Viime yön unet

Jos asiasi ei kosketa vähähiilihydraattista elämäntapaa, mutta ehdottomasti haluat sen kertoa, laita juttu tänne.

Valvoja: MahaTar

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 04 Syys 2007 9:39

nansikka kirjoitti:Minulla on er?s ex-yst?v? jonka kanssa olin hyvin tiiviss? v?leiss?. Yst?v?ni on siis nyt poikapuolinen. V?limme katkesivat enk? oikeastaan viel?k??n tied? miksi. Olemme v?lill? tavanneet toisiamme ihan hyviss? merkeiss?, v?lill? v?h?n huonommissa koska kaverisuhteemme oli aika myrskyis? :roll:

Nyt olen n?hnyt parina viime y?n? ko. yst?v?st? unia, jossa olemme kamalan onnellisia ja halailemme toisiamme ja olemme l?hes rakastuneita :!: Unet ovat kamalan voimakkaita ja olen niiss? l?hes sekop?isen rakastunut h?neen ja h?n minuun. Unissa yrit?n my?s aina kysy? h?nelt? miksi v?limme meniv?t poikki, enk? koskaan saa vastausta. Toisessa unessa uudet yst?v?ni n?kiv?t meid?t yhdess?, ja ihmetteliv?t miksi minun t?ytyy "sekoilla" tuolla tavalla. Muistan suuttuneeni heille kommentista.

Haluan nyt t?ss? t?sment?? ett? en kaipaa yst?v?? hereill? ollessani takaisin el?m??ni. H?n on kyll? sin?ns? voimakas hahmo menneisyydess?ni, mutta minulla ei ole mit??n muita "intressej?" h?nt? kohtaan en??. Unikuvissani h?n on nimenomaan unikuva. H?n on todella harvoin niin mukava ihminen tosiel?m?ss? kuin minun unissani ::loel::

Onko tuossa kaverissa jokin sellainen ominaisuus, jonka vuoksi h?n poikkeaa laumasta? Jos on, niin mieti mit? tuoluonteenpiirre symbolisoi? Toisin sanoen kaverin sielunel?m?ss? saattaa olla esim. voimakas riippumattomuuden/luovuuden/omaper?isyyden/tinkim?tt?myyden/nime? itse... ominaisuus, jota toivoisit itsellesi tai jota tunnet juuri nyt t?ss? el?m?ntilanteessasi tarvitsevasi.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 05 Syys 2007 12:15

Malaga kirjoitti:Olin syntym?kaupungissa Kauppakatu 14:n kohdalla. Kadulla oli pys?k?ityn? auto ja sen l?hettyvill? seisoi mies, nainen ja kaksi lasta. Toinen mies tuli r?hisem??n miehelle, l?hes tappelu siit? tuli ja nainen k??nsi lapsien p??t itse??n kohti, jotteiv?t n?m? n?kisi tapahtumaa. Lopulta ensimm?inen mies hypp?si autoon ja toinen ampui h?nen per??ns?.
Seuraavana p?iv?n? olin k?velyll? kahden luokkakaverini kanssa ja er?s mies laukoi pyssyll??n, onneksi ne olivat vain paukkupanoksia. Menimme johonkin katsomoon ja aloin kertoa yst?villeni tuota eilist? tapahtumaa. Mirja ei uskonut sanaakaan ja sai lopulta Tiinankin olemaan samaa mielt? kanssaan. Loukkaannuin hirve?sti ja ihmettelin heille, mist? he kuvittelevat minun keksineen tuollaisen tarinan. L?hdin lopulta pois ja kadulla harmittelin, etten ollut tajunnut vedota t?m?n p?iv?n ammuskeluun kertomukseni lomassa.

N?iss? mun unissani ei ole mit??n j?rke? :crazy_3: :kohautus: .

Kuule, Malaga, vilkas uniel?m?si yleens? ja t?m? uni esimerkiksi viestitt?v?t sit? ett? olet harvinainen ihminen. N?et el?m?? ja ymm?rr?t asioita, joita toiset eiv?t huomaa. Monenlaiset "ampumiset" menev?t arkirealisteilta ohi silmien.

Ehk? et ole viel? tajunnut harvinaislaatuisuuttasi, kun oletat ett? kaikki muutkin ihmiset n?kev?t samat asiat?

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 05 Syys 2007 21:21

Kuule, Malaga, vilkas uniel?m?si yleens? ja t?m? uni esimerkiksi viestitt?v?t sit? ett? olet harvinainen ihminen. N?et el?m?? ja ymm?rr?t asioita, joita toiset eiv?t huomaa. Monenlaiset "ampumiset" menev?t arkirealisteilta ohi silmien.

Ehk? et ole viel? tajunnut harvinaislaatuisuuttasi, kun oletat ett? kaikki muutkin ihmiset n?kev?t samat asiat?

:oops: :shock: Huomaa todella, ett? emme ole tavanneet. Mutta kiitos ihanista sanoistasi :hb:

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 06 Syys 2007 6:01

Ei aina tarvitse liven? tavata tiet??kseen... :sweetheart:

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 19 Syys 2007 10:52

No nyt m? n?en unta jo varpaistani :mei: :tsih:

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 03 Loka 2007 15:04

Remonttiriikka t?ss? :huomenta: .

P??tin remontoida kylpyhuoneeni ihan itse. Keskustelin laasteista ja ty?v?lineist? jonkun kanssa. Huomautin h?nelle tekev?ni homman itse, kyll?h?n nainenkin siihen pystyy. Menin kauppaan valitsemaan klinkkeri? lattiaa varten, jotain ruskean s?vyist? etsin. Siell? laattojen joukossa oli my?s hiuskampoja, sellaisia v?h?n suurempia ei takataskuun mahtuvia. Totesin niiden olevan niin hauskoja, ett? p??tin laittaa niit? lattiaani.

Tarkoittaako t?m? uni, ett? mun pit?is siivota vessa vai leikkauttaa hiukseni?

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 16 Marras 2007 10:00

Anteeksi, tiploomiunienselitt?j? on viime aikoina nukkunut niin huonosti, ett? unohtelee asioita. Ja intuitiokin on juuttunut nen??n...

Oletan ett? yst?v?si alitajunnassa sin? edustat jotakin moraalista "mittaria" tai "muistutusta". Ehk? tavalla tai toisella tuot semmoiseen arjen v?linpit?m?tt?myyteen ja yhdentekevyyteen muistutuksen, ett? on olemassa asioita, joiden suhteen on mietitt?v?, ovatko ne oikein vai v??rin.

Ei muuta kuin Uskis-Nansikka seurakuntien julistekampanjaan ;)!

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 05 Tammi 2008 22:24

Olen viime aikoina katsellut paljon unia, mutta erityisesti yksi on j??nyt vaivaamaan.

Olin yhdistyksen kokouksessa, siell? k?siteltiin hallituksen laatimaa budjettia, johon oli tehty muutoksia, mutta n?it? muutoksia ei selitetty ne n?kyi vain lukuina. Puheenvuoroja ei juuri pyydetty, vaikka salissa oli reilusti porukkaa. Kun sitten p??tin tehd? kysymyksen, edess?ni nousi 10-15 k?tt? pystyyn, joten j?tin omani alas.
Kun kokous oli sitten ohi, kaksi miest? tuli puhumaan minulle. He syyttiv?t, ett? kiusaan jollain nettipalstalla heist? toista kirjoituksillani ja etenkin piirustuksillani. Yritin itku kurkussa todistella heille, etten ole tuollaista tehnyt, en edes osaisi laittaa nettiin kuvia, enk? ole ko. sivustolla koskaan edes k?ynyt.

L?yt??k?s diploomiselvitt?j? selityksen t?lle unelle?

