Ollaan ehk? noin kuukauden ajan tehty ruokia karppikirjan mukaan, alkuun harvemmin ja viime viikkoina useammin. Olen siis j?tt?nyt pastan ja perunan pois ja leip?kin on vaihtunut karppiseen. Aamupalaksi olen keksinyt smoothiet mik? oli aivan ihana keksint? sill? en ole koskaan pystynyt sy?m??n aamupalaa ja tuota pystyn sy?m??n ja siit? tulee hyv? olokin, tai ainakin tuli aiemmin........
Eli siis ihan alkuun mulla oli kohtalaisen hyv? olo, paino on t?n? aikana tippunut noin 4kiloa. Nyt ekan kerran viikko sitten k?vi niin (onneksi oli koulutuksesta et?p?iv? ja olin kotona) ett? aamulla vedetty smoothie aiheutti vatsakipuja ja todella huonon olon. En pystynyt sy?m??n mit??n muuta koko p?iv?n?. Mutta sitten seuraavana aamuna sain ilokseni todeta ett? mun vatsan toiminta oli l?hell? normaalia, olen tottunut viime vuosina siihen ett? vatsan toiminta on hyvinkin ripe?? ja harvemmin mit??n kiinte??. Kuvittelin vaan ett? se on normaalia ja stressin aiheuttamaa.
No itku pitk?st? ilosta. Sunnuntaina sitten illalla meni maha ihan kuralle, siis oli ihan vett? vaan. Ja nyt t?m? viikko on ollut sit? ett? mahaan sattuu v?lill? jos sy? jotain ja vatsa saattaa menn? ihan vesikuralle aivan yht?kki?. T?t? ei tapahdu joka p?iv? ja m? en ole viel? osannut yhdist?? ett? olisi joku tietty aine mik? voisi aiheuttaa. Toissap?iv?n? kyll? smoothie ei aiheuttanut mit??n, olin j?tt?nyt kiivin pois mutta t?n??n tuli taas hirve?t kivut (mutta t?n??n vatsan toiminta on ollut ok). Voisiko kiivi aiheuttaa, en tied? mutta kuitenkaan aiemmin kiivist? ei tullut mit??n vaikka saatoin laittaa 2 kerralla. ?sken s?in yhden ruisleiv?n jonka p??ll? oli ingmariinia ja meetvursti ja vatsa rauhottu. Tosi outoa.
Eilen illalla s?in lihapullia ja hernemaissipaprikaa ja parin tunnin p??st? sattui vatsaan ja meni ihan kuralle.
Olen yritt?nyt etsi? tietoa ja tuntuu ett? vaihtoehtoja on monia. Joko joku ruoka-aineyliherkkyys tai sitten se ett? ruoansulatusentsyymit ei toimi viel? kunnolla vaan on liikaa entsyymej? jotka olisi valmiina pilkkomaan hiilareita

Kaipailisin my?s muiden kokemuksia, eli onko teill? ollut vatsakipuja (siis todella kovia) ja ripulia. Onko se mennyt tietyss? ajassa ohi vai oletteko l?yt?neet jonkun syyn mik? on aiheuttanut? Hirvitt?? v?h?n kun ei tied? mit? uskaltaa sunnuntai aamuisin sy?d? kun pit?isi menn? ratsastustunnille

Kauheen ristiriitaista kun on kuitenkin parempi olo kuin aiemmin ja v?lill? sitten suorastaan h*lvetillinen