Tyhmiä kysymyksiä

Jos asiasi ei kosketa vähähiilihydraattista elämäntapaa, mutta ehdottomasti haluat sen kertoa, laita juttu tänne.

Valvoja: MahaTar

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 07 Maalis 2008 10:21

Anja kirjoitti:Olenko tyhm??

Vastaus: Sin? et ole tyhm?. Kysymyksesi taas on tyhm?. Sit? se on juuri siksi kun sin? et ole tyhm?. Mutta t?m?h?n onkin tyhmien kysymysten ketju. :mrgreen:

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 07 Maalis 2008 10:25

Omega kirjoitti: Mutta t?m?h?n onkin tyhmien kysymysten ketju. :mrgreen:

Jep, irrotteluketju.
Ja tyhmi? kysymyksi?h?n on p?? t?ynn?.
I'll be back.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 07 Maalis 2008 11:08

pete kirjoitti:partakoneen ter?verkot

k?vin kyselem?ss? partakoneeseein uutta ter?verkkoa (ja ter??) kauppias kertoi ett? l?ytyy 25 ?, ja sitten hieman punastellen ett? tuo partakone on sitten huomisesta l?htien tarjouksessa 19 ? (norm hinta 35), mutta olishan se kierr?tyksen kannalta parempi ostaa se ter?verkko.

Arvatkaa kumman ostin (nyt on 2 partakonetta, mutta vaan yksi ehyt ter?verkko, vaihtelen sit? sitten koneesta toiseen)

(K?yt?n nykyisin n?it? ehdottomasti halvimpia partakoneita (just sen takia ett? voi ostaa uuden koneen kun sen kalliin koneen ter?verkkokin maksaa enemm?n kuin halpa kone, puhumattakaan koneen pesunesteist? yms. ?lytt?m?st? oheiskr??s?st?) Kerran ostin varmasti kaupan kalleimman koneen halutessani hemmotella itse?ni (olihan se n 900 markkaa (eli 150 euroa) Olin niin pettynyt koneen ominaisuuksiin ett? p??tin ett? n?ihin paskoihin en rahojani en?? tuhlaa (halpis kone kun jopa ajaa paremmin kuin tuo (saman valmistaja )= super malli.

Sattuneesta syyst? tied?n paljonkin tuosta bisneksest? (ei - en ole salassa sirkuksen partainen nainen ;) ). Partakonebisneksess? se p?tikk? l?htee just noista pesunesteist? ja ter?verkoista, ik??n kuin sitoutetaan asiakas. Ja asiakas, joka alunperin ostaa "br?ndi?" on helposti sitoutettavissa siten (tavallisesti).

Usein markkinointiosasto lanseeraa tuotekehityksess??n keskener?isen laitteen, kun on niin kiire saada uutta mielikuvaa markkinoille. Insin??rit ja heid?n mielipiteens? j??v?t noissa kuvioissa jalkoihin...

Ja t?h?nastisiin kysymyksiin:
kyll? - olen huomannut ett? t?ytt?pakkaus on usein kalliimpi, katson aina ostaessani sek? kilohinnan, ett? vertailuhinnat ett? viim. myyntip?iv?n. Olen ns. hankala kuluttaja. Ja huono kuluttaja viel? kaiken lis?ksi. Useimat p?iv?ni ovat "en osta mit??n t?n??n" -p?ivi?, min? kun en viitsi k?yd? kaupassa... ::loel::

Kaikkein tyhmin kysymys t?h?n menness?:

mit? on tyhmyys?

Asia askarruttaa mua ihan samalla tavalla kuin "mit? on ?lykkyys". Kun tekee vaikka niita naamakirjan ns. ?lykkyystestej?, jotka mittaa nokkeluutta ja sit? ett? tiet?? kaikki vanhat kompakysymykset ja osaa matikkaa. Niin onko tyhmyys sitten sit?, ettei ole nokkela eik? matemaattinen?

Nimimerkki: naamakirjan nerotestiss? tasoa Nalle Puh 8)

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 07 Maalis 2008 12:28

Varpu kirjoitti:mit? on tyhmyys?

Jaa-a. Minulle tyhmyys edustaa sellaista laaja-alaista yksinkertaisuutta, johon sis?ltyy my?s huumorintajuttomuus sek? tilannetajun ja ajattelun puute. Sellaista zombie-meininki? siis. ::loel::

*P*

ViestiKirjoittaja *P* » 07 Maalis 2008 13:29

Tilastollisesti puolet v?est?st? on keskim??r?ist? tyhmempi?. ;)
"Totuuden soihtua on vaikea kuljettaa tungoksessa niin, ettei jonkun parta kärvenny." - Mauri Sariola

"Besides, everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten. Don't be a pussy, save the kittens. Squat deep."

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 14 Maalis 2008 14:47

Miksi kev??n ensimm?iset espanjalaismansikat maistuvat Suomessa sahajauhoilta ja Saksassa kutakuinkin mansikoilta? Ei kai lentomatka Espanjasta Suomeen niin ratkaisevasti ole pidempi kuin sielt? Saksaan?

Nimimerkki: kev?tmansikoilla herkutteleva kieli2:

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 21 Maalis 2008 15:43

Varpu kirjoitti:Miksi kev??n ensimm?iset espanjalaismansikat maistuvat Suomessa sahajauhoilta ja Saksassa kutakuinkin mansikoilta? Ei kai lentomatka Espanjasta Suomeen niin ratkaisevasti ole pidempi kuin sielt? Saksaan?

