Viime yön unet

Jos asiasi ei kosketa vähähiilihydraattista elämäntapaa, mutta ehdottomasti haluat sen kertoa, laita juttu tänne.

Valvoja: MahaTar

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 21 Marras 2006 21:04

Malaga kirjoitti:Olin sukuloimassa Ruotsissa. Talo ei kyll? muistuttanut tippaakaan heid?n oikeata taloaan. Jostain syyst? j?in yksin sinne - heid?n piti l?hte? k?ym??n jossain. Ovikello soi ja ajattelin etten avaa, mutta kurkistin kuitenkin pihalle. Siell? oli pikkuserkkuni (joka kuuluu t?h?n samaan sukuun), joten menin pihalle tervehtim??n.

No niin, mit?s t?m? uni kertoo :mitvit:

Hmhmhm... se tarkoittaa sit?, ett? henkisen erist?ytymisen aika alkaa pikkuhiljaa p??tty?. Alitajuntasi viestitt??, ett? on aika "menn? ulos", raottaa yksin?isyyden ovea.

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 21 Marras 2006 21:26

Varpu kirjoitti: Hmhmhm... se tarkoittaa sit?, ett? henkisen erist?ytymisen aika alkaa pikkuhiljaa p??tty?. Alitajuntasi viestitt??, ett? on aika "menn? ulos", raottaa yksin?isyyden ovea.

Hmhmmm, uskoisinkohan :bura: Tuli mieleen, ett? yrit?t rohkaista minua, koska olen kertonut tuosta avopuolisoni itsemurhasta.
Mutta kiitos, oli asia sitten niin tai n?in :shakehands:

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 21 Marras 2006 21:34

Malaga kirjoitti:
Varpu kirjoitti: Hmhmhm... se tarkoittaa sit?, ett? henkisen erist?ytymisen aika alkaa pikkuhiljaa p??tty?. Alitajuntasi viestitt??, ett? on aika "menn? ulos", raottaa yksin?isyyden ovea.

Hmhmmm, uskoisinkohan :bura: Tuli mieleen, ett? yrit?t rohkaista minua, koska olen kertonut tuosta avopuolisoni itsemurhasta.
Mutta kiitos, oli asia sitten niin tai n?in :shakehands:

Itse asiassa en mitenk??n keinotekoisesti yrit? rohkaista. Tuo oli oikeasti se tulkinta, jonka intuitioni mulle kertoi. Min? siis olen itse-nimitt?nyt-itseni-tiploomiunenselitt?j?ksi-enk?-tarkista-juttuja-mist??n-unikirjasta :://))

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 03 Joulu 2006 14:32

Nyt olisi taas teht?v? tiploomiunienselitt?j?lle :yaya:

Viime y? oli melko unirikas, mutta kuten aina eih?n niit? ihan tarkasti muista ja katselin niit? useaan otteeseen.

1. Ampiainen liihotteli s?nkyni yll? ja kuljetti tosi leve?? vy?t?. Solki oli yl?sp?in ja siit? se raahasi sit?.

2. Minulla oli irtonaisia hiuksia suussa. V?h?n v?li? sain ottaa muutaman pois. K?velin jonkun kanssa ulkona ja yhden hiuksen kanssa tuli my?s takahammas. Mutta kun kokeilin hampaitani, niin yksik??n ei puuttunut.

3. Sain postikortin (ehk? joulukortin) is?n luokse. Osoitteeksi oli kirjoitettu kaupunginosa eik? katua. My?s paikkakunnassa oli ilmeisesti jotain ep?selvyytt?, sill? kortti oli leimattu useammalla paikkakunnalla. Yksi leimoista oli laitettu Ruosissa.

T?llaista sekamelskaa olen viime y?n? katsellut :uni:

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 03 Joulu 2006 18:14

Malaga kirjoitti:Nyt olisi taas teht?v? tiploomiunienselitt?j?lle :yaya:

2. Minulla oli irtonaisia hiuksia suussa. V?h?n v?li? sain ottaa muutaman pois. K?velin jonkun kanssa ulkona ja yhden hiuksen kanssa tuli my?s takahammas. Mutta kun kokeilin hampaitani, niin yksik??n ei puuttunut.

3. Sain postikortin (ehk? joulukortin) is?n luokse. Osoitteeksi oli kirjoitettu kaupunginosa eik? katua. My?s paikkakunnassa oli ilmeisesti jotain ep?selvyytt?, sill? kortti oli leimattu useammalla paikkakunnalla. Yksi leimoista oli laitettu Ruosissa.

