ViestiKirjoittaja Ksantippa » 06 Huhti 2011 12:20
En osaa ottaa kantaa, mink?laista j??t? Suomessa pidet??n elintarviketeollisuuden suhteen, mutta se mua surettaa ihan ?lytt?m?sti, ett? Suomessa olemme tilanteessa, miss? ruoan arvostus on ihan pohjamudissa. Nimitt?in jos ruokaa arvostettaisi, meill? olisi puolet v?hemm?n valmiita eineksi? ruokakauppojen hyllyill?. Tai viel? v?hemm?n.
Pilttien ?idit taivastelevat j?niksen kokoinen vaahtopallo suupieless?, ett? heid?n kullanmuruilleen tarjotaan koulussa huonoa ruokaa. Joo, pit?? paikkansa, se on aika huonoa, koska sit? varten olevat m??r?rahat ovat olemattomat. Mutta kun kotona tarjoillaan viel? huonompaa ruokaa, p??s??nt?isesti elintarvikkeita, niin her?? vain kysymys, mik? oikeus n?ill? ?ideill? on puuttua kouluruokaan. Mun filosofiani mukaan t?ytyisi ensin vaatia itselt?, vasta sen j?lkeen voi vaatia muilta.
Minua eiv?t heilauta E:t sinne eik? t?nne, kun k?yt?mme niit? niin ??rett?m?n harvoin. Mutta sen verran on tullut kuikuiltua kaupassa kanssaihmisten ostosk?rryihin, ett? olen huomannut olevani aika kummajainen kaupassa. Kukaan ei pakota meit? ostamaan E-elintarvikkeita, ilmankin tullaan toimeen.
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung