HALLITSE

Oman elämänsä asiantuntija heppoisin perustein, brändi, guru, rekkamies kaukana tiestä, Yksisilmäinen sienestäjä. Piru merrassa.

Valvoja: MahaTar

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

HALLITSE

ViestiKirjoittaja MahaTar » 10 Loka 2010 11:45

Sattui silm??ni Hesarin kirjoitus. Todella siis sattui. Aih. Tai taisi se sattua nilkkaankin, voi olla ett? my?s sieluun.
Tolkutin siit? jo blogissani, ehk? nyt kykenen joltisenkinmoiseen analyysiin. :P

Esimerkkit?tin? Hesarilla oli ryhm?ss? laihduttava ylipainoinen nainen. Ja kun luin silm?t sel?ll??n tarinaa, niin en voinut kuin kauhistella. Olen itse ryhm?ss? huonosti toimiva yksil?. En voi kest?? n?it? tilanteita, joissa joutuu ryhm?ss? kertomaan itsest??n ja viel? jonkun "paremmin tiet?v?n" kanssa. :mad: Ra-vit-se-mus-te-ra-peut-ti ehdotti minulle jotakin painonHALLINTAryhm??, josta kielt?idyin. Toivottavasti my?s kohteliaasti. En tied?, mutta min? en vaan kest? sit? hy?kyv?? my?t?h?pe?n tunnetta, joka tulee, kun ihmist? mittaroidaan keskiarvoilla tai jollain raja-arvoilla, huomioimatta yksil?iden erilaisuutta. Asiaa sivusi Kalakukkokin jo t?n??n.

Minulle on my?skin yksi kalpeen hailee, mill? tavoin ihmiset painonsa saavat sille tasolle, jossa on hyv? olla. Mutta se ei ole minulle mill??n muotoa ymm?rrykseen menev? seikka, ett? jos painan 73 kiloa n?ill? senteill?, ja tunnen oloni hyv?ksi. En siit? suostu viel? pudottamaan kymment? kiloa, ett? olisin jonkun muun minulle m??ritt?m?ss? normaalipainossa. Jos tavoite on sitten joskus 70kg, niin jos p??sen tuohon 73kg:n, niin en ved? itse?ni leukakiikkuun. Ihan vain siksi, etten ole ihannepainossa tai omassa tavoitteessani grammalleen, vaan l?hell? sit?. :mrgreen:

En siis ole ryhm?toimija. Tahdon TIET??. Varsinkin, miten asiat toimivat itsess?ni yhteen ja vaikka puoli kahteenkin. Analysoin monesti itsekseni toimintatapoja, varsinkin omiani ja niiden helppoa yleist?mist?. Pyrin siihen, ett? en yleist?isi omia k?sityksi?ni ja alkaisi tuomita kanssakulkijoitani omien ajatusteni mukaan. Vaan antaisin tilaa toisen ajatuksille. Ja n?ist? yhdess? loisin kokonaiskuvan. Hurskastelun puolelle menee viel?kin. Aika ajoin tulee kuitenkin tyrkytetty? omaa mielipidett??n jumalansanana. Hyhhyh. Toisaalta ankara itsekritiikkini saa minut aika ajoin k??nt?m??n kelkkani vaikka katolleen. :oops:

Mit? t?h?n hallitsemiseen tulee, niin nyky??nh?n voidaan sanoa alkoholististakin kauniisti, ett? ei Eikka alkoholisti ole, h?n vaan ei hallitse juomistaan. Samoin voi k?yd? muissakin riippuvuuksissa. Ja kaikkein riippuvaisinhan ihmisel?in on sek? sy?misest? ett? riitt?v?n nesteen saannista.

Menen hallitsemaan nyt tuon kalasapuskani j?m?n huuleeni.

Hyv?? Aleksiksen p?iv?? kaikille. Muistakaa kivenn?iset.
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 12 Loka 2010 10:43

Hallitsemisesta viel?. Blogissa p?rm?tin muutamasta keksim?st?ni ihmistyypist?. Ja hetimiten tuttavani karautti minulle s?hk?postitse jotain terv?n?k?isest? huomiosta. No, niin kai, tavallaan. Kiitos siit?. ;)

Sunnuntain Helzinkij Pravdan (HS) kirjoitukseen viel? palatakseni, niin tokaisin ??neen, etteiv?t ne kilot ole pelk?ll? suklaalla tulleet. Suklaasta saa vaan oivallisen syyllisen ja potkua ylensy?ntiin. Min? tied?n. :roll:

T?ss? kunnon ky?kkipsykologista analyysi? itse kunkin sy?p?ttelylle: Suklaa, jossa on paljon sokeria, saa aikaan kaikkien VHH-sy?jien tunteman ilmi?n, joka muistuttaa et?isesti n?lk??. Sen saa aikaan kaikilla muillakin ev?ill?, joissa on lujasti hiilihydraattia. Ei kun kokeilemaan, jos olet aloittelija:
Ota nelj? palaa mit? tahansa maitosuklaata ja sy? se. Tai pikarillinen maustettua jogurttia, lempimakuasi. Kuulostele, milt? tuntuu vaikkapa puolen tunnin kuluttua tai tunnin kuluttua. :-|
Tai sy? kunnon s?mpyl?, v?liss? "terveellisesti" salaattia, tomaattia ja muita tyk?tarpeita, voit sy?d? my?s patonginp?tk?n, kolmioleiv?n, reissari, hampurilaisen tai ihan mink? tahansa vastaavan. Tee sama kuulostelukoe.

Takaan ja alleviivaan, ett? "n?lk?" se siell? kaiveleiksee sisikunnan sy?vereiss?. Se ?rsytt?v? fiilis, ett? pit?isi taas saada lis?? jotain pupellettavaa. Eik?? Jos ei, niin kest?t mukavasti hiilihydraattia tai olet viel? sen verran nuori, etteiv?t verensokerin heilahtelut tee sinusta kaistap?ist?: ensin sokerihumalan nousuvaiheessa olet j?rkytt?v?n pirte? ja laskusuunnassa kuin Volgan lautturi. Mik??n ei ole hyvin. :mad:

Totesin ?sken, ett? mik? m?tt??, kun sokuriarvot olivat ihan tolkuttomat. Havaitsin syylliseksi piim?n. Er?s ab -piim? yll?tyksellisesti sis?lt??kin 8,8 prosenttia hiilihydraattia! El?m?n kev?t! T?ytyy tarkkailla jo piim?n juontiakin. Tai siis ainahan sit? on ollut pakko tarkkailla, mutta huomasin vaan, ett? t?ss? on muistikuvieni mukaan ylivoimaisesti eniten hiilareita. Olen niin n??mm?s hyperallerginen hiilareille. :P

L?hden tuonne raikkaaseen syysilmaan harrastamaan ruumiinliikuntoa. Ehk? sill? on positiivinen vaikutus pakastimeni sis?lt??nkin. :D

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 21 Loka 2010 12:09

Kotkotin ja p?rm?tin ja mesosin blogissani vaihteeksi.
Minua on alkanut ottaa ottasta t?m? alati hienommalla ja hienommalla tittelill? varustetun seurueen ulosmarssi milloin millaisenkin artikkelin kanssa. Nyt oli vuorossa Aro. Kiit?n ja kumarran teille, oi valveutuneet hiilaritietoiset toverini, Varpun mainitakseni. Unohtamatta Timoa ja San Martinoa ja useita muita!

Varpu on rusauttanut tuonne Isot tyt?t eiv?t itke jne. osioon sormenkynteni kirvoittaneen A.Aron jutun, josta sain kimmokeen melskata:
http://mahatar.blogspot.com/2010/10/tyh ... niten.html

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 26 Loka 2010 10:56

Katkok?velin blogiini vaihteeksi mielentilani:

http://mahatar.blogspot.com/2010/10/mot ... ohtaa.html

?rsytt??, ?rsytt??!! :mad: Siis se rahanahneus! (Toki ottaisin min?nkin tukon rahhoo vastaan, jos joku pyyt?si k??nt?m??n takin ja kelkan... :P )
P??tt?m?t rupeltajat eiv?t vaan tajua, ett? kun laitetaan nimet ja sidonnaisuudet framille kaiken kansan n?ht?ville, niin kyll? tyhmempikin tajuaa, ett? ei voi ihan tosissaan olla niin, ett? statiineja kehiin! Eik? mit??n ruokavalion tarkistamista.

Kun nyt kanitutkimuskin osoitti, ett? suonet paukkuvat tukkeeseen rasvaa sy?m?ll?, voinemme viritell? keskustelun siit?, mit? hiilihydraattipitoinen ruokavalio tekee hy?nteissy?jille. :-|

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 29 Marras 2010 7:27

P?tk? h?pin??ni blogin uumenista. Ihan hieman muotoilin uudelleen, vaan mit??n en muuttanut. Kymmenosainen rappuskompurointihan tuossa on kyseess?, hiilaritietoisesti tietenkin. Rasvapoliittisesti se saattaisi menn?kin luisteluksi...!