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 07 Tammi 2008 11:26

Malaga kirjoitti:Olen viime aikoina katsellut paljon unia, mutta erityisesti yksi on j??nyt vaivaamaan.

Olin yhdistyksen kokouksessa, siell? k?siteltiin hallituksen laatimaa budjettia, johon oli tehty muutoksia, mutta n?it? muutoksia ei selitetty ne n?kyi vain lukuina. Puheenvuoroja ei juuri pyydetty, vaikka salissa oli reilusti porukkaa. Kun sitten p??tin tehd? kysymyksen, edess?ni nousi 10-15 k?tt? pystyyn, joten j?tin omani alas.
Kun kokous oli sitten ohi, kaksi miest? tuli puhumaan minulle. He syyttiv?t, ett? kiusaan jollain nettipalstalla heist? toista kirjoituksillani ja etenkin piirustuksillani. Yritin itku kurkussa todistella heille, etten ole tuollaista tehnyt, en edes osaisi laittaa nettiin kuvia, enk? ole ko. sivustolla koskaan edes k?ynyt.

L?yt??k?s diploomiselvitt?j? selityksen t?lle unelle?

Minusta t?ss? on v?h?n sama teema kuin tuossa remonttiriikka-unessa. Vaikuttaa silt?, ett? joudut (ty?si ja vuodenajan vuoksi arvaan) liikaa painottamaan todellisuuttasi vasemman aivopuoliskon el?m??n (rationaaliseen ajatteluun, numeroihin, faktoihin, logiikkaan) ja oikea aivopuoliskosi (intuitio, tunteet, ns. poikkitieteellinen havaitseminen ;), se oli omaa terminologiaa) k?rsii kuivuudesta ja n?ivetystaudista.

Jokos se teid?n kirjoittajapiiri on k?ynnistynyt taas kev?tlukukaudelle? Ja teatterimatka hiilaritietoisten kanssa on my?s tiploomiunenselvitt?j?n reseptiss? :D. Eik?h?n noiden avulla saada Malagan aivot taas tasapainoon.

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 20 Tammi 2008 14:47

Johan oli taas y? :huomenta: .

Olin l?hd?ss? t?ist? naapurifirman miehen kyydiss? (t?t? on tapahtunut). Menimme kuitenkin h?nen jumppapaikkansa kautta, h?n teki yksin isossa jumppasalissa oman ohjelmansa, jotta p??sisi tupakasta eroon (ei polta). Sitten kiersin Leenan kanssa markkinoita, mutta kiirehdin kotiin (entiseen asuntooni), sill? is? odotteli siell?. L?hdimme kotokaupunkiin ja matkassa olivat my?s mummoni, vaarini ja ?itini (kaikki kuolleita). Min? menin m?kille ja l?hdin lenkille k?vellen. En k?vellyt tiet? pitkin vaan mets?ss?, yritin v?ltt?? ladulle astumista. Muutaman hiiht?j?nkin n?in. Sitten tapasin kolmihenkisen perheen ja jatkoin k?velemist? heid?n kanssaan. Vastaamme tuli naarasleijona, jota tietenkin v?istimme. V?hitellen ihmisi? alkoi olla enemm?n, sill? oli juhannusjuhlat. Liikuimme terassilla ja maastossa. Erikokoisia leijonia ja karhuja piti v?ltt?? taidolla. Jouduin monasti muuttamaan reitti?ni, kun tulin liian l?helle jotain leijonista tai karhuista. Yksi iso urosleijona k?veli my?s terassilla. Er?s mies kuitenkin ?rsytti isoa karhua, joka alkoi jahtaamaan miest?. Mies kiipesi kuuseen ja karhu per?ss?. Seuraavaksi mies nousi s?hk?tolppaan karhu kintereill??n. Me muut seurasimme kauhistuneena tilannetta tiet?en, ettei se p??ty hyvin. Sek? mies ett? karhu putosivat tolpasta. Min? soitin kamerallani - aivan, ei kamerak?nnyk?ll? vaan kameralla - yks yks kahteen. Is? totesi, ett? miss?h?n juhlapyh?n? mahtaa olla apua tarjolla. Nainen vastasi jossain sadan kilsan p??ss? ja lupasi jonkun soittavan minulle l?hemp??.
Olin makuulla sohvalla ja ihmettelin kun puhelua ei kuulunut, taisin jopa nukahtaa. Muut olivat jatkaneet juhlimista ja min? p??tin l?hte? takaisin m?kille. Matkalla n?in is?ni, joka mietti mik? laituri oikein kuuluu meille ja systerini vastasi h?nelle todella k?rkev?sti.
M?kill? ?iti oli yksin??n, hieman katkerana kun muut olivat h?ipyneet. Kerroin h?nelle mit? oli tapahtunut ja joimme viini?.

T?llainen hupitarina t?ll? kertaa :tsih: , mit? sitten merkinneek??n.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 20 Tammi 2008 18:24

Malaga kirjoitti:Johan oli taas y? :huomenta: .

T?llainen hupitarina t?ll? kertaa :tsih: , mit? sitten merkinneek??n.

Tulee sun unista Fellinin elokuvat mieleen. Vaihdapa ammattia ja rupea elokuvak?sikirjoittajaksi... :)

Et kais odota, ett? keksisin tolle selityksen...

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 20 Tammi 2008 18:33

Varpu kirjoitti:Tulee sun unista Fellinin elokuvat mieleen. Vaihdapa ammattia ja rupea elokuvak?sikirjoittajaksi... :)

Suuren veden takana on k?sikirjoittajille kysynt??, kun ne nykyiset ovat lakossa. Markkinatkin ovat siis valmiina.

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 20 Tammi 2008 19:03

Anja kirjoitti:
Varpu kirjoitti:Tulee sun unista Fellinin elokuvat mieleen. Vaihdapa ammattia ja rupea elokuvak?sikirjoittajaksi... :)

Suuren veden takana on k?sikirjoittajille kysynt??, kun ne nykyiset ovat lakossa. Markkinatkin ovat siis valmiina.

Taidanpa tyyty? tuohon proosan kirjoittamiseen toistaiseksi :koneella: . Pit?isi ensin saada se kirja valmiiksi, johon yst?v?tt?reni kehoitti minua muutama joulu sitten saatuaan lahjansa mukana kirjoituksen yhdest? reissustamme. Ja jos joku kuunnelmakisa taas osuisi nen?n alle, niin kai siihenkin pit?isi osallistua.

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 21 Tammi 2008 0:12

P??tt?m?t unet ovat oikeastaan ihan hauskoja. Viime viikolla n?in hyvin selke?n unen, ett? naispuolinen yst?v?ni, minua nelj? vuotta nuorempi, jolta jouduttiin leikkaamaan kohtu pois pari, kolme vuotta sitten, sai lapsen. T?m? mimmi on touhukas ja aikaansaapa tapaus ihan oikeassakin el?m?ss?, mutta unessa pisti viel? paremmaksi. Jostain syyst? min? vein h?net sairaalaan lasta saamaan, mutta kun ei heti ottanut tullakseen, niin nainen pyysi minua kyyditsem??n itsens? takaisin kotiin, miss? odotti kodin pakkaaminen, koska muutto oli edess?. Uusi kotikin oli unessa hyvin selke?, eritt?in iso paritalo. No, siin? pistettiin t?pin?ks, pakattiin ja kannettiin laatikot pihalla odottavaan autoon ja ajettiin uuteen kotiin. Siell? sitten odottava ?iti sanoi, ett? nyt tarttis l?hte?. Ja niin mentiin sairaalaan ja sielt? tuli potra tytt?vauva.

Meill? oli aika hauskaa, kun kerroin t?m?n ao. henkil?lle. H?nest? on syksyll? tullut ensimm?ist? kertaa mummu.
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Paluu