Leffalöpinää

Jos asiasi ei kosketa vähähiilihydraattista elämäntapaa, mutta ehdottomasti haluat sen kertoa, laita juttu tänne.

Valvoja: MahaTar

Omega

Leffal?pin

ViestiKirjoittaja Omega » 18 Marras 2006 21:47

Katsoin juuri Da Vinci-koodi-leffan.

Olen vaikuttunut. Itse kirjaa en ole lukenut, vaikka se tuolla hyllyss? odottaakin, mutta itse leffa oli puhutteleva. N?in pienen pakanan mielest?. Sori jos heitt?ydyn syv?lliseksi, mutta jonnekin piti t?st? avautua. Itse olen ihan t?mm?inen realistinen pakana. Mutta uskon, ett? Jeesus on ollut historiallinen henkil?, ett? h?n on oikeasti ollut olemassa. Joku h?yr?ht?nyt jannu joka saarnasi jostain jeppejumalasta. Ja taatusti Jeesuksella oli seksiel?m??! Seh?n oli yli kolmikymppinen kun kaverit riiputti sit? ristill?. Eli Maria Magdaleena voisi hyvinkin olla Jeesuksen vaimo. Ja sen ajan ehk?isy? ajatellen - Jeesus mit? todenn?k?semmin oli my?s is?, ;)

Hyv? leffa oli. Suosittelen.
Viimeksi muokannut Omega 20 Marras 2006 9:11, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 19 Marras 2006 11:40

Hallo! Hier spricht Edgar Wallace!

Me ostettiin itellemme etuk?teisjoululahjaksi koko valikoima Edgar Wallace -filmej?. Meill? on ilmeisen huono maku, kun me rakastetaan niit? :vislailee:

Niiss? kaikissa kuvio menee niin, ett? on joku kartano tai linna, jossa on salak?yt?vi? ja vankiluolia, sitten on hikinaamainen hullu, jota aina n?yttelee Klaus Kinski, on poliisietsiv? tai rikas perij? joka leikkii etsiv??, ja sitten uhattu kaunotarrukka ja tietysti paha tumma nainen (jota muuten viimeksi katsomassamme elokuvassa n?ytteli Anneli Sauli eli Ann Savo kuten h?nen filmit?htinimens? Saksassa oli 1960-luvulla) ja tietysti sitten rosvokopla, jolle aina k?y huonosti, kun poliisi taidokkaasti selvitt?? koko h?m?r?n juonen.
Edgar Wallace oli englantilainen bestsellerkirjailija joka kirjoitti viihdett? liukuhihnalla, koska eli koko ajan yli varojensa ja oli korviaan my?ten peliveloissa. Jostakin syyst? saksalaiset rakastuivat h?nen tarinoihinsa niin, ett? tekiv?t ne elokuviksi 50-60-luvuilla. Leffat ovat siis mustavalkoisia, niiss? puhutaan saksaa, mutta ne tapahtuvat Lontoossa.

T?? on kai v?h?n semmoinen juttu, ett? jos tykk?? Jerry Cottoneista, tykk?? Edgar Wallacestakin. Mutta itteens? hienommille kulttuurihenkil?ille en suosittele n?it? ::loel::
Viimeksi muokannut Varpu 14 Maalis 2007 8:32, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 20 Marras 2006 9:09

Viikonloppu oli varsinainen leffaviikonloppu, sill? ostimme uuden videotykin ja valkokankaan. Kaksi kertaa tuli katsottua Pirates of the Caribbean 2. Tykk?sin enemm?n kuin ykk?sest?. Bill Nighy oli aivan loistava! Johnny Depp mehukas roolissaan. Sen sijaan Orlando Bloom ja Keira Knightley olivat ihan pl??h.. surkeita.

Big Brotherin Olli on muuten hiuslookiltaan t?sm?lleen samann?k?inen kuin Pintel. :lol:

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 20 Marras 2006 19:40

Omega hoitaa ton nykyleffojen esittelyn, niin min? voin hoitaa t?m?n historiallisten elokuvien (lue: meid?n rollaattori-ik?isten :enkeli: ::loel:: ), kun en edes tied? keit? ovat Big Brotherin Olli tai Pintel...

meill? katottiin Buster Keatonia.

http://www.busterkeaton.com/

Katottiin Steamboat Bill Jr. ja The Three Ages sek? The General

Buster Keaton on joka roolissaan sellainen hellytt?v? pikkumies, joka ensin vaikuttaa aina ep?onnistuneelta akuankalta, mutta lopulta osoittaa olevansa nokkelaakin nokkelampi asioiden ratkaisija. Johon sitten elokuvan kaunotar rakastuu, vaikka kilpakosijat ovat lihaksikkaampia ja komeampia.