VIIDES PUOLA:
Alat viett?? yh? enenev?ss? m??rin aikaa tutkien n?it? hiilihydraatillisia, -ittomia ja muita v?itteit?. Rohkenet jopa osallistua johonkin v?ittelyntapaiseen.
Sinua valistetaan oikealta ja vasemmalta, olet kaulaasi my?ten hiilihydraateissa ilman rasvaa. Er??n? aamuna keit?t jo kaksi kananmunaa. Parin viikon p??st? rohkenet jo paistaa ne. P??ss?si hyrr?? aatos jaloin, ett? vaikka t?t? ei synke?ss? Pohjolassamme ole tunnustettu, ei virallisesti siunattu, niin kokeiltava on.
Kieli keskell? k?mment? opaskirjaa hommoomaan.

Tuleekin tilattua nettikaupasta paketti, jota et jaksa omin avuin tuoda kotiin. Kun p?tsi pist?? hanttiin. Et saa pakettia k?siesi ulottuville niin, ett? voisit kantaa sen pois.
Kirjoista jotkin j??v?t hyllyyn avaamattomina. Rasvanpolttajat, allit, pallit, pillerit, pullerit ja helppo&nopea hiipii ajoittain mieleen.
Kuin konsa herran sana.
Virastoherran.

:mrgreen:

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 04 Tammi 2011 21:35

Perkele. Menin katsomaan Akuutin. Ei hyv?, olen kiukkuinen kuin ampiainen. :evil:

Ja nyt 5.1 aamulla tuli p??st? blogiini ko. asiasta... :mrgreen:

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 07 Tammi 2011 9:08

R?peltelin blogissani ulkoasun kanssa. Ja loin v?h?n uuttakin teksti?.
8)

sienestäjä

hillint

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 07 Tammi 2011 10:21

Aikanaan olin koko ik?ni aikuiskouluttajana. Er??ss? tilaisuudessa jyv?skyl?l?inen tutkija arvosteli silloin muotiin tullutta "el?m?nhallinta"-k?sitett? (sill? kun piti selvitt?m?n kaikesta mahdollisesta). Tutkija - ja min? - k?yt?mme siit? nime? "stalinistinen k?site"

A.Kivi vertasi el?m?? virtaan. Tuo stalinistinen el?m?nhallinta olisi silloin rantakivist? kouristuksenomaisesti kiinnipit?mist? - silloin ei huomaa, ett? se el?m? virtaa joka puolelta ohi.

Hallinta olisi irti p??st?mist? ja siell? virrassa itsens? ohjaamista. R?pistelem?ll? p??see joistakin kivist? ohi; kun joki haarautuu, voi yritt?? uida sille puolelle jokea, joka n?ytt?? paremmalta - vaikka koskia siell?kin on ::loel::

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 06 Huhti 2011 11:08

K?vin vuosikontrollissa tohtorilla. Onkin pieni ja pippurinen tytt?ihminen tuo nykyinen. :mrgreen: Kymmenen (10) minuuttia v??nsimme kolesteroliteoriasta ja statiineista ja siit?, ett? miksi min? en niit? statiineja halua sy?d?. Sitten otti toisen suunnan ja kokeili kepill? j??t?, ja oli jo m??r??m?ss? Lopidia. Kys?isin muina mummuina, ett? sopiiko se tuon muun l??kityksen kanssa? Ja kun kotiatultuani tarkistin asian, niin kas vain, eip? olisi minulle miss??n mittakaavassa k?ynytk??n...

No enivei, statiineja ei viel?k??n ole.

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 11 Touko 2011 10:14

LAIHDUTUSLEIKKAUSTA ON NYT SUOSITELTU MINULLEKIN!
Kun laihdun hitaasti ja pit?isi saada nopeammin tulosta, niin l??k?ri p??tti suositella laihdutusleikkausta. Minulle, jolla on paljon muita ongelmia, kuin pelkk? ylipaino ja diabetes2...! :roll: Ehk? kokonaisvaltainen hoito ei tullut mieleen. Ihan toisen taudin ja vaivan yhteydess? tyyppi ehdotti vakavalla naamalla laihdutusleikkaukseen menemist?. :-|

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 18 Elo 2011 15:39

Sitten viimen?kem?n:
Statiineista v??nnet??n edelleen, nyt syd?nl??k?rin kanssa. JA MIN?H?N EN NIIT? SAATANA SY?.
T?m? tonttu tomera ty?nt?? minua laihdutusleikkaukseen ihan v?kisin. Ei k?y. Sanoin jo sille sairaalassa, ett? juttu on sill? tavalla, ett? laihdutusleikkauksella hoidetaan pelkk?? oiretta, se ei poista lihavuuteni syyt?, joka piileksii siin?, ett? olen sy?nyt suositusten mukaan pienen ik?ni. Ja ihmetellyt, ett? paino nousee. Nykyisell??n l??kkeet pit?v?t kroppani pulskana ja nesteisen?... :P

Blogista l?ytyy lis?? voivotusta. :mrgreen:

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 14 Syys 2011 14:06

Kivaa, minulla on nyt menossa kahdeksas l??k?ri kahden vuoden sis?ll?.

