LADA-diabetes

Matti Tolonen on laillistettu lääkäri, lääketieteen ja kirurgian tohtori, Helsingin yliopiston dosentti. Hänet tunnetaan yhtenä Suomen luontaislääketieteen uranuurtajista.

Valvoja: Matti Tolonen

Täti

LADA-diabetes

ViestiKirjoittaja Täti » 05 Tammi 2014 10:33

Olen saanut elinikäiseksi kaveriksi LADAn. En autoa vaan taudin.

Outo diabetestyyppi josta ei tunnu tietoa löytyvän mistään.

Olen ollut tosi tiukalla VHH:lla 14.03.13 alkaen. Painoa pois melkein 30kg ja sokerit seilaa kuin merimies 2,1-24 välillä. Syön diforminia 4tabua päivässä, pistän lantusta illalla ja nyt on myös ruokainsuliini ollut käytössä marraskuusta asti. D-vitamiini, kromi,kalanmaksaöljy ja berberiini on myös mukana. MUTTA..
Sokerit eivät asetu, ei millään :cry:

Millä ihmeen ruokavaliolla tällästä tautia hoidetaan!!

Diabeteshoitaja sanoi, jotta jos tämä tauti olisi D2, olisin lääkkeetön ja oireeton tälläisellä painonpudotuksella ja elintapa muutoksella.
Lohdutteli sanomalla jotta olet tehnyt kaiken ja enempikin kuin mitä voi, muttei osannut sanoa mitä vielä voisin/pitäisi tehdä jotta sokerit asettuisi.
En enää edes yritä saada sokeria välille 4-6 kunhan vain tuo ääretön heilahtelu loppuisi.
Insuliinin annostus on äärettömän vaikea, koska toisena päivänä insuliini ei tehoa, sokerit nousee aterialla jossa on vain pelkkää kasvista, 2-5 millimoolia vaikka olen pistänyt insuliinia 5-9 yksikköä.Esim. Ennen ateriaa verensokeri oli 14 aterian jälkeen 16.8
Toisena päivänä insuliini päättääkin tehota ja samoilla aterioilla ja insuliini määrillä verensokeri putoaa 2.1 ja sitte on tosi huono olo.

Kukaan ei tunnu tietävän tästä taudista mitään.

Neuvot ovat luokkaa: no voi,voi, koita nyt jotain! SIIS MITÄ JOTAIN!!!!!!

Mistä mä saan tietoa tämän ladan hoidosta.mitä mä voisin tehdä.
Onko kukaan koskaan ikinä kokenut tälläistä, vai olenko ainoa ladakko maanpäällä??

sienestäjä

Re: LADA-diabetes

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 05 Tammi 2014 11:41

Matti Tolonen

ViestiKirjoittaja Matti Tolonen » 05 Tammi 2014 13:58

Kirjoitin LADAsta aikaisemmin jo tänne
viewtopic.php?f=28&t=5080
Koska kyseessä on autoimmuunitauti, on tärkeää mittauttaa seerumin D-vitamiinin pitoisuus (S-D-25) ja nostaa se tasolle 150-160 nmol/l. Mikä on sinun, sienestäjän, pitoisuus?
Muutkin yliampuvan immuunijärjestelmän virheitä hillitsevät ja korjaavat ravintolisät ovat tärkeitä, mm. karnosiini, berberiini, E-EPa, magnesium, sinkki ja ubikinoni.
Matti Tolonen
Lääkäri, eläkkeellä

http://www.tritolonen.fi/

sienestäjä

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 05 Tammi 2014 15:16

Tämä oli varsinaisesti tädin kysymys, mutta vuosi sitten minulla (S-D-25) lähellä 200, jolloin endokrinologi(!) kauhistui! Ja noita kaikkia käytän vakiona

Matti Tolonen

ViestiKirjoittaja Matti Tolonen » 06 Tammi 2014 12:10

Tiedoksi kauhistuneelle endokrinologille, että esim. Espanjassa ja Ranskassa laboratoriot antavat seerumin D-vitamiinille viitearvoksi 75–250 nmol/l. Selvitän alla olevassa linkissä, mistä S-D-25:n viite-arvot ovat peräisin ja paljonko S-D-25:n tulisi olla eri tautien ehkäisyä ajatellen.
Paljonko seerumissa tulisi olla D-vitamiinia?
Matti Tolonen

Lääkäri, eläkkeellä

http://www.tritolonen.fi/

Paluu