Kaikki kolme ovat tietty mykk?elokuvia. Buster Keaton on tunnettu siit?, ett? h?n teki kaikki stunttinsa itse, ja ne ovat usein tosi huimia.

Ani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ani » 20 Marras 2006 21:36

meill?p?in on viimeksi katottu P??t?n ratsumies (ihana Depp!) ja eilen Bruce taivaan lahja (no joo...)
aika kepeet? tarttee meik?l?iselle iltaisin olla, sen verran sutina k?y kopassa p?iv?saikaan :P
kauheasti kiinnostaa menn? katsomaan Borat. olen ihan varma jo valmiiksi, ett? diggaan kympill?. joko joku on n?hnyt?

ja ps. Da Vinci Koodi oli kirjana eritt?in koukuttava! Suosittelen kyll?. en uskalla katsoa leffaa, kun uskon pettyv?ni.
Ruokaa, remppaa ja muuta arkista mutapainia: https://kokovartalofiilis.wordpress.com/

Kuva

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 20 Marras 2006 22:11

Varpu kirjoitti:Omega hoitaa ton nykyleffojen esittelyn, niin min? voin hoitaa t?m?n historiallisten elokuvien (lue: meid?n rollaattori-ik?isten :enkeli: ::loel:: ), kun en edes tied? keit? ovat Big Brotherin Olli tai Pintel...

Kaikki kolme ovat tietty mykk?elokuvia. Buster Keaton on tunnettu siit?, ett? h?n teki kaikki stunttinsa itse, ja ne ovat usein tosi huimia.

Taidan min?kin t?ytt?? rollaattori-ik?isen m??ritelm?t... :shock: ::loel::

Buster Keaton on ollut aina suosikkini. Sellainen surumielisen n?k?inen hurmuri. Kellon viisareissa roikkuminen on tosi hurja juttu.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 24 Marras 2006 9:53

Eilen aloitettiin katsoa Little Britain -komediasarjaa. N?imme kerran Lontoossa telkusta jakson sit?, ja kun sattui DVD sopivaan hintaan niin ostaa p?r?ytimme.
En tied?, onko sit? Suomen telkkarista tullut, mutta kyseess? on kyll? taas hulvaton ja r??vit?n komedia, niin kuin britit vaan osaavat. Sarjan ovat k?sikirjoittaneet ja p??rooleja n?yttelev?t Matt Lucas ja David Williams. Lucas on semmoinen ihan pikkuinen, kalju ja paksu kerubi, joka esitt?? suvereenisti niin miehi? kuin naisiakin: teinityranni Vicky Pollardia ja Evil FatFighters -laihdutuskerhon pulskaa ja sadistista johtajaa Marjorie Dawesia. Ulvoimme naurusta Lucasin esitt?m?ll? "kyl?n ainoalle homolle", joka hirve?sti haluaisi olla syrjitty ja halveksittu, mutta kaikki kyl?l?iset vain kannustavat h?nt? kaverin l?yt?misess? ja tiet?v?t muutenkin homokulttuurista h?nt? enemm?n. Williams puolestaan on maailman v?hiten uskottava transvestiitti Emily jne.

Huumori on siis ehdottoman poliittisesti ep?korrektia, erityisen herkulliseksii heid?n ep?korrektin piruilunsa tekee minun silmiss?ni se, ett? Matt ja David ovat oikeassa el?m?ss? pariskunta.
Heid?n imitaationsa tiukkapeppuisesta homotepastelusta on ehdottoman uskottava. :mrgreen:

http://www.littlebritain.tv/

Kukkahattu

Borat

ViestiKirjoittaja Kukkahattu » 14 Maalis 2007 8:29

Omega kirjoitti

P??tin aloittaa t?nne ketjun lempiaiheestani. Olen leffahullu. Ker?ilen leffoja DVD-kokoelmaani. Rakastan leffoja, joiden ??rell? viihdyn, itken, nauran tai h?pe?n (niinkuin t?n??n). Eli leffael?mys on minulle nautinto, viihdyke. En etsi leffoista mit??n omituisia performansseja, vaan yhdell? sanalla: "el?myksi?".

