Viime yön unet

Jos asiasi ei kosketa vähähiilihydraattista elämäntapaa, mutta ehdottomasti haluat sen kertoa, laita juttu tänne.

Valvoja: MahaTar

Malla

ViestiKirjoittaja Malla » 16 Tammi 2007 14:24

Min? vedin viime y?n? tulisesti ja intohimoisesti La Cumparcitaa ::loel:: ::loel:: Tanssipartneri oli nuori, hoikka ja vaaleatukkainen... Ei siis muistuttanut live-el?m?n partneria ollenkaan.
Kurvit kohdalleen - liikunnalla!

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 02 Maalis 2007 19:46

Unien n?kij? t??ll? j?lleen :oops:

Kerroin t?ss? taannoin unestani, jossa kiskoin hiuksia suustani ja niiden mukana tuli hammas.
Sisareni uskoo vahvasti hampaan liittyv?n kuolemaan.
Pari p?iv?? my?hemmin n?in vanhan yst?v?n kuolin ilmoituksen.

Nyt n?in unta ett? yksi takahampaistani mureni pala palalta ja pelk?sin hirmuisesti sen antavan periksi ennen kuin ehtisin hammasl??k?riin. Lis?ksi suustani l?hti yksi takahammas, t?ysin ehj?, juurineen p?ivineen irti.

Mist? on kyse? En halua useampia kuolinilmoituksia :cry:

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 02 Maalis 2007 21:14

Hampaiden ja kuoleman yhteys on vanha suomalainen uskomus.

Itse en usko niin suoraviivaisesti tuohon yhteyteen. Olen n?hnyt monia kertoja hammasunia, ja mulla ne merkitsev?t pikemminkin uuden ajan alkua.

Voihan sen ajatella niinkin, ettei mit??n uutta synny ennen kuin vanha kuolee...

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 04 Maalis 2007 19:48

Unet on siit? j?nni?, ettei niit? v?ltt?m?tt? muista aamulla, mutta kun tekee jotain unessa olleeseen liittyv?? niin silloin se v?l?ht??.

Olin yst?v?tt?ren liikkeess? ja my?s h?nen t?ysikasvuinen poikansa oli siell?. (Ja liikeh?n oli ihan eri n?k?inen kuin todellisuudessa.) Poika paketoi jotain py?re?t? ja kun h?n vet?isi paperista, se asettui kauniisti tavaran ymp?rille.
Monia ihmisi? k?vi liikkeen vessassa.
Min? katsoin j??kaappiin ja kun en l?yt?nyt sielt? hakemaani niin avasi alakaapinkin. Se oli t?p?t?ysi ja poika selitti kenen tavaroita pakastimessa oli. H?nen selityksens? tuntui t?ysin loogiselta. (En?? en muista kenen tavaroita ne olivat.)

Toinen uni oli lyhyempi ja siin? seikkailivat mm. vanhempani. Ikkunuani oli pesty.

Joten Varpu, tiploomiselvitt?j?, kiusaan taas aivonystyr?it?si :mrgreen:

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 05 Maalis 2007 17:49

Miss? kohtaa ihmist? intuitio sijaitsee :P? Tuskin aivonystyr?iss? kuitenkaan?

Pakastimen ymm?rr?n alitajunnan symbolina. Miksi pit?? olla loogista, ett? alitajuntasi on t?ytetty jonkin toisen tavaroilla? Kontrolloitko liikaa?

Se, ett? toisessa unessa ikkunat oli pesty, on hyv? merkki. Sielusi on puhdas.

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 05 Maalis 2007 19:15

Varpu kirjoitti:Pakastimen ymm?rr?n alitajunnan symbolina. Miksi pit?? olla loogista, ett? alitajuntasi on t?ytetty jonkin toisen tavaroilla? Kontrolloitko liikaa?

Mutta pakastin ei ollut minun vaan olin edelleen tuolla liikkeess?. Vaikuttaakos se asiaan?

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 05 Maalis 2007 19:26

Tajusin kyll?, ett? se oli siell? liikkeess?. Onhan se tietysti mahdollista, ett? kyse on tuon yst?v?tt?resi alitajunnasta... Oletko jotenkin pohtinut h?nen el?m??ns??

Ensisijaisesti sis?inen kristallipalloni viittasi suhun, mutta itse varmaan tied?t parhaiten, kumpi tulkinta on osuvampi :)

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 11 Maalis 2007 15:38

Viime y?n? s?in kalaa sormin ja poimin ruotoja pois. Samassa pussissa miss? tuo kala oli, oli my?s keltaisia ruusuja.

