vaikka väsyttää jälkikottiin, kun syömmeni on jo kiskaissut piikkarit kaulassa puolimaratonin.

Vot, mutta etiäpäin mennään! Otan Timon neuvosta vaarin ja tarkkailen taas syömisiäni. :D

Paluu