Niinp? p??tin aloittaa t?nne ketjun leffoista. Voitte kertoa mink? viimeksi katsoitte, ja arvostella leffaa ihan oman subjektiivisen mielipiteenne mukaan. P??asia on, ett? leffa on jollain lailla koskettanut sinua ja haluat jakaa sen meid?n kanssamme, jotta mekin kenties kiinnostuisimme katsomaan ja kokemaan saman leffan.

Aloitan. Postiluukusta tupsahti t?n??n Borat. Ennakkotilasin leffan, koska oletin, ett? se on ihan "ookoo". Mutta se oli enemm?n kuin ookoo. Sen ??rell? sai todellakin nauraa kippurassa, h?vet? silm?t p??st??n ja kurkkuni on edelleenkin kipe?, koska en ole aikoihin nauranut n?in ??nekk??sti kuin juuri ?sken.

T?ytyy sanoa, ett? leffan p??henkil?ll? on todellakin munaa! En kyll? itse ikin? kehtaisi l?hellek??n samaan kuin h?n. Ja niinkuin voisi luulla leffan naureskelevan r?hj?isille Kazahkstanilaisille kylille, tai juutalaisille, niin oikeasti leffassa nauretaan jenkkil?iselle tekopyhyydelle, jenkkil?isille uskonnollisille hurmoslahkoille, homofobialle ja ?nkyr?is?nmaallisuudelle. Jenkit tekev?t leffassa itsest??n juuri niin tyhmi?, mit? ovatkin. Ja se naurattaa, vaikka v?lill? tuntee kyll? aika rankkaa my?t?h?pe??..

Suosittelen, arvosanaksi asteikolla 4-10: t?m? leffa on 9.

Kukkahattu

ViestiKirjoittaja Kukkahattu » 14 Maalis 2007 8:30

Nostin t?m?n vanhan ketjun yl?s ja siirsin juttusi per??n, Omega!

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 14 Maalis 2007 8:42

Me saimme juuri katsottua koko Edgar Walace sarjan loppuun. Ja olipa merkillinen kokemus: en ole vastaavaa kusetusta n?hnyt ikin?! Sarjan alun filmit kaikki olivat ehtaa Wallacea, mutta 60-luvulta alkaen (Wallacen kuoleman j?lkeen) tuottaja alkoi suoltaa "Wallacefilmej?", joilla ei ole mit??n tekemist? kirjailija Edgar Wallacen kanssa. T?m?n mahdollisesti Italian (toivottavasti ei en?? voimassa oleva!) laki, jonka mukaan jos tuottaja tai ohjaaja pysyy samana, sarjan nime? voidaan k?ytt??, vaikka kaikki muu muuttuisi. 60-luvulla tuottaja vaati, ett? filmeihin pit?? saada seksi? ja huumeita ja ns. vet?v?? menoa. Seurauksena oli joukko enimm?kseen surkeita elokuvia. N?yttelij?tkin vaihdettiin isoksi osaksi loistavista ammattin?yttelij?ist? ties miksi tuottajan sukulaisiksi... N?it? tehtiin sitten viel? 70-luvulla. Ja 90-luvulla sama tuottaja (Horst Wendlandt) viel? tuotti tv-sarjan "Wallace-filmej?". Ne eiv?t olleet ihan yht? surkeita, pari oli melko kohtuullista, mutta ei niill? edelleenk??n ollut mit??n muuta tekemist? Wallacen kanssa kuin kirjailijan nimen riist?minen ("vapaasti Edgar Wallacen mukaan" luki aina leffan alussa).

Wallace kirjoitti el?ess??n 72 romaania, kyll? niist? olisi aineistoa riitt?nyt. Mutta tuottajat ja rahoittajat suuressa viisaudessaan kai ajattelivat, etteiv?t ne ole tarpeeksi trendikk?it?. Kuvitelkaa ihan huviksenne vaikkapa Agatha Christie -romaania, jossa Miss Marple onkin leikelty ik??ntynyt "kaunotar", joka heiluu bikineissa uima-altaalla nen? kokaiinipuuterissa... Voi tsiisus!

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 14 Maalis 2007 10:14

Kukkahattu kirjoitti:Nostin t?m?n vanhan ketjun yl?s ja siirsin juttusi per??n, Omega!

Ai katoppas. Olin ihan unohtanut t?m?n ketjun.. laho p??, ei voi mit??n... :mrgreen:

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 07 Huhti 2007 18:05

DDR el?? yh?, viel? vuonna 1989!