T?llaista sekamelskaa olen viime y?n? katsellut :uni:

2. Uudet hiuksesi vapauttivat jonkun kivist?v?n "takahampaan" sielussasi.

3. Symboloi el?m?nmuutosta, eik?s ne serkkusikin asuneet Ruotsissa? Jotakin Ruotsiin liittyv?? sinulla on edess?si.

Tuota ampiaista minun pit?? mietti? y?n yli. Tilaan unen, joka selitt?? mulle sen ;)

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 04 Joulu 2006 8:01

Malaga kirjoitti:Nyt olisi taas teht?v? tiploomiunienselitt?j?lle :yaya:

Viime y? oli melko unirikas, mutta kuten aina eih?n niit? ihan tarkasti muista ja katselin niit? useaan otteeseen.

1. Ampiainen liihotteli s?nkyni yll? ja kuljetti tosi leve?? vy?t?. Solki oli yl?sp?in ja siit? se raahasi sit?.

T?ytyy sanoa ett? sinulla on kyll? mielenkiintoinen uniel?m?. Her?sin y?ll? ja ajattelin, ett? unesi ampiaisesta ja vy?st? on ??rett?m?n iloinen ja hiukan seksuaalinen. Jotenkin sen yl?sp?in hohtava solki oli siin? erityisen t?rke?.

Jos olisin kansalliseen v?hemmist??mme kuuluva povarieukko; sanoisin n?in:" Hai sie kaunis rouva! Siul on komiat ja s?dehtiv?t hiukset, sinnuu herrat kahtelloo. Sie tuut kohtaamaan jonkun joka muuttaa siun el?m?n. Meren takaa tuloo siun el?m??n uusi ihminen tai sit sie muutat ite." ;)

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 04 Joulu 2006 22:53

Varpu kirjoitti:T?ytyy sanoa ett? sinulla on kyll? mielenkiintoinen uniel?m?. Her?sin y?ll? ja ajattelin, ett? unesi ampiaisesta ja vy?st? on ??rett?m?n iloinen ja hiukan seksuaalinen. Jotenkin sen yl?sp?in hohtava solki oli siin? erityisen t?rke?.

Jos olisin kansalliseen v?hemmist??mme kuuluva povarieukko; sanoisin n?in:" Hai sie kaunis rouva! Siul on komiat ja s?dehtiv?t hiukset, sinnuu herrat kahtelloo. Sie tuut kohtaamaan jonkun joka muuttaa siun el?m?n. Meren takaa tuloo siun el?m??n uusi ihminen tai sit sie muutat ite." ;)

Hih, nyt ainakin v?rj?yksen j?lkeen hiukseni s?dehtiv?t :voitto:

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 04 Joulu 2006 22:58

Ja koska kukaan muu ei tunnu n?kev?n unia, niin vaivaan yhdell? vanhalla unella sinua.

Taustatietona mainittakoon, ett? autoin kantamaan naapurini uuden TV:n sis?lle ja n?in samalla h?nen uuden sein?kellonsa. (Oli jo ehtinyt mietti? kumpi naapuri on hommannut ly?v?n kellon.)

V?h?n sen j?lkeen n?in unta, ett? ampiaisparvi jahtasi minua, koska minussa oli kirous. Tuon kirouksen olin saanut, kun olin ollut l?hell? naapurini kelloa. Uni oli todella ahdistava painajainen, sill? en mill??n p??ssyt suojaan noilta ampiaisilta, mutta ne eiv?t my?sk??n saaneet minua kiinni.

Sinilintu

ViestiKirjoittaja Sinilintu » 07 Joulu 2006 12:50

Viimey?n? n?in kummallisen unen. Tulin rakennuksesta, johon joskus olen halunnut menn? n?ytelm?kerhoon, mutta en ole mennyt. Ulkona minua vastaan tuli er?s pitk?aikainen yst?v?tt?reni laihana, kalpeana, v?syneen? kantaen k?siss??n kahta raskasta muovikassia t?ynn? ostoksia. Kysyin ihmetellen, ett? t??ll?k? h?n asuu, kun olen aina luullut, ett? h?n asuu kaukana toisella paikkakunnalla. H?n vastasi asuneensa t?ss? rakennuksessa jo kauan. Sitten tapasin toisen yst?v?tt?reni, pirte?n, huolitellun ja hyv?n n?k?isen. H?nen kyll? tiesin asuvan t?ss? samassa rakennuksessa. H?n sanoi, ett? ei ole koskaan n?hnyt t?t? ensimm?ist? yst?v?rt?ni t??ll?, vaikka asuu samassa talossa. Sitten olimme t?m?n toisen yst?v?tt?ren kanssa jostain syyst? t?m?n ensimm?isen yst?v?tt?reni asunnossa, h?n itse ei ollut paikalla. Asunto oli kolkko, v?h?n ep?siisti, jotenkin tunnelma sellainen ahdistava. Katsoimme tyhj?? valkoista sen??, jossa oli lommo. T?m? toinen yst?v?tt?reni sanoi, ett? t?m?n huoneiston asukas on t??ll? yksin??n ja ep?toivoissaan ly?nyt p??t??n sein??n, vaikka h?n on vuosia el?nyt "hyvin pyyhkii" -el?m?? keskuudessamme. Ja siihen her?sin. :roll:

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 11 Joulu 2006 10:45

Malaga kirjoitti:Ja koska kukaan muu ei tunnu n?kev?n unia, niin vaivaan yhdell? vanhalla unella sinua.

Taustatietona mainittakoon, ett? autoin kantamaan naapurini uuden TV:n sis?lle ja n?in samalla h?nen uuden sein?kellonsa. (Oli jo ehtinyt mietti? kumpi naapuri on hommannut ly?v?n kellon.)

V?h?n sen j?lkeen n?in unta, ett? ampiaisparvi jahtasi minua, koska minussa oli kirous. Tuon kirouksen olin saanut, kun olin ollut l?hell? naapurini kelloa. Uni oli todella ahdistava painajainen, sill? en mill??n p??ssyt suojaan noilta ampiaisilta, mutta ne eiv?t my?sk??n saaneet minua kiinni.

T?m? on uutta ampiaisuntasi edelt?v? uni, joten ampiaissymboliikka vain vahvistuu. Ampiainen on j?nn? elukka, sen voi n?hd? inhottavana/pelottavana, mutta my?s hemaisevana ja iloisena (vrt. ampiaisvy?t?r? ;) ).
Aiemmin ampiaiset pelottivat sinua, ja se ett? ne liittyiv?t kelloon, on ajankulun symboli. Alitajuntasi ei ollut viel? valmis p??st?m??n sis?ist? hempukkaasi ulos. Nyt se uuden unesi perusteella on (se loistava vy?nsolki!)

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 11 Joulu 2006 15:29

Sinilintu kirjoitti:Viimey?n? n?in kummallisen unen. Tulin rakennuksesta, johon joskus olen halunnut menn? n?ytelm?kerhoon, mutta en ole mennyt. Ulkona minua vastaan tuli er?s pitk?aikainen yst?v?tt?reni kantaen k?siss??n kahta raskasta muovikassia t?ynn? ostoksia. Kysyin ihmetellen, ett? t??ll?k? h?n asuu, kun olen aina luullut, ett? h?n asuu kaukana toisella paikkakunnalla. H?n vastasi asuneensa t?ss? rakennuksessa jo kauan. Sitten tapasin toisen yst?v?tt?reni, pirte?n, huolitellun ja hyv?n n?k?isen. H?nen kyll? tiesin asuvan t?ss? samassa rakennuksessa. H?n sanoi, ett? ei ole koskaan n?hnyt t?t? ensimm?ist? yst?v?rt?ni t??ll?, vaikka asuu samassa talossa. Sitten olimme t?m?n toisen yst?v?tt?ren kanssa jostain syyst? t?m?n ensimm?isen yst?v?tt?reni asunnossa, h?n itse ei ollut paikalla. Asunto oli kolkko, v?h?n ep?siisti, jotenkin tunnelma sellainen ahdistava. Katsoimme tyhj?? valkoista sen??, jossa oli lommo. T?m? toinen yst?v?tt?reni sanoi, ett? t?m?n huoneiston asukas on t??ll? yksin??n ja ep?toivoissaan ly?nyt p??t??n sein??n, vaikka h?n on vuosia el?nyt "hyvin pyyhkii" -el?m?? keskuudessamme. Ja siihen her?sin. :roll:

Etk?s sin? jo selitt?nyt unesi itse :D ?
Tuo yst?v?tt?resi on el?nyt kulissiel?m??, halunnut k?tke? tuskansa, mutta alitajuntasi kertoi sinulle totuuden, ettei kaikki olekaan hyvin.