Sitten aloitin uudessa ty?paikassa, jossa pomona oli edellisen ty?paikan pomo. Jotenkin minulla oli huono omatunto, kun en saanut juuri mit??n aikaiseksi, tutkin vain papereita ja paikkoja. Joku asiakaskin tuli juttelemaan ja puhuin h?nen kanssaan kes?lomista. Sitten pomoni toi kukkia, jotka j?rjestelin hyllyyn muiden kukkien kanssa. Siell? oli kaikenlaisia kukkia, kaktuksia ja lopputulos oli hyv?n n?k?inen. Totesinkin, ett? nyt t?m? n?ytt?? ihan kukkakaupalta (joka ei mitenk??n kuulu toimialaan). V?h?n ajan p??st? kuitenkin joku oli k?ynyt laittamassa pahvit noiden kukkien eteen.
J?in jostain syyst? y?ksi tuonne ja huoneessa oli s?nkykin. Peittoja oli useampiakin ja jonkun niist? tungin kaappiin. Sitten ylh??ll? olevat kangaspakat kaatuivat ja koko huone oli tietysti sekaisin. Pelk?sin kai ett? minua syytett?isiin sekasorrosta, joten en mennyt avaamaan ovea vaikka ovikello soi. Kun sitten hipsin ulko-ovea kohti, joku kuitenkin oli tullut sis??n ja n?ki minut.

N?in vaiherikas y? t?ll? kertaa :mrgreen:

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 11 Maalis 2007 23:59

Ah Malaga! Unimaailmasi on ihana!

S?it kalaa = s?it viisauden l?hteest?. Kala on kelttil?isess? mytologiassa viisauden symboli.

Keltaiset ruusut? T?t? olen j??vi tulkitsemaan, koska minulle keltainen on hyvin ristiriitainen v?ri. Olen lukenut ja kuullut, ett? se on viisauden v?ri. Mutta toisaalta olen kokenut yhden hirmuisen hienon ihmisen jonka silmien v?ri heijasti keltaista, jonka energia oli keltainen. Ja silti yksi opettaja, jonka vuoksi lakkasin lukemasta ranskaa ja siirryin latinaan puolen vuoden kuluttua lukiossa - h?nen auransa oli keltainen. Minulle vastenmielinen. N?in perustelin siirtoni luokanvalvojalleni, joka kumma kyll? ymm?rsi minua, vaikka ihmetteli "kun te molemmat olette sympaattisia..." Ja ?itipuoleni rakastaa keltaisia ruusuja... hmmmpphh

Yrit?n unohtaa omat rajoitteeni ja mietti?. Keltaiset ruusut ovat viisauden ja et??lt? katselun symboli. Oikeasti, Malaga! Sin? olet kuin yst?v?ni Hiilaritietoiset. Ammattinne on sama, sen tied?n, vaikken sinua tunnekaan henkil?kohtaisesti, olette samalla tavalla tarkkailijoita ja viileit?kin. Mutta - voi taivas - miten syvi? ihmisi?.

Edellisen ty?paikan pomo... se tarkoittaa yksinkertaisesti vanhan jatkumista. Huono omatunto siit?, ett? tutkit vain paikkoja ja papereita tarkoittaa sit?, ett? syvimm?lt?si koet ettet toteudu 100-prosenttisest1.

Ja tuo kukkien j?rjestely! Minusta alkaa tuntua ett? sinun alitajuntasi suo sinulle samanlaisia palikkaunia kuin minun alitajuntani minulle! Kun kerran kaktuksetkin n?ytt?v?t hyvilt?! Alat siis hyv?ksy? itsesi sellaisena kuin olet. Lopultakin.

Kuka muu kuin sin? itse laittaa pahvit syvimm?n olemuksesi eteen?

Se, ett? huoneessa oli s?nkykin, ei ole mik??n yksiyhteen seksuaalinen symboli. Enempi se on sit? sielunel?m?si osaa, jonka haluat kielt?? itselt?si. Koska sinua pelottaa se sekamelska.

Jotenkin minusta tuntuu, rakas Malaga, ett? olet samanlainen kaappianarkisti kuin yst?v?ni Hiilaritietoiset 8)!

"Kun sitten hipsin ulko-ovea kohti, joku kuitenkin oli tullut sis??n ja n?ki minut."

Pelk??tk? sit

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 13 Maalis 2007 22:56

Varpu kirjoitti:Ah Malaga! Unimaailmasi on ihana!

Kuka sit? nyt tylsi? unia viitsisi katsoa :vinks:

Varpu kirjoitti: Yrit?n unohtaa omat rajoitteeni ja mietti?. Keltaiset ruusut ovat viisauden ja et??lt? katselun symboli. Oikeasti, Malaga! Sin? olet kuin yst?v?ni Hiilaritietoiset. Ammattinne on sama, sen tied?n, vaikken sinua tunnekaan henkil?kohtaisesti, olette samalla tavalla tarkkailijoita ja viileit?kin. Mutta - voi taivas - miten syvi? ihmisi?.

:oops: mutta ihan mukava kuulla, ett? olemme Hiilaritietosien kanssa samanlaisia :P .

Varpu kirjoitti: Edellisen ty?paikan pomo... se tarkoittaa yksinkertaisesti vanhan jatkumista.

P?h, t?n? vuonna olen aloittanut parissa uudessa projektissa. T?ysin eri juttuja kuin vanhat kuviot.

Varpu kirjoitti: Huono omatunto siit?, ett? tutkit vain paikkoja ja papereita tarkoittaa sit?, ett? syvimm?lt?si koet ettet toteudu 100-prosenttisesti.