Taitaa olla kyse er?st? ja lajikkeesta. Suosikkivihannekseni on paprika. Niiden maussa vasta eroja onkin. Jotkut eiv?t maistu milt??n, osa taas on todella mehevi? ja maukkaita.

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 26 Maalis 2008 23:59

Miksi lunta sataa heti, kun lumikola on viety kes?s?il??n?

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 28 Maalis 2008 12:11

"Haloo, onko ihmisell??
28.3.2008 LEHTOLA/IL

Siis h?h?

Terapia-ajan suosituimpia mantroja on se, ettei ole tyhmi? kysymyksi?, on vain tyhmi? vastauksia, vaikka esimerkiksi "siis h?h?" on tyhm? kysymys.

Mantran ideana on saada ihminen esitt?m??n tyhmi? kysymyksi? ammattilaiselle sen sijaan, ett? j?isi niit? itse miettim??n ja ratkomaan. Silloin sit? ehk? voisi ymm?rt??, ett? mun ruokahalu ei ehk? olekaan oire rakkaudettomasta el?m?st?, vaan siit?, etten oo sy?nyt mit??n koko p?iv?n?.

Useimmat kysymykset ovat tyhmi? ja vastaukset viel? tyhmempi?.

"Mullon kolme lasta ja ihana mies, mut 13 avioliittovuoden j?lkeen on joskus tiistaisin tyls??. Oon ihastunut yhteen 17-vuotiaaseen transuun, pit?isk? mun muuttaa sen kanssa kimppaan?"

Tyhm? kysymys..."

http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 08 Huhti 2008 9:20

Minua askarruttaa paleoruokavalio... Tai oikeammin yksi yksityiskohta siin?:

Kun kaikki tiet?m?ni kivikausidiettaajat suhtautuvat sallivasti viiniin, viinaan (ja sokeriinkin), mutta pakkomielteisen kielteisesti viljaan.

Ymm?rrykseni mukaan viininviljely, viinanpoltto ja sokerintuotanto kulkivat viljanviljelyn kanssa k?si k?dess?. Miksi ihmisen elimist? on evoluution aikana sopeutunut viinaan ja sokeriin, mutta ei viljaan???

Ani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ani » 08 Huhti 2008 12:31

miksi ihminen haaveilee vapaa-ajasta ollessaan kiireen keskell?, ja sitten kun t?it? ei ole, se h?lm? ei osaa nauttia siit? vaan ahdistuu?
Ruokaa, remppaa ja muuta arkista mutapainia: https://kokovartalofiilis.wordpress.com/

Kuva

pete

ViestiKirjoittaja pete » 08 Huhti 2008 14:18

Varpu kirjoitti:
Kun kaikki tiet?m?ni kivikausidiettaajat suhtautuvat sallivasti viiniin, viinaan (ja sokeriinkin), mutta pakkomielteisen kielteisesti viljaan.

en itse ole paleo ihmisi?, mutta viinasta saa nautintoa (= jonkin asteisen k?nnin) (Jopa monet el?imet naukkailevat aina kun on tarjolla jotain (k?yneit? hedelmi?) )

Viljasta taas ei vastaavaa saa, mutta vaivoja voi saada kuten mm monissa t?m?n p?iv?n uusissa vieteiss? on kerrottu

sokeri? liittyisk? jotenkin hedelmiin??

Sokeri on kuitenkin "puhdasta" sokeria eik? sill? ole noita viljan haitta vaikutuksia (mutta sokerin haittavaikutukset on tetenkin)

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 15 Huhti 2008 18:43

Iltalehti kirjoittaa t?n??n

Tarzanin apina t?ytti 76 vuotta

Cheeta oli mukana elokuvissa jo 1930-luvulla.

Maailman vanhin simpanssi on nyt el?kkeell? ja vietti viikonloppuna 76-vuotisp?ivi??n.

Sankari sai herkutella kakulla ja limulla Dan Westfallin perustamassa reservaatissa. Westfall suunnittelee my?s Cheetan el?m?kerran kirjoittamista ja el?m?n kartoittamista.

Cheeta oli vain muutaman vuoden ik?inen, kun se aloitti elokuvauransa esiintym?ll? Tarzan-leffoissa aluksi yhdess? Johnny Weissm?llerin kanssa.

Elokuvat?hteyden lis?ksi Cheeta on kunnostautunut taidemaalarina. Ik? rassaa jo Cheetaakin, joka sairastaa diabetesta.

Tyhm? kysymykseni: hoidetaanko simpanssienkin diabetesta insuliinilla? Kun ei ilmeisesti ainakaan ruokavaliolla...

PS. Olen kuullut, ett? Helsingin pullasorsat k?rsiv?t insuliiniresistenssist?, onkohan niidenkin joukossa jo diabeetikkoja :roll:

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 22 Huhti 2008 0:14

Vantaalle suunnitellaan j?ttim?ist? ostoskeskusta - huomattavasti suurempaa kuin Jumbo. H?meess? on Ideapark ja samanlaisia suunnitellaan muuallekin Suomeen.

Tyhm? kysymykseni kuuluu: Miksi ihmiset haluavat viett?? aikaansa ostoskeskuksissa, vai onko se vain kauppiaiden toiveunta?

Minusta Jumbo ja Iso Omena ovat jo niin suuria, ett? menen niihin vain pakon edess?. Sama koskee ideaparkia, joissa en ole k?ynyt, vaikka siin? nurkilla v?lill? py?rinkin, kun sielt? p?in olen kotoisin.

Paluu