Ostin kolme kiloa porkkanoita. Mitä mä nyt teen?

Ruokaohjeita ja vinkkejä.

Valvoja: MahaTar

Ani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ani » 22 Marras 2006 9:20

jos et viel? halua alkaa m?t?? joululaatikoa, niin suosittelen sosekeittoa! porkkanasta tulee ihana! jos olet absolutisti, niin et varmaan ihastu jos ehdotan joukkoon ihan muutamaa perunaa. se vaan tekee rakenteesta ihanan samettisen, mutta jos et halua niin ei tietty tartte. muut keittojuurekset k?y oivasti my?s. py?rist?t sitten maun vaikka yrttituotejuustolla ja jos l?yd?t joukkoon korianteria ja/tai rakuunaa niin avot. niin ja mulle aina valkosipulia kans :)
Ruokaa, remppaa ja muuta arkista mutapainia: https://kokovartalofiilis.wordpress.com/

Kuva

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 25 Marras 2006 16:38

Tee Henry timjamijuureksia.

Timjamijuurekset

Porkkanoita
Lanttua
?ljy?
Timjamia
Suolaa

Kuori ja pilko juurekset, py?rittele palaset ?ljyss?, levit? uunipellille ja ripottele timjami ja suola p??lle. Kypsenn? 200 C uunissa puolisen tuntia tai kunnes ne ovat pehmenneet ja saaneet v?ri?. Sekoittele v?lill?.
Maistuva lisuke lihan tai kalan kanssa.

Mirri

Re: Ostin kolme kiloa porkkanoita. Mit? m? nyt teen?

ViestiKirjoittaja Mirri » 30 Syys 2008 23:30

Henry kirjoitti:Ostin kolme kiloa porkkanoita. Miten m? valmistan ne niin ett?
- mahdollisimman paljon kaikkia hiven- ja terveellisi? muita aineita s?ilyisi?
- ne olisi helppo sy?d?. Tarkoitan kovuutta, koska meid?n i?ss? me ei en?? olla mit??n pupujusseja.
- ne olisi herkullisia, eli hyvi? reseptej? kiitos.

Huomenna teen karjalanpaistia ja tungen sinne sipulin ja vajaan kilon porkkanoita joukkoon. Mutta ent? ne rusas 2 kiloa? Loput!
Mihin m? ne tungen?

kysyy nimimerkki 'ep?toivoinen',
eli

Henry

Hei,

Laitanpa t?m?n ketjun jatkeeksi yhden porkkanareseptin, jonka toin vuosia sitten Ranskasta. Siis persiljaporkkanat. Ja niit? kannattaakin tehd? iso satsi, v?hint??n kilosta, mieluummin kahdesta. Valmiina s?ilyv?t mainiosti j??kaapissa viel? pari p?iv??kin, mutta kyll? ne yleens? tulevat sy?dyiksi heti samantien. Huom. pakastaa ei kannata, olen kokeillut; ne vetistyv?t.

Siis kuori ja paloittele porkkanat ohuiksi siivuiksi. Siin? on v?h?n k?sity?t? kyll?... Keit? ne h?yrykattilassa tai vedess? kypsiksi.

Kaada keitinvesi pois. Lis?? suolaa maun mukaan ja noin 50 g voita. Py?rittele voi kuumien porkkanoiden sekaan ja lis?? joukkoon viel? runsaasti tuoretta persiljaa.

Kaunis ruuanlisuke ja niin suloisen makuinen!
- Mirri

* Syömiseen ei pety koskaan. *

Kuva

pete

ViestiKirjoittaja pete » 01 Loka 2008 22:19

tee mehua (jos on vehkeet) ja juo pois aika vahvan makuista mutta hyv??, join el?v?n ravinnon kaudella p?ivitt?in (vaikka olen allerginen porkkanalla en saanut tuolloin oireita ???)

(en tosin tied? hiilri m??r? porkkana mehussa)

tai pakasta

sallatar

Hapanporkkana

ViestiKirjoittaja sallatar » 09 Tammi 2009 22:38

Erinomainen tapa s?il?? my?s porkkanaa on hapattaminen. Valmistetaansamalla tavalla kuin hapankaalikin. Voi my?s pakastaa. Jos happanee liikaa, niin raasteen voi huuhtoa. On muuten maitohappobakteerit kohdillaan ja maku on raikas. Suosittelen.
Kuva

Kicca

ViestiKirjoittaja Kicca » 23 Maalis 2009 10:16

Mun mielest? t?llaiset rakuunaporkkanat on taivaallisen hyvi?!

Pilko porkkanat tikuiksi. Paistinpannulle ?ljy? tai voita, ruskista porkkanoita v?h?n. Lis?? kermaa niin, ett? porkkanat peittyv?t. Kun kerma alkaa kiehua, lis?? suolaa ja rakuunaa maun mukaan (tykk??n, kun rakuunaa on reilusti) ja halutessasi kanaliemikuutio (k?yt?n 1/2 palaa / 2dl kermaa).

Anna hautua kannen alla miedolla l?mm?ll? (poweria sen verran, ett? kerma kiehuu hiljalleen) haluamasi ajan. Itse tykk??n, kun porkkanat on puolikypsi? ja hampaillekin on v?h?n hommia.
Viimeksi muokannut Kicca 23 Maalis 2009 13:49, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23 Maalis 2009 10:24

Ai hitsi, onpas herkulliselta kuulostava juttu! Rakuunaporkkanat. Nam!

Minulla on juuri tuommoinen pikku satsi porkkanoita j??kaapissa, joista pit?isi parin p?iv?n sis??n v?k?t? jotain, luomuporkkanoita viel?. Taidanpa tehd? t?t?.

Porkkanassa vaan taisi olla hiilareita aikas paljon, mutta pit?? sy?d? v?hemm?n sitten.
- Mirri

Kuva

Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27 Maalis 2009 8:28

Rakuunaporkkanoita tein eilen ja ne ovat tosiaankin taivaallisen hyvi?! Kiitos Kicca vinkist?. T?t? lisuketta ei tehty meill? viimeist? kertaa. Niit? on viel? t?ksi illaksikin; mieheni sanoi kaksikin kertaa, ett? "onpas todella maukasta".
- Mirri

Kuva

Paluu