Katsoimme vasta nyt leffan Goodbye Lenin! Elokuva kertoo Berliinin muurin sortumisesta ja Saksojen yhdistymisest?. K?sikirjoitus oli loistava. Perusjuoni on sellainen, ett? on perhe, jonka is? loikkaa l?nteen. ?iti? kuulustellaan, mutta h?n osoittautuu kunnon toveriksi. Lapset ja ?iti j??v?t DDR:??n, lapset siin? luulossa ettei is? koskaan ilmoittanut itsest??n. Kun DDR:n kehitys kulkee siihen vaiheeseen, jolloin kansalaiset alkoivat osoittaa mielt??n lehdist?n vapauden ja muiden kansalaisoikeuksien puolesta, ja oma poika on mukana mielenosoittajien joukossa, ?iti saa syd?nkohtauksen j?rkytyksest? ja vaipuu koomaan. Kun h?n kahdeksan kuukauden p??st? her?? koomasta, DDR on muuttunut osaksi L?nsi-Saksaa. L??k?ri kuitenkin varoittaa lapsia siit?, ett? mik? tahansa shokki saattaisi aiheuttaa ?idille uuden syd?nkohtauksen, joka t?ll? kertaa olisi kuolemaksi. Niinp? poika p??tt?? aloittaa huijauksen, jossa ?idille luodaan illuusio DDR:st?.
Koko touhu paljastuu moninkertaiseksi illuusioksi, mutta ne kerro enemp??. Ehk? joku haluaa katsoa elokuvan ;)!

Min? itkin kuin putous elokuvaa katsoessani. En ole ennen Saksaan muuttamistani tiennyt juurikaan mit??n Saksojen yhdistymisest?.Nyt tied?n enemm?n, my?s siit? milt? ihmisist? tuntui. Yst?v?ni loikkasivat Unkarin lomamatkalta L?nsi-Saksaan jonkin aikaa ennen muurin murtumista. Heilt? olen kuullut tarinoita, mit? el?m? DDR:ss? oli. Eiv?tk? ne tarinat ole olleet mustavalkoisia. Itse asiassa minusta yst?v?ni eiv?t viihdy L?nsi-Saksassa yht??n se nparemmin kuin It?-Saksassa aikoinaan. Joka tapauksessa nyt osasin jo asettua noiden ihmiskohtaloitten asemaan, tajusin milt? ihmisist? tuntui.

Nyt elet??n jo yhdistynytt? Saksaa, mukamas. Tosiasiassa Saksa ei ole henkisesti vielk? lainkaan yhdistynyt. Ja ossit saivat totalitarismin tilalle vain roskapikaruokapaikat ja cocacolan. Eiv?t ty?t? ja vapautta. Wessit saivat kohteen, johon veromarkat valuvat.

Ehdottomasti katsomisen arvoinen elokuva. Kaikille, jotka kaipaavat kommunismia takaisin ? ja kaikille, joiden mielest? kapitalismi on vastaus johonkin. ;)

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 09 Huhti 2007 19:25

Anja kirjoitti:
Buster Keaton on ollut aina suosikkini. Sellainen surumielisen n?k?inen hurmuri. Kellon viisareissa roikkuminen on tosi hurja juttu.

Kuule, Nestor tossa vieress? kysyy, ett? eik?s se kellosta roikkuja ollut Harold Lloyd...

tervetuloa meid?n dementtimummujen joukkoon! 8)

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 09 Huhti 2007 19:30

Katsoimme juuri Greta Garbon ja Ramon Novarron elokuvan Mata Hari. Tietysti alunperin vuodelta 1932... (kiitos syntt?rilahjasta, Anja :)!)

Minua ?llistyttiv?t monet sivuseikat: Greta Garbo oli ihanan karismaattinen, mutta varsinaisesti kaunis vasta elokuvan lopussa. Nykyisten tuottajien seulan l?pi Reetta ei olisi ikin? p??ssyt (laihanlitte? ja rinnaton, kumaraharteinen). T?m? siis oli kehu.

Sitten minua ?llistytti , ett? miehi? oli niin helppo kusettaa. Olen el?nyt viiskymppiseksi ymm?rt?m?tt? sit?... Sitten minua ?llistytti, miten ohut oli ammattimaisuuden kuori (muistaakseni kaksois-) agentilla...

Mutta ihana elokuva. Sen kanssa sai taas parkuakin :oops:

Paluu