T?ss? alkaa tulla jo jos jonkinlaista mietelm?? mieleen. Taidan rakennella ilkeit? palautteita kuntamme p??tt?jille ja sun muualle. Koska olen muutenkin miss Monivamma, niin taidan nitist? el?kevakuutusyhti?nikin suuntaan yht? ja toista! Ja yht?toista.

T?m? versio l??k?rist? osasi katsella kolesterolipommini osa-alueita v?h?n toisella silm?ll? kuin edellinen tikkukaramelli. Olkipillih?n se on t?m?kin typykk?, mutta ensitapaamisella vaikutti j?rkipelilt?. Ja sanoi, ett? suhdeluku on hyv?, vaikka korkealla n?ytt?? heiluneen. Tuumasi siin?, ett? sekin vaihtelee tilanteen mukaan, eik? pysy vakiona vaikka hypp?isi narua ruokailujen v?litkin. Kerroin varovasti, ett? statiinit ja muut kolesterolil??kkeet tekev?t minulle uppo-outoja oireita, p??ns?ryst? ja migreenist? katkok?velyyn ja lihaskramppeihin, ett? siksi en niit? halua sy?d?, koska l??kkeit? on kasautunut jo melkoinen pyramidi. Saisin varmaan kivan lautasmallin noista pillereist?ni. :P Juomaksi ?mp?rillinen inskaa. Onneksi nyt (vasta) l?ytyi insuliinivalmiste, joka lopetti sokerin el?m?imisen ylh??lt? alas ja pit?? olon tasaisempana, enk? ole tarvinnut pikainskaakaan niin paljon, kuin edellisen sk?nd?n kanssa.

T?lt?kin tuli pussidieettiehdotus. Totesin siihen, ett? ei kiitos. Mielummin olen sitten lihava, vajaatoiminen ja kaikilla vaaravy?hykkeill?, kuin r??histyn pussidieettien kanssa harmaaksi kasaksi roikkuvaa nahkaa ja putoavia hiuksia. Ymm?rsi ysk?n. Kerroin kyll? t?st? vhh-harrastuneisuudestani ja ihmiskokeistani. Tutkimme sen per?st? menneit? labra-arvoja ja omia merkint?j?ni "pieneen mustaan kirjaan". Juu, minulla on sellainen, hypersalainen. J?lleen oli h?n passittamassa minua laillistetun ravitsemusterapeuttimme pakeille, ja kuultuaan mielipiteeni purskahti nauruun. Tuumasin, ett? niin se vaan nyt on, ettei kissa ja hiiri tule oikein toimeen kesken??n, vaikka samaan h?kkiin laitettaisiin...

Saas n?hd?, mit? t?st? taas seuraa.

:mrgreen:

catharsis

ViestiKirjoittaja catharsis » 14 Syys 2011 20:01

Norjalaisguru Sofie Hexeberg n?ytt?? aloittavan joidenkin potilaiden kohdalla pussikuurilla, ilmenee uudesta kirjastaan.

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 18 Loka 2011 15:35

Vituttaa niin ett? p?? sulaa. Kokonaisvaltaisesta hoidosta Suomessa ei ole hajuakaan! :evil:

avautuminen tuli kirjattua blogiin. Ihan s??stelem?tt

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 24 Loka 2011 22:33

Minulla on tuossa labrakokeita vino pino odottamassa.
Ja endokrinologian erikoil??k?rin soittoaika, jos sattuu muistamaan minulle soittaa. sek? ultra??nitutkimusl?hete. Todenn?k?isesti tulee viel? l?hete rektoskopiaan ja laparoskopiaan, jos ei tuossa ultrassa viel? mit??n j?nn?? l?ydy. Ja t?m? siis liittyy tulevaan laihdutusleikkaukseeni (siis siihen, johon l??k?ri LUULEE minun kev?imen kynnyksell? suostuvan. 8) Arvatkaapa kerta, suostunko?)

Lis?sin sy?minkeihini viel? ripsauksen eksotiikkaa, kookos?ljy? ja c- ja e-vitamiinit. Eik?h?n ne e-epan, d- vitskun, koko b-ryhm?n k?sitt?v?n pillerin, berberiinin ja pakurik??v?n kanssa saa minut entist? ehompaan kondikseen! :D joten kuulette kyll?, ett? mik? on tulos. Sek? lopetin senkin v?h?n tissuttelun, mit? on harrastettua tullut. supistamistoimenpide ei koske kahta pulloa saunaolutta lauantaisin. Mutta muiden p?ivien saunaoluita se kyll? koskee... ettei sitten sauna ala l?mmit? joka p?iv? ja kahesti. :mrgreen:

Paluu