:nod: ty? vie liikaa aikaa, joten en ehdi paneutua kunnolla siihen mik? kiinnostaisi.

Varpu kirjoitti: Ja tuo kukkien j?rjestely! Minusta alkaa tuntua ett? sinun alitajuntasi suo sinulle samanlaisia palikkaunia kuin minun alitajuntani minulle! Kun kerran kaktuksetkin n?ytt?v?t hyvilt?! Alat siis hyv?ksy? itsesi sellaisena kuin olet. Lopultakin.

Hmmmm.....

Varpu kirjoitti: Kuka muu kuin sin? itse laittaa pahvit syvimm?n olemuksesi eteen?

Ujo, arka, hiljainen = min?

Varpu kirjoitti: Se, ett? huoneessa oli s?nkykin, ei ole mik??n yksiyhteen seksuaalinen symboli. Enempi se on sit? sielunel?m?si osaa, jonka haluat kielt?? itselt?si. Koska sinua pelottaa se sekamelska.

En olettanutkaan tuossa olevan mit??n seksuaalista. Unienhan pit?? olla symboolisia eik? sanoa suoraan :mrgreen: .

Varpu kirjoitti: Jotenkin minusta tuntuu, rakas Malaga, ett? olet samanlainen kaappianarkisti kuin yst?v?ni Hiilaritietoiset 8)!

T?h?n voisin kopioida toisen kommenttini ::loel:: .

Varpu kirjoitti: "Kun sitten hipsin ulko-ovea kohti, joku kuitenkin oli tullut sis??n ja n?ki minut."
Pelk??tk? sit??

Hmmm?

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 02 Huhti 2007 10:34

Mun unissani el?imet on aina mun alitajuisia pelkojani. Mutta koska sulla toinen el?in oli tumma ja toinen valkoinen, kyse lienee vain alitajuntasi k?tketyist? kaapeista noin ylip??t??n, hyvist? ja huonoista jutuista.

Se, ettet saa ovia lukkoon, kertoo hyv??, et tukahduta alitajuntaasi. Et kertonut, pelottiko asia oikeasti, ilmeisesti kuitenkaan ei?

Seuraavissa unissa anna ovien olla auki, ja katso mit? el?imet kertovat :)

Malaga

ViestiKirjoittaja Malaga » 03 Huhti 2007 20:53

Tiploomiunienn?kij? on taaaas liikkeell? :mei: . T?ll? kertaa vaan uni oli synkempi.

Oli jotkut markkinat, mutta l?hdin sitten luokkakaverin (naisen) kyydill? sielt? pois. Yht?kki? Pekka istui takapenkill? ja min? ihmettelin miten se oli mahdollista. (H?n on nimitt?in tuo yst?v?, joka kuoli sy?p??n viime syksyn?.) H?n selitti ettei ole kuollut ja min? ihmettelin asiaa, sill? olinhan n?hnyt h?nen hautakivens?kin. Ja totesin viel?, ett? syntym?aikakin t?sm?si. Muutoin h?n oli saman n?k?inen, mutta partansa h?n oli ajanut pois.
Ja yht?kki? ukkoni istui h?nen vieress?.
Seuraavaksi ker?sin kamppeitamme ukkoni kanssa, sill? olimme l?hd?ss? linja-autolla matkalle. H?n nousi jo autoon, min? palasin hakemaan naulakosta sateenvarjoja, mutta vannotin h?nt? huolehtimaan, ettei auto l?hde ilman minua. Mutta tietysti se l?hti ja min? huusin h?nen nime??n ja juoksin bussin per?ss? pitkin pimeit? kapeita katuja.

T?llainen ahdistava tarina t?ll? kertaa.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 06 Huhti 2007 19:46

Min? en tied? miksi, mutta tuolla tavoin kuolleet joskus tulevat luoksemme.

Minun naapurini Brad kuoli vuosi sitten aivokasvaimeen. N?in kaksi kertaa per?j?lkeen unta, ett? soitin ovikelloa ja Brad avasi oven. Min? ihmettelin, ett? "mit? ihmett?, Brad, sin?h?n olet kuollut?" Brad ei unissa vastannut. Kerran sitten kerroin Gabille, Bradin vaimolle, unistani. Syv?sti uskovaisena h?n sanoi, ett? Brad on nyt taivaassa ja h?nen on hyv? olla, mutta ett? h?n oli pyyt?nyt Bradia huolehtimaan viherkasveista lomalla ollessaan. Niinp? Gabin mielest? ei ollut lainkaan kummallista ett? Brad avasi oven...

Kiihkoagnostikkona ajattelin, ett? minusta tuo oli kristinuskon ja taikauskon sekoitusta. Mutta uni oli el?v?, eik? Brad edes ollut l?heinen yst?v?, ihan vain naapuri ja tuttava.

Se, ett? uneksit kuolleesta miehest?si, etk? p??se h?nen mukaansa on tietysti p?iv?nselv??. Surullista, mutta p?iv?nselv?

Paluu