Nyt sinun vain pit?? mietti?, voitko tunkeilematta auttaa yst?v??si.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 20 Joulu 2006 11:01

Olin siis vankilassa, ja jouduin olemaan siell? kaksi p?iv??. Muistan ett? makasin pime?ss? selliss? ja katselin kaltereiden l?pi pihalle. Pihalla oli valoisaa ja vihre??. ?itini k?vi v?lill? tervehtim?ss? minua vankilassa, jolloin olin sek? iloinen ett? itkin.

Koska unesi ei ollut painajainen, tuo "vankila" on itseaiheutettu. Ehk? olet tehnyt jota typer?? tiet?m?tt?si, ja aiheuttanut vankilaan joutumisesi... "Vankila" voi olla mik? tahansa tunne-el?m?n loukku, n?et ett? kaltereiden tuolla puolen on vihre??, siis periaatteessa tied?t, mit? pit?isi tehd? p??st?kseen tuonne vihreyteen.

Juuri kun olin p??sem?ss? vankilasta pois kahden p?iv?n istumisen j?lkeen, tein jotain typer?? ja jouduin j??m??n vankilaan taas kahdeksi p?iv?ksi.

Toistat samaa "typeryytt?" ja jatkat vankeuttasi. Itse varmasti parhaiten tied?t, mik? voisi olla sinun typer? tekosi ja vankilasi, mutta esimerkiksi kyse voisi olla jostakn toisesta ihmisest?. Tied?t, ett? sinun pit?isi k?ytt?yty? toisin tuota ihmist? kohtaan, ehk? esimerkiksi kertoa oikeista tunteistasi, mutta olet jostakin syyst? lukinnut itsesi tunteitten vankilaan, etk? saa tehdyksi sit?.

lis?rangaistuksena hiukseni ajetaan pois partakoneella ja minusta tehd??n siilitukkainen. Vastustin t?t?, mutta h?n alkoi ajaa hiuksiani pois. Jostain kumman syyst? h?n v?rj?si hiuksiani samalla kirkkaanpunaisiksi kun leikkasi niit? siiliksi. Aloin itke?, jolloin hiusteni leikkaaja sanoi ett? eih?n t?m? hiusten pois ajamisen pit?isi sattua. Sanoin etten min? kipua pelk?? mutta en halua ett? hiukseni leikataan.

Hiusten leikkaaminen vastoin tahtoa siiliksi symbolisoi oman tahdon menetyst?. Leikkaaja nujertaa vangin oman tahdon. Se on yksi syy miksi armeijassa ajetaan miehilt? hiukset, ja entisaikaan vangeiltakin. Kirkkaanpunaiseksi v?rj??minen kertoo t?ysin p?invastaista. Se symbolisoi omaa tahtoa, vapautta ja anarkiaa.

Kesken leikkaamisen karkasin vankilasta ulos, ja p??dyin siskoni (huom, minulla ei oikeasti ole sisaria tai velji?) ja t?m?n espanjalaisen poikayst?v?n valkoiseen, hieman huonokuntoiseen autoon, ja ajoimme pakoon. Muistan ett? hiukseni olivat t?ss? vaiheessa kirkkaanpunaiset vankilan parturoinnin j?lkeen, ja ihailin niit? peilist?. Mutta hiusten leikkaamisesta johtuen minulle oli j??nyt kalju l?ikk? keskelle p??t?ni ja se ahdisti minua hirve?sti. Muistan vaan ett? ajelimme autolla pakoon ja olimme v?h?n paniikissa, ajelimme jossain kaupungissa jossa oli rakennuksia ja iso joki. Tuntui ett? olisimme olleet ulkomailla. Sitten uni loppuikin.

Vaikka uni oli aika ahdistava, en silti kokenut sit? painajaisena. Lohdullisia hetki? siin? olivat etenkin se, kun ?itini k?vi tervehtim?ss? minua vankilassa.

P??sit siis pakoon jonkun henkisen sisaresi eli jonkun hyv?n yst?v?n avulla, mutta koska jatkoit harhailua, et tied? mit? vapaudellasi tekisit. Tuo kalju l?ikk? p??ss? kertoo siit?, ett? olet riippuvainen jonkun toisen tahdosta ja se ahdistaa sinua. Kirkkaanpunaiset vapauden hiuksesi ilahduttavat sinua ja se on se suunta, mihin haluaisit menn?.

Koska ?itisi vierailu vankilassa lohdutti sinua, ?itisi ei ole se henkil?, jonka tahtoon alistuminen ahdistaa sinua. Kyseess? voi olla joku yst?v?kin. Poikayst?v?kin. Itse varmasti tied?t parhaiten.

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 01 Tammi 2007 16:01

Ihmeelliset uneni saavat jatkoa.

Olin sy?m?ss? ty?porukan kanssa. Ty?porukkaan kuului edellisen mm. ty?paikan pomo, yst?v?tt?reni (ei yhteist? ty?paikkaa milloinkaan), naapurini ja joitain muita. Ateria nautittiin kuorma-auton avolavalla t?ss? pihassa. Posteljooni toi postin aterioinnimme aikana.
Sitten pomoni kutsui meid?t kaikki illaksi elokuviin. Joku porukasta kertoi minulle pomon sanoneen, ett? olen ainoa porukasta, jonka kanssa h?n voi asiallisesti keskustella ty?asioista.
Seuraavaksi olimme ravintolassa ja nyt porukka oli vaihtunut sukulaisiksi (kaksi miest?) ja entiseksi luokkakaveriksi (nainen). Mietimme my?s jatkopaikkaa, mutta kaikilla oli naapurien takia ongelmia. Koska ?itini ja is?ni olivat ilmestyneet sinne, totesin ettemme voi menn? edes omakotitaloon, sill? vanhemmat tuskin l?htisiv?t t??lt? p?in m?kille. Porukkaa oli valtavasti ja koska tarjoilijoilla oli kova kiire, ryhtyi ?itini auttamaan heit?. Itse l?hdin k?ym??n kotona ja kun palasin, mietin miten toimisin, koska minulla oli nyt kaksi olkalaukkua. Lis?ksi valomerkki oli tullut, joten en p??ssyt en?? sis?lle.

T?ss? taas p?hkin?? purtavaksi tiploomiselvitt?j?lle :D

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 03 Tammi 2007 14:34

Malaga kirjoitti:Ihmeelliset uneni saavat jatkoa.

Olin sy?m?ss? ty?porukan kanssa. Ty?porukkaan kuului edellisen mm. ty?paikan pomo, yst?v?tt?reni (ei yhteist? ty?paikkaa milloinkaan), naapurini ja joitain muita. Ateria nautittiin kuorma-auton avolavalla t?ss? pihassa. Posteljooni toi postin aterioinnimme aikana.
Sitten pomoni kutsui meid?t kaikki illaksi elokuviin. Joku porukasta kertoi minulle pomon sanoneen, ett? olen ainoa porukasta, jonka kanssa h?n voi asiallisesti keskustella ty?asioista.
Seuraavaksi olimme ravintolassa ja nyt porukka oli vaihtunut sukulaisiksi (kaksi miest?) ja entiseksi luokkakaveriksi (nainen). Mietimme my?s jatkopaikkaa, mutta kaikilla oli naapurien takia ongelmia. Koska ?itini ja is?ni olivat ilmestyneet sinne, totesin ettemme voi menn? edes omakotitaloon, sill? vanhemmat tuskin l?htisiv?t t??lt? p?in m?kille. Porukkaa oli valtavasti ja koska tarjoilijoilla oli kova kiire, ryhtyi ?itini auttamaan heit?. Itse l?hdin k?ym??n kotona ja kun palasin, mietin miten toimisin, koska minulla oli nyt kaksi olkalaukkua. Lis?ksi valomerkki oli tullut, joten en p??ssyt en?? sis?lle.

T?ss? taas p?hkin?? purtavaksi tiploomiselvitt?j?lle :D

No, voi jessus. Sinun unesi ovat sellaisia, ett? minun pit?? aina nukkua y?n yli niitten selvitt?miseksi ::loel:: .

Jotenkin t?m? uni oli sellainen, ett? ensimm?iseksi mieleen tuliva tty?asiat. Onko ty?paikallasi projekteja, jotka tuntuvat sinusta sekavilta tai ep?k?yt?nn?llisilt? tai jopa typerilt?? Ja kuitenkin sinulta vaaditaan isoa panosta.

Ilmeisesti joudut vapaa-aikanasikin olemaan jonkinlaisessa suorittajan tai asioitten kasassapit?j?n roolissa?

Ehk? olet yksinkertaisesti v?synyt selvittelem??n t?it? ja toisten ongelmia, ja haluaisit rauhassa keskitty? omiisi. Ehk? voisit opetella tervett? itsekkyytt??

N?m? viimemainitut ovat taas vain ehdotuksia, kun en tunne sinua. Itse tied?t parhaiten, ja osaat mietti? eteenp?in.

terveisin Tiploomiselvitt?j?, jonka pit?isi kiireen vilkkaa selvitt?? oma ty?p?yt?ns? :oops